Ik heb sinds zaterdag ook een Yamaha Raptor 660
Alleen toen toen ik zondag wat aan het sleutelen was en de vloeistoffen aan het controleren was viel me op dat de olie
die in het zwarte potje onder het stuur leeg was niet op pijl zeg maar heb ik maandag direct olie voor op gehaald en op pijl bij gevuld en gaan rijden nou keek vanavond weer en was de hele olie pot alweer leeg klopt dit heb in die tijd ongeveer 60 a 70 km gereden
en je hoort het blok ook wat tikken bij de cilinder iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn kleppen misschien ?
De 660 staat er om bekend dat ze nog wel eens wat olie gebruiken
Maar ook de marnier van oliepeilen is erg van belang
Dus niet met koude motor zoals gebruikelijk is
Maar de motor een min laten draaien, dan een min laten staan, en dan peilen
een 660 staat bekent als olie zuiper had vroeger ene die 1L op 100km nodig had, elke tankbeurt 1L olie erbij rookte niet blauw maar zoop olie dat niet meer normaal was, als je olie aan 11€/L aankoopt en 10L naft 15€ wil zeggen 26€ voor 100km te rijden dure bedoeling
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Hij rookt helemaal niet start hem netjes met de choke en daarna zonder choke en rijden maar eerst mooi rustig aan en dan wat stevig rijden maar nu heb ik er nog een probleem bij wou net weer gaan rijden en nou komt ie niet op snelheid en ploft hij en bij gas geven smoort hij er in
maar olie bijvullen naar 60 a 70 km is dus niet normaal waarschijnlijk moet ik dus het blok reviseren Iemand die ongeveer weet wat het gaat kosten om hem te reviseren ?
trek je bougie er is uit, als ie olie verbrand dan zal je bougie waarschijnlijk ook helemaal smerig wezen, bijna twee takt. Revisie heb ik geen idee van, zijn niet gecompliceerde blokjes. Maar ik weet niet of hij als eens dat werk heeft gehad, er komt op een gegeven moment een einde aan een motor blok, als dit de eerste revisie is kan het waarschijnlijk nog prima, ringen vervangen en bende schoon maken.
YamahaRapor050 schreef: nu heb ik er nog een probleem bij wou net weer gaan rijden en nou komt ie niet op snelheid en ploft hij en bij gas geven smoort hij er in
handrem hendel die blijft hangen even aan de achterrem de kabel even terug trekken is een veel voorkomend probleem bij quads op leeftijd
zit een sensor aan de handrem hendel die u ontsteking uit gooit op een bepaald toerental ( begrenzing ) zodat je niet met de handrem op kunt rond rijden alleen na enkele jaren komt de kabel half vast te zitten waardoor deze niet volledig terug komt 2mm is soms al genoeg
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Niet echt. Als je gaat rekenen wat je aan onderdelen nodig hebt. En het uurloon dan ben je al een mooi eind op weg. 2000 is voor revisie aan de lage kant. Wat je weet nooit wat je tegen komt