Nieuwe TGB Blade 1000cc
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 143
- Lid geworden op: za 28 sep, 2013 10:15
- Locatie: Friesland
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
Er zijn er dus al 8 kapotstuk . Das ook geen goede reclame.
Arctic Cat XR 700 Limited
- Quadrijder2
- Quadrunner
- Berichten: 556
- Lid geworden op: wo 26 mar, 2014 10:57
- Locatie: Zuid Nederland
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
Ik zag hem vandaag staan bij de dealer ,ziet er vet uit hoor.
Achterkant super mooi met dat uitlaatje in het midden en de gasvering.
Maar ja hij stond stil in de schowroom.
Ja ze zitten inderdaad met een productie fout wat ze snel op moeten lossen.
Achterkant super mooi met dat uitlaatje in het midden en de gasvering.
Maar ja hij stond stil in de schowroom.
Ja ze zitten inderdaad met een productie fout wat ze snel op moeten lossen.
Can Am Outlander L 500 DPS Max
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
Daar zit kennelijk een serie tussen die "lek" is..........
De motor is in ieder geval niet getroffen. Een toeleverancier zal nu wel op zijn kl.ten krijgen.
De motor is in ieder geval niet getroffen. Een toeleverancier zal nu wel op zijn kl.ten krijgen.
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
Helaas zijn de problemen met een nieuwe oliekoeler nog niet opgelost. Er drukt nog steeds olie in de koelvloeistof.
De dealer en importeur denken er nu aan de oliedruk dan maar te gaan verlagen....
De dealer en importeur denken er nu aan de oliedruk dan maar te gaan verlagen....
Vielleicht doch mal wieder zum Ausgangsproblem. Ja es ist wieder da, das Problem. Trotz dem Umbaus des Wärmetauschers (ich sage nicht mehr Ölkühler) dringt wieder Öl in den Kühlkreislauf. KM Stand 114 !! Der ist informiert. Zumindest hat man den Kühlwasserverlust erst mal im Griff.
Ich war auch noch mal beim und wir haben gemeinsam noch mal die alten Teile angesehen. Also die Dichtung am Ölseitigen Teil ist eine gummierte Blechdichtung, nicht wie die erste Aussage, es sei nur eine aus Pappe. da muss man als Kunde schon selber hinsehen ! Man.
Mich hat nur gewundert, dass an der Dichtung keinerlei Beschädigung erkennbar war. Egal, die Weg des Herrn sind eben doch unergründlich und die des Öles wohl auch.
Der Händler war aber schon von Seiten Leeb über den Misserfolg unterrichtet. Nun erfolgt die Suche in Richtung Öldruck, den man eventuell für zu hoch hält und vielleicht über einen/den Öldruckregler begrenzen will. Das halte ich für gar nicht so gut, diese Idee. Mit Öldruck ist es doch wie mit Hubraum, kann man nie genug haben. Nee Spaß bei Seite, es ist ja sicher keine Lösung nur weil ich den Motor nicht dicht kriege, den Öldruck zu begrenzen. Wer ändert das zurück, wenn der Motor später durch Verschleiß den Öldruck eh reduziert. Hier wäre mal der Motorenguru Ebi0805 gefragt. Ich bin jetzt erst mal gespannt auf neue Infos. Darf erst mal weiter fahren unter penibler Kontrolle des Ölstandes. Aber von fahren kann man da nicht reden. Muss morgen erst mal in den Hemdenladen, die nächste Kragengröße suchen, weil der Hals wächst wie ein Geschwür.
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
Bericht door joon03 » Wo 30 Mar, 2016 13:20
goedendag lezers,
Zijn er mensen die al ervaring hebben met de nieuwe TGB blade 1000cc v twin?
Ik rij momenteel deze quad maar heb ervaren dat deze inhoud/schrokkerd bij het door trekken op de snelweg.
Zijn er meer gebruikers die dezelfde ervaring hebben?
Hoop op een reactie op deze vraag.
Met vriendelijke groet Marco
goedendag lezers,
Zijn er mensen die al ervaring hebben met de nieuwe TGB blade 1000cc v twin?
Ik rij momenteel deze quad maar heb ervaren dat deze inhoud/schrokkerd bij het door trekken op de snelweg.
Zijn er meer gebruikers die dezelfde ervaring hebben?
Hoop op een reactie op deze vraag.
Met vriendelijke groet Marco
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
Hoi lezers,
Nou na mijn aanmelding heb ik meteen een klacht die ik heb medegedeeld in de hoop hier een oplossing voor te vinden.
Bij mij rijd de quad verder heel goed alleen heb ik last van inhouden bij het optrekken en dat is heel vervelend omdat zo het vermogen niet uit de quad komt. Het is net of de motor wordt geknepen. Hoop dat er gebruikers zijn die dit ook ervaren.
Dan kunnen we met z'n allen een vuist maken voor dit probleem.
Graag hoor ik meer gebruikers ervaringen over deze nieuwe TBG blade 1000 cc quad.
alvast bedankt Marco
Nou na mijn aanmelding heb ik meteen een klacht die ik heb medegedeeld in de hoop hier een oplossing voor te vinden.
Bij mij rijd de quad verder heel goed alleen heb ik last van inhouden bij het optrekken en dat is heel vervelend omdat zo het vermogen niet uit de quad komt. Het is net of de motor wordt geknepen. Hoop dat er gebruikers zijn die dit ook ervaren.
Dan kunnen we met z'n allen een vuist maken voor dit probleem.
Graag hoor ik meer gebruikers ervaringen over deze nieuwe TBG blade 1000 cc quad.
alvast bedankt Marco
- Quadrijder2
- Quadrunner
- Berichten: 556
- Lid geworden op: wo 26 mar, 2014 10:57
- Locatie: Zuid Nederland
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
Misschien is dit bewust gedaan vanuit de fabriek om de moter te sparen tijdens de inrijperiode.
Maar goed dat moet de dealer kunnen vertellen toch.
Ik blijf dit graag volgen want het is een mooie machine.
Maar goed dat moet de dealer kunnen vertellen toch.
Ik blijf dit graag volgen want het is een mooie machine.
Can Am Outlander L 500 DPS Max
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
Ik vermoed ook dat de quad gaat afgedreven zijn om op een goede manier in te rijden.
Hou ons maar op de hoogte.
Hou ons maar op de hoogte.
Ab amicis honesta petamus.
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
Goedemorgen lezers,
Ik heb de dealer gebeld en mijn klacht nogmaals voorgelegd.
De eerste keer vroeg de dealer of ik onder het rijden de overdrive knop wilde indrukken om te kijken of dit hielp.
Maar dit gaf geen enkele verbetering. Nu kreeg ik te horen dat de olie druk te hoog is (wat ik al gelezen heb op forums) maar denk dat dit weer een ander probleem is en niet het schokken oplost. De dealer vertelde dat doordat de olie druk te hoog is de motor ook kan gaan schokkeren. Nu krijg ik een onderdeel opgestuurd die ik in het motor blok moet vervangen om de olie druk te verlagen. Dit is om het probleem met doorpersen van olie via de olie koeler in het koelwater systeem tegen te gaan. Dit is al bij meerdere nieuwe quads als probleem naar voren gekomen. Ik vraag mij af of je zomaar de olie druk kunt verlagen zonder dat je weet of de motor daardoor wel snel voldoende olie krijgt. Het kan zomaar zijn dat de levensduur van de motor wordt verkort. En met een beetje pech is de motor dan na de garantie periode van twee jaar net aan vervanging toe. Hoop maar dat dit de juiste beslissing is maar blijft altijd een gok. Het is een goed rijdende quad die als eerste twee echte cardannen heeft dit maakt het rijden op de openbare weg een stuk aangenamer. Daarom heb ik voor deze machine gekozen ook omdat ik het meest op de openbare weg rijdt. Mijn voorkeur ging uit naar een Polaris of een canam maar daar hoor ik ook wel eens problemen van.
Dus neem ik de gok maar en hoop dat de keuze van olie druk verlagen de goede is.
Ik houdt jullie op de hoogte hoe dit afloopt .
M.v.gr. Marco
Ik heb de dealer gebeld en mijn klacht nogmaals voorgelegd.
De eerste keer vroeg de dealer of ik onder het rijden de overdrive knop wilde indrukken om te kijken of dit hielp.
Maar dit gaf geen enkele verbetering. Nu kreeg ik te horen dat de olie druk te hoog is (wat ik al gelezen heb op forums) maar denk dat dit weer een ander probleem is en niet het schokken oplost. De dealer vertelde dat doordat de olie druk te hoog is de motor ook kan gaan schokkeren. Nu krijg ik een onderdeel opgestuurd die ik in het motor blok moet vervangen om de olie druk te verlagen. Dit is om het probleem met doorpersen van olie via de olie koeler in het koelwater systeem tegen te gaan. Dit is al bij meerdere nieuwe quads als probleem naar voren gekomen. Ik vraag mij af of je zomaar de olie druk kunt verlagen zonder dat je weet of de motor daardoor wel snel voldoende olie krijgt. Het kan zomaar zijn dat de levensduur van de motor wordt verkort. En met een beetje pech is de motor dan na de garantie periode van twee jaar net aan vervanging toe. Hoop maar dat dit de juiste beslissing is maar blijft altijd een gok. Het is een goed rijdende quad die als eerste twee echte cardannen heeft dit maakt het rijden op de openbare weg een stuk aangenamer. Daarom heb ik voor deze machine gekozen ook omdat ik het meest op de openbare weg rijdt. Mijn voorkeur ging uit naar een Polaris of een canam maar daar hoor ik ook wel eens problemen van.
Dus neem ik de gok maar en hoop dat de keuze van olie druk verlagen de goede is.
Ik houdt jullie op de hoogte hoe dit afloopt .
M.v.gr. Marco
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
P.S. overigens mijn TGB blade 1000 is al ingereden maar schrokkerd nog steeds!
Gr.Marco
Gr.Marco
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 143
- Lid geworden op: za 28 sep, 2013 10:15
- Locatie: Friesland
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
Hoezo krijg je een onderdeel om zelf te installeren? Je hebt garantie toch? Laat je dealer dat oplossen.
Arctic Cat XR 700 Limited
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
Ik weet niet precies wat voor onderdeel het is maar ik zou zeer terughoudend zijn om zelf aan je quad te gaan sleutelen, zeker in de garantieperiode. Laat dat alsjeblieft door je dealer doen.joon03 schreef:Nu krijg ik een onderdeel opgestuurd die ik in het motor blok moet vervangen om de olie druk te verlagen.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Nieuwe TGB Blade 1000cc
Waarschijnlijk gewoon een ander overdruk klepje na de olie pomp.
Je hebt trouwens helemaal niet veel druk in een olie leiding nodig want de glijlagers houden de olie door de draaiing van de as. Dus met een druk van rond de 3 bar zit je nog steeds veilig.
Je hebt trouwens helemaal niet veel druk in een olie leiding nodig want de glijlagers houden de olie door de draaiing van de as. Dus met een druk van rond de 3 bar zit je nog steeds veilig.