Banden?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Pwnypower
Quadfanaat
Quadfanaat

Banden?

Bericht door Pwnypower »

Hey iedereen ik heb een barossa cheetah 250 2 cilinder. Nu moet ik me banden vervangen en wil graag goeie banden. Nu lees ik dat maxxis spearz erg goed zijn maar ik heb achter 8 inch velgen. De band is voor 21-11-8 alleen verkrijgbaar, gaat dit passen aangezien ik zelf 21 10 8 heb. Voor voor maken ze wel 21 7 10 dus daar hoeft niks anders voor. Alvast bedankt!

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Minyi
Quadrider
Quadrider

Re: Banden?

Bericht door Minyi »

Ja dat past. Die is namelijk maar een cm of 3 breder. Ik kocht m'n quad met die maat.
Minyi
Quadrider
Quadrider

Bericht door Minyi »

Let wel op dat je ze niet te hard op pompt. Dan gaan ze wel aardig bol staan. Volgens mij heb ik 245/65-8 eronder, die zit tussen de 10 en de 11
Pwnypower
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Pwnypower »

Oke ik heb ze besteld en mensen zeggen dat 1 bar een goed beginpunt is.ik wil veel contact met de weg ivm grip

Pwnypower
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Pwnypower »

Zet zelf op de 0.8 waarmee ik ju rijd

Hackeross
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Hackeross »

ja 0.5 tot 0.8 bar is altijd goed voor grip zetje ze harder dus boven 1.0 bar dan heb je minder
grip en gaat hij eerder schuiven dit is wel makkelijk als je wilt driften.
en als je rond rijdt stijgt de druk ook nog iets door het op warmen van je banden.
en als je de druk te hoog hebt heb je ook kans dat je quad gaat stuiteren of zoeken
en je banden slijten dan harder in het midden van het loop vlak i.p.v. over het gehele loopvlak.
Pwnypower
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Pwnypower »

Kun je ze ook op 0.3 zetten? Want ik ben bang dat me banden eraf lopen. Update over bestelde banden, ik heb voor en achter spearz besteld maar achter waren de 245/55/8 niet meer verkrijgbaar en krijg nu opeens innova racer banden( die even duur waren) maar ik lees slechte ervaringen met innova ze slijten sneller en zijn simpelweg van mindere kwaliteit. Wat moet ik doen, houden of afwijzen?

Minyi
Quadrider
Quadrider

Bericht door Minyi »

Ik zou ze afwijzen, spearz zijn toch echt een stuk beter ( voornamelijk in de regen ). En bij de meeste shops ook een stuk duurder.

Ik had ook al wat vertraging op m'n banden, want die konden ze niet meer bij de importeur krijgen. Is daarna ook van de site gehaald.

En nee denk dat 0.4-0.5 toch wel echt de bodem is. Dacht dat dutchy ze er al eens eraf had gereden op 0.4 bar ofzo. Ik heb zelf nog geen problemen gehad met 0.5 - 0.6

Als je wat meer keuze in banden wil hebben kun je ook kijken of je ergens goedkoop 10 inch velgjes kan scoren. Je hebt standaard een 4x100 steek maar je kunt nieuwe hubs kopen zodat je 110x4 hebt.
Pwnypower
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Pwnypower »

Ik heb al verbrederhubs achter en voor. Ik heb ze toch aangenomen aangezien ik 20 euro per band terugkrijg en ik echt die banden nodig heb.

Volgende keer ga ik zeker voor 10 inch velgen achter. Voorbanden zijn al gemonteerd en gebalanceerd en merk nu al een enorme verbetering qua wegligging. Ook blijft ie zo strak als ik weet niet hoe door het balanceren. Rijdt zoveel beter.

Minyi
Quadrider
Quadrider

Bericht door Minyi »

Ach ja, minder grip achter is een stuk beter als minder grip voor :D
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

innova's slijten nochtans niet fel door dat dit een hardere rubber is heb je weinig slijtage en zeer weinig grip vooral in de regen :mrgreen: geeft een zeer hoog fun gehalte, driften bij het minste gas maar is weer gevaarlijker om controle te verliezen. :roll:

rij al jaren met spearz wil ook geen ander meer had vroeger maxxis goldspeed silver, driften bij het minste gas, bij regen weer overal dwars door de bochten tot je eens controle verliest en 5x rond gaat dan denk je wel even na :roll:
spearz driften ook als je genoeg vermogen hebt maar opletten geblazen als je tijdens uw drift gas lost durven ze wel eens grip pakken waardoor je bijna van de quad vliegt :oops:
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Pwnypower
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Pwnypower »

Ja ik heb nu me oude duros nog achter echt grappig. Voor bunker veel grip en achter bij elke bocht droog door het bochtje driftend echt superleuk je kiest zelf de mogelijkheid tot

Plaats reactie