Zolang gaat een chinees amper mee. A merken draaien met gemak 10 jaar. Voor 300 per jaar ga je t echt niet redden.
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Jow
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Jow
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Jow
Alles heeft voor en nadelen, er zijn er ook zat die een Chineesje van 10 jaar oud hebben. Een CF Moto is trouwens niet te vergelijken met de slechtste merken, die hoort zeker met de laatste modellen echt wel bij de B-merken.
Verder heeft een Chineesje als voordeel dat de onderdelen heel goedkoop zijn. Bij de A-merken zijn de onderdelen duurder maar heb je minder vaak wat nodig. Het is dus maar net wat je zelf wilt.
Verder heeft een Chineesje als voordeel dat de onderdelen heel goedkoop zijn. Bij de A-merken zijn de onderdelen duurder maar heb je minder vaak wat nodig. Het is dus maar net wat je zelf wilt.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Jow
Ik reed Eton vector 300cc, ben toen gaan kijken voor een CF moto 450, mede omdat de prijs en het model mij aanspraken! uiteindelijk de keuze gemaakt om mijn budget wat omhoog te doen, en veder te gaan kijken naar een A merk quad.
Heb toen 2 quads op het oog gehad, beide 450cc
Artic-cat allterra 450
Can-Am outlander 450
Had persoonlijk meer voorkeur en vertrouwen in de Can-am, en die ook gekocht en bevalt prima!
Heb toen 2 quads op het oog gehad, beide 450cc
Artic-cat allterra 450
Can-Am outlander 450
Had persoonlijk meer voorkeur en vertrouwen in de Can-am, en die ook gekocht en bevalt prima!
Can-am outlander L 570 max
-
- Quadfanaat
- Berichten: 73
- Lid geworden op: do 16 jun, 2016 17:16
Re: Jow
Geen probleem was een voorzichtige schatting wat komt er nog bij?Jason McCoy schreef:Zolang gaat een chinees amper mee. A merken draaien met gemak 10 jaar. Voor 300 per jaar ga je t echt niet redden.
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
-
- Quadfanaat
- Berichten: 73
- Lid geworden op: do 16 jun, 2016 17:16
Re: Jow
Het is mij ondertussen duidelijk geworden om beter naar een A merk te gaan zeker als ik lees dat de levensduur quasi verdubbelt wordt.Iedow schreef:Ik reed Eton vector 300cc, ben toen gaan kijken voor een CF moto 450, mede omdat de prijs en het model mij aanspraken! uiteindelijk de keuze gemaakt om mijn budget wat omhoog te doen, en veder te gaan kijken naar een A merk quad.
Heb toen 2 quads op het oog gehad, beide 450cc
Artic-cat allterra 450
Can-Am outlander 450
Had persoonlijk meer voorkeur en vertrouwen in de Can-am, en die ook gekocht en bevalt prima!
Wat zijn naast Can am, yamaha enz.. nog A merken die gemakkelijk aan te kopen en te onderhouden zijn in West-Vlaanderen?
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Jow
Als je voor Can-Am gaat kun je qua cilinderinhoud niet veel verkeerd doen. De 450 voldoet al. Loopt ruim over de 100 km per uur en is lekker pittig met optrekken.
De 500 (tegenwoordig 570) is een V-Twin. Die voldoet echt op alle fronten. Topsnelheid ligt op zo'n 120 km per uur. Dus bij 80-100 km per uur heb je ruim over. Het geluid van de V-Twin is erg mooi. En de duurzaamheid is inmiddels bewezen geweldig. Aan het blok hoeft onder normale omstandigheden de eerste 30.000-45.000km niet gesleuteld te worden. De grote 1 cilinders halen deze kilometerstanden zelden zonder revisiekosten.
Verbruik van de 500 of 570 is ook erg prettig. Onze beide Renegades staan op wegbanden en halen bij toertochten makkelijk 1 op 16 a 1 op 18. Tank is 20 liter. In de praktijk betekent dit 's ochtends voltanken en de hele dag rijden
De onderdelenvoorziening van Can-Am is erg goed voor elkaar. De onderdelen zijn ook niet heel duur.
Een Renegade is technisch (nagenoeg) gelijk aan een Outlander. Maar wordt soms goedkoper aangeboden. Persoonlijk vind ik hem mooier.
CF heeft inmiddels ook een goed netwerk van dealers. Ook hier is de onderdelenvoorziening goed voor elkaar. CF-onderdelen zijn erg goedkoop. Als tegenvoorbeeld: De onderdelenvoorziening van TGB is erg slecht en de onderdelen zijn zo duur alsof ze van goud zijn gemaakt.
Verder zijn alle Japanse merken aan te bevelen. Dus de Yamaha Grizzly (erg goed), Suzuki Kingquad, Honda Rincon (zeldzaam). Allemaal prima.
Kymco is ook goed (Taiwanees merk, niet Chinees). De MXU 450-500-550 kan ik allemaal wel aanbevelen eigenlijk.
Ik ken inmiddels meerdere verhalen van mensen in Nederland en Duitsland die zoveel ellende met quads beleefd hebben dat ze bijna wilden stoppen met de hobby. Ik zou namen kunnen noemen, maar dat lijkt me niet netjes hier op het forum. Een aantal heeft inmiddels een nieuwe (of jong gebruikte) Can-Am gekocht en rijden weer met plezier. De verhouding rijden - onderhoud/reparatie is weer goed. Meer rijden dan dat de quad bij de dealer binnen staat!
Zelf heb ik mijn Renegade 500 nieuw gekocht. Ik rijd veel (en best hard) op de weg. Ook langere afstanden tot 400-500 km per dag. Zelfs af en toe een stukje snelweg. Daarnaast rijd ik offroad op zanpaden en door het bos. De hele dag in een paar vierkante kilometer bos de quad tot aan de buddyseat toe door de modder proberen te jagen doe ik niet. Offroad is mijn plezier meer het met behoorlijke snelheid af jagen van de zandwegen hier in de buurt. En af en toe een stukje technisch door het bos.
Wij gaan ook met onze quads op vakantie. Aanhanger erachter en dan kamperen of een hotel.
Mijn Renegade staat inmiddels tegen de 14.000km. Hij is van eind 2014. Dus een 8000-10.000 km per jaar haal ik wel.
Tot nu toe heb ik nog niet één storing gehad. De kosten hebben zich beperkt tot het verversen van de olie en het preventief vervangen van de riem bij 10.000km (die zag er overigens nog nieuw uit).
Verder is het alleen maar rijden en af en toe een keer tanken.
De 500 (tegenwoordig 570) is een V-Twin. Die voldoet echt op alle fronten. Topsnelheid ligt op zo'n 120 km per uur. Dus bij 80-100 km per uur heb je ruim over. Het geluid van de V-Twin is erg mooi. En de duurzaamheid is inmiddels bewezen geweldig. Aan het blok hoeft onder normale omstandigheden de eerste 30.000-45.000km niet gesleuteld te worden. De grote 1 cilinders halen deze kilometerstanden zelden zonder revisiekosten.
Verbruik van de 500 of 570 is ook erg prettig. Onze beide Renegades staan op wegbanden en halen bij toertochten makkelijk 1 op 16 a 1 op 18. Tank is 20 liter. In de praktijk betekent dit 's ochtends voltanken en de hele dag rijden
De onderdelenvoorziening van Can-Am is erg goed voor elkaar. De onderdelen zijn ook niet heel duur.
Een Renegade is technisch (nagenoeg) gelijk aan een Outlander. Maar wordt soms goedkoper aangeboden. Persoonlijk vind ik hem mooier.
CF heeft inmiddels ook een goed netwerk van dealers. Ook hier is de onderdelenvoorziening goed voor elkaar. CF-onderdelen zijn erg goedkoop. Als tegenvoorbeeld: De onderdelenvoorziening van TGB is erg slecht en de onderdelen zijn zo duur alsof ze van goud zijn gemaakt.
Verder zijn alle Japanse merken aan te bevelen. Dus de Yamaha Grizzly (erg goed), Suzuki Kingquad, Honda Rincon (zeldzaam). Allemaal prima.
Kymco is ook goed (Taiwanees merk, niet Chinees). De MXU 450-500-550 kan ik allemaal wel aanbevelen eigenlijk.
Ik ken inmiddels meerdere verhalen van mensen in Nederland en Duitsland die zoveel ellende met quads beleefd hebben dat ze bijna wilden stoppen met de hobby. Ik zou namen kunnen noemen, maar dat lijkt me niet netjes hier op het forum. Een aantal heeft inmiddels een nieuwe (of jong gebruikte) Can-Am gekocht en rijden weer met plezier. De verhouding rijden - onderhoud/reparatie is weer goed. Meer rijden dan dat de quad bij de dealer binnen staat!
Zelf heb ik mijn Renegade 500 nieuw gekocht. Ik rijd veel (en best hard) op de weg. Ook langere afstanden tot 400-500 km per dag. Zelfs af en toe een stukje snelweg. Daarnaast rijd ik offroad op zanpaden en door het bos. De hele dag in een paar vierkante kilometer bos de quad tot aan de buddyseat toe door de modder proberen te jagen doe ik niet. Offroad is mijn plezier meer het met behoorlijke snelheid af jagen van de zandwegen hier in de buurt. En af en toe een stukje technisch door het bos.
Wij gaan ook met onze quads op vakantie. Aanhanger erachter en dan kamperen of een hotel.
Mijn Renegade staat inmiddels tegen de 14.000km. Hij is van eind 2014. Dus een 8000-10.000 km per jaar haal ik wel.
Tot nu toe heb ik nog niet één storing gehad. De kosten hebben zich beperkt tot het verversen van de olie en het preventief vervangen van de riem bij 10.000km (die zag er overigens nog nieuw uit).
Verder is het alleen maar rijden en af en toe een keer tanken.