Hallo allemaal,
Lees al een paar weken mee op het forum en voordat ik mee ga doen met eventuele discussie's of vragen ga stellen vind ik het wel zo netjes om me even voor te stellen.
Ik ben Danny, kom uit Hoogeveen en ben sinds 3 weken de trotse eigenaar van een Barossa Cheetha 250. De quad is in redelijke staat en voorzien van kenteken. Ik ben al langzaamaan begonnen met het opknappen aangezien ik toch tegen wat dingen aanliep.
Toen ik de machine kocht startte hij wat lastig als ie koud was en de remmen werkten eigenlijk meer niet dan wel. Ook deed de km teller het niet. Na het schoonmaken van beide carburateurs en het opnieuw afstellen van de remmen (zat nog genoeg vlees op zowel de achterrem blokjes en de schoenen van de trommelremmen voor) was dit vrij snel en gemakkelijk opgelost. De km teller bleek wat meer voeten in de aarde te hebben. In de eerste instantie de kabel gecontroleerd, deze bleek helemaal vast te zitten. Daarna de gever, ook deze bleek vast te zitten en er ontbrak een soort vlinder "ringetje" die aangedreven wordt vanaf het tandwiel. Deze dus, samen met de kabel, vervangen. Helaas bleek de km teller zelf ook de geest te hebben gegeven dus hiervoor moet ik nog een vervanger zoeken.
Na de eerste paar keer te hebben gereden vond ik em nogal bonken bij overschakelen. Na een korte check kwam ik erachter dat de achterste motorsteun aan beide kanten afgescheurd is. Deze was gelukkig redelijk makkelijk 's avonds weer vast gelast.
Op wat hogere snelheid vond ik nog wel dat de quad erg "zoekerig" was maar ging er maar vanuit dat dit een kwestie van wennen was (nog nooit eerder op een quad gereden voordat ik deze kocht). Na afgelopen weekend andere wielen te hebben gemonteerd met maxis banden bleek dit toch niet helemaal normaal te zijn want met deze wielen / banden rijdt hij veel stabieler.
Ik heb nogal wat plannen met de quad die ik hopelijk deze zomer allemaal kan doen. Allereerst wil ik de basis graag goed hebben. Ik kwam erachter dat op de draagarmen voor behoorlijk speling zit. Hiervoor dus maar even nieuwe bushings bestellen (als iemand een adresje weet hoor ik het graag ).
Verder merk ik op vol gas dat het blokje met intervallen inhoudt. Net of hij dan even 1/2 seconde uitvalt en daarna weer oppakt. Als iemand tips heeft waarin ik moet zoeken.. Ik dacht zelf misschien brandstof tekort maar zou ook kunnen dat de ontsteking het niet bijhoudt. Geen idee wat vaak voorkomt bij deze motoren.
Als deze "problemen" opgelost zijn wil ik de quad graag verlagen en verbreden. Ook zoek ik nog een nette kappenset (of een andere kappenset die ik passend kan maken).
Dus als jullie wat weten hou ik me zeker aanbevolen!
Barossa Cheetha 250
-
- Toeschouwer
Barossa Cheetha 250
Laatst gewijzigd door KingKeizer op wo 04 mei, 2016 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Barossa Cheetha 250
Met hoge toeren, zit je dan al in de hoogste versnelling? ( zo ja hoe snel ga je dan).
Want het kan best zijn dat je hem tegen de begrenzer aan gooit. Dan valt ie inderdaad even stil omdat ie dan even de ontsteking uit schakelt totdat je weer een veilig toerental hebt bereikt.
Want het kan best zijn dat je hem tegen de begrenzer aan gooit. Dan valt ie inderdaad even stil omdat ie dan even de ontsteking uit schakelt totdat je weer een veilig toerental hebt bereikt.
-
- Toeschouwer
Rij dan ongeveer 95 / 100, dus dat zou inderdaad wel eens kunnen. Gisteravond nog even gereden en toen ging die het steeds meer en vaker doen. Heb de bougies en het luchtfilter even schoongemaakt en het lijkt nu wat beter. Moet nog testen wat ie doet als ie weer goed warm gereden is.Minyi schreef:Met hoge toeren, zit je dan al in de hoogste versnelling? ( zo ja hoe snel ga je dan).
- Jason McCoy
- Quad GOD
95 zal idd wel de begrenzer zijn. Als i dr soepel naartoe trekt denk ik niet dat er iets aan de hand is
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland