DINLI Trex 50cc minarelli moter vonkt niet meer

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
eric
Toeschouwer
Toeschouwer

DINLI Trex 50cc minarelli moter vonkt niet meer

Bericht door eric »

Geachte forum leden, wie helpt mij op weg om dit probleem op te lossen.
Ik heb geen vonk aan de bougie ,Ik heb eerst zeker een nieuwe bougie genomen maar helaas.
Hij heeft en CDI systeem en een losse bobine Mijn vraag is nu ,Wie kan mij de volgende gegevens aanleveren
1 Ik kan wel starten dus ik zou graag willen weten hoeveel wisselspanning de voedingsspoel voor de CDI bij het starten ongeveer moet leveren
2 Kan iemand mij ook vertellen wat de spanning moet zijn tijdens bij het starten van de Picupspoel (blokspanning)
3 Wat is de spanning bij het starten op de signaal draad bij de bobine?
Als ik deze gegevens heb zou ik toch een heel eind moeten komen Ik kan meten met een goede voltmeter en een ossilloscoop
Ik heb de draad van de noodstop al losgemaakt maar dat is niet voldoende nog geen vonk
Dus het zou moeten lukken Ik hoop dat iemand mij kan helpen
mvrg e de waele
Minyi
Quadrider
Quadrider

Re: DINLI Trex 50cc minarelli moter vonkt niet meer

Bericht door Minyi »

Kan je maar een klein beetje helpen maar ik hoop dat het genoeg is: De spanning van de spoel ( waarschijnlijk 3 gele draden uit he blok ) moet rond de 50-70 volt onderling zijn. Dus van draad naar draad meten!

En volgens mij kun je je bobine doormeten aan de hand van de weerstand. Maar die waardes weet ik niet helemaal meer.
Minyi
Quadrider
Quadrider

Bericht door Minyi »

Oh trouwens, bij de quadjes wil de cdi het nog wel eens begeven ik zou dus daar eerst even naar kijken.
java
Quadracer
Quadracer

Bericht door java »

Zou beginnen om de bobine door door te meeten en de bedrading en zo terug naar de spoel.

Heeft u al gezocht naar een workshop / service manual? Ik kon zo gauw niks vinden.

Bij het starten staat hij dan in zijn vrij? En knijpt u dan de rem in? Geeft hij dit alles ook aan? Did was bij mijn kymco het geval.
Afbeelding
eric
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door eric »

Geachte leden
Ik ga er morgen middag aan beginnen door te meten ik zal mijn metingen hier posten en kijken wat er uit komt
iedereen alvast bedankt voor zijn inbreng
e de waele
Plaats reactie