olie peilen
olie peilen
Toen ik laatst bij mijn ltz de olie pelde (peilstok volledig indraaien en terug) toen peilde ik niets tot een klein puntje van het stokje. Ook na warm rijden en afkoelen was het te weinig tot niets. Ik heb de olie eraf gehaald en er kwam 2liter uit. Heb er 2,2 liter + filter ingedaan maar ik peil nu weer steeds veelste weinig. Heeft iemand enig idee hoe dit komt?
Groeten rob
Groeten rob
-
- Pro Quadrider
Re: olie peilen
Dat peilen is een vak apart
eerst starten en warmdraaien
uitzetten
dan 4-5 minuten wachten
en dan stok er in en je hebt olie
eerst starten en warmdraaien
uitzetten
dan 4-5 minuten wachten
en dan stok er in en je hebt olie
- Mistery1985
- Quadfanaat
Klopt wat hierboven gezegt word in boekje staat :
3 min warm draaien 3 min wachten en de pijlen zonder dat je hem het schroefdraad in draait.
Succes
3 min warm draaien 3 min wachten en de pijlen zonder dat je hem het schroefdraad in draait.
Succes
Ik heb mijn Quad exact 3 minuten stationair laten draaien en daarna 3 minuten uitgezet en direct erna het olie gepeilt. Ik heb het olie stokje volledig in het schroefdraad gedraait en dan zie ik echt maar een puntje olie. Niet eens waar het min tot max is. Ik heb zoals ik zei vorige week olie ververst (2,2 l erin). Maak ik me terecht bezorgd of is het normaal dat t peilen niet altijd/tot nooit klopt?
Groeten rob
Groeten rob
- Mistery1985
- Quadfanaat
dan klopt er inderdaad iets niet.
maar dr moet olie bij want hij moet op max staan dan zonder dat je hem schroefdaard in draait.
bij mij ltz klopte het altijd dus moet goed zijn hoe je.peilt hoe het is uitgelegd.
maar dr moet olie bij want hij moet op max staan dan zonder dat je hem schroefdaard in draait.
bij mij ltz klopte het altijd dus moet goed zijn hoe je.peilt hoe het is uitgelegd.
Mijn Big end is beschadigd en hierdoor is mijn zuiger en cilinder beschadigd geraakt. Veel kans is mijn quad Hierdoor olie gaan gebruiken. Maar wat ik vreemd vind is dat ik nooit blauwe rook heb gezien, en met peilen altijd maar te weinig peilde maar naar mijn idee niet steeds minder. Iemand enig idee?
Groeten rob
Groeten rob
Neehoor!!
bij een wissel van een ltz doe je eerst 2liter olie in je olie vatje,dan haal je bougie dop eraf en start je even droog.
Erna doe je de olie vuldop van het reservoir en dan doe je nog eens 300ml erbij dan zit je op de 2.3l wat erin moet.
en je big end gaat niet zomaar stuk,waarschijnlijk is je lager kapot gegaan en heb je dat niet opgemerkt wat dus nu voor schade heeft gezorgd.
optie 2
heb je eerder al eens een ratel opgemerkt vanuit onderin in je blok? zoja dan is dit het gevolg van niet optijd erbij zijn.
gr banshee
bij een wissel van een ltz doe je eerst 2liter olie in je olie vatje,dan haal je bougie dop eraf en start je even droog.
Erna doe je de olie vuldop van het reservoir en dan doe je nog eens 300ml erbij dan zit je op de 2.3l wat erin moet.
en je big end gaat niet zomaar stuk,waarschijnlijk is je lager kapot gegaan en heb je dat niet opgemerkt wat dus nu voor schade heeft gezorgd.
optie 2
heb je eerder al eens een ratel opgemerkt vanuit onderin in je blok? zoja dan is dit het gevolg van niet optijd erbij zijn.
gr banshee
Het olie peilen ging al verkeerd voordat mijn quad begon te ratelen in het blok. Toen heb ik er wat extra olie bij gedaan maar ging het peilen nog niet goed. Enkele weken later begon het ratelend geluid uit mijn blok tekomen.
Teveel olie erin gehad, waardoor je lager het is gaan begeven dat is nog geen probleem,maar ermee doorrijden en stationair laten lopen wanneer de ratel hoorbaar is,is een tikkende tijdbom helaas heb je het te laat opgemerkt.
Inderdaad Helaas..
Maar ik begrijp niet dat als ik 2,5l erin doe, dat ik dan nauwelijks iets peil.
Maar ik begrijp niet dat als ik 2,5l erin doe, dat ik dan nauwelijks iets peil.
Komt regelmatig voor bij ltz dat de oliepomp vastloopt, door vuile olie, en dat het kunststof tandwiel, dat de oliepomp aandrijft dan kapot gaat
Gevolg is dan dat de pomp het niet meer doet en alle olie in je blok blijft staan
Of je aanzuigfilter onder in je blok zit compleet dicht met vuil
Gevolg is dan dat de pomp het niet meer doet en alle olie in je blok blijft staan
Of je aanzuigfilter onder in je blok zit compleet dicht met vuil
never drive faster then your angel can fly