Ktm Duke Quad
Re: Ktm Duke Quad
Iemand??
Re: Ktm Duke Quad
Die ambush banden zijn niet verkeerd. Wat harder rubber dus slijten niet zo snel op de weg. Heb er zelf ook 2 jaar mee gereden op de weg en op de crosbaan.
Ze zijn ook best goedkoop.
Ze zijn ook best goedkoop.
HONDA the dream of power
Re: Ktm Duke Quad
Top! Bedankt dat er toch nog iemand reageert.
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3495
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
- Locatie: ridderkerk
Re: Ktm Duke Quad
Op vakantie misschien
Re: Ktm Duke Quad
Inderdaad op vakantie geweest.
Aantal stickers op de Kappen geplakt. Zal ik foto's van posten!
Binnekort nieuwe bandjes erop.
Aantal stickers op de Kappen geplakt. Zal ik foto's van posten!
Binnekort nieuwe bandjes erop.
Re: Ktm Duke Quad
Zo bij deze weer een update:
Zo staat hij ernu bij.
Hij rijd lekker, pakt goed op.
Alleen 2 keer een raar probleem.
Hij viel 2 keer gewoon stil onder het rijden (3e of 4e versnelling). Hij starte daarna gewoon weer perfect en reed daarna weer goed. Blok is niet bizar warm geweest. Heb gewoon normaal beschaafd gereden. Hij koelt ook goed.
En hij zwabbert echt over de weg. Heb hem uitgelijnd en 6mm per kant toespoor gegeven. Hij is echt zoekende vaak. Vooral bij uitveren.
Mensen een idee?
Zo staat hij ernu bij.
Hij rijd lekker, pakt goed op.
Alleen 2 keer een raar probleem.
Hij viel 2 keer gewoon stil onder het rijden (3e of 4e versnelling). Hij starte daarna gewoon weer perfect en reed daarna weer goed. Blok is niet bizar warm geweest. Heb gewoon normaal beschaafd gereden. Hij koelt ook goed.
En hij zwabbert echt over de weg. Heb hem uitgelijnd en 6mm per kant toespoor gegeven. Hij is echt zoekende vaak. Vooral bij uitveren.
Mensen een idee?
Re: Ktm Duke Quad
Wat de meeste doen is 0 toespoor om mee te beginnen. Hoe doet hij het dan?
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Ktm Duke Quad
Zal hem eens op 0 zetten.
Dus dan gewoon in rechte lijn met de achterwielen toch?
Moet trouwens de voorkant even hoog staan als de achterkant? Of de voorkant lager of hoger?
Moet het camber ook recht staan of maakt dat niet uit?
En alles afstellen met iemand erop of helemaal uitgeveerd.
Pfoe hoop vragen. Maar beter in 1 post dan in meerdere.
Dus dan gewoon in rechte lijn met de achterwielen toch?
Moet trouwens de voorkant even hoog staan als de achterkant? Of de voorkant lager of hoger?
Moet het camber ook recht staan of maakt dat niet uit?
En alles afstellen met iemand erop of helemaal uitgeveerd.
Pfoe hoop vragen. Maar beter in 1 post dan in meerdere.
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: Ktm Duke Quad
volgende link geeft al veel uitleg
http://www.intraxracing.nl/techniek/cam ... intoe-out/
spoor recht zetten
caster is belangrijkste voor rechtdoor stabiel te rijden sommige kun je caster regelen bij de meeste quads niet. maar kun je wel beïnvloeden door de voorkant iets hoger te zetten
maar zelfs als je het caster kunt regelen is het belangrijk om de voorkant iets hoger te houden dit met gewichtsverdeling
camber hoeft niet recht te staan ze raden zelfs aan om iets schuin naar binnen te zetten
ik stel alles af met iemand op de quad omdat je meestal er ook op zit als je rijd
http://www.intraxracing.nl/techniek/cam ... intoe-out/
spoor recht zetten
caster is belangrijkste voor rechtdoor stabiel te rijden sommige kun je caster regelen bij de meeste quads niet. maar kun je wel beïnvloeden door de voorkant iets hoger te zetten
maar zelfs als je het caster kunt regelen is het belangrijk om de voorkant iets hoger te houden dit met gewichtsverdeling
camber hoeft niet recht te staan ze raden zelfs aan om iets schuin naar binnen te zetten
ik stel alles af met iemand op de quad omdat je meestal er ook op zit als je rijd
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Re: Ktm Duke Quad
Als ik naar de foto's kijk op de vorige pagina, lijkt het haast of je de bovenste draagarmen om moet draaien. Heb je nu wel positieve naloop (caster)? Als je in de rijrichting boven op je fusees kijkt moet het bovenste draaipunt (ruim) achter de onderste liggen. Google maar eens op "caster angle" en bekijk de afbeeldingen er van.En hij zwabbert echt over de weg. Heb hem uitgelijnd en 6mm per kant toespoor gegeven. Hij is echt zoekende vaak. Vooral bij uitveren.
Re: Ktm Duke Quad
Ik zou niet weten wat ik daaraan moet veranderen.
Zo staan de draagarmen:
Links:
Rechts:
Heb wel opgemerkt dat ik rechts ontzettend veel speling op mijn stuurstang heb. Links begint ook.
Zijn deze Verbindingen ergens te krijgen?
Zit echt te denken om de wiellagers, fussee kogels en stuurstang verbindingen te vervangen.
Maar waar haal ik die? Voor dit xtreme frame
Zo staan de draagarmen:
Links:
Rechts:
Heb wel opgemerkt dat ik rechts ontzettend veel speling op mijn stuurstang heb. Links begint ook.
Zijn deze Verbindingen ergens te krijgen?
Zit echt te denken om de wiellagers, fussee kogels en stuurstang verbindingen te vervangen.
Maar waar haal ik die? Voor dit xtreme frame
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3495
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
- Locatie: ridderkerk
Re: Ktm Duke Quad
jou dragarm kogels lijken op de foto wel stuurkogels van een r 700
kan je er eens een schuifmaat bij houden
kan je er eens een schuifmaat bij houden
Re: Ktm Duke Quad
Ja kan ik morgen eens doen!
Maar die stuurstang kogels (verbindingen) zijn die te vervangen voor dezelfde? Of een universele stuurstang met "normale" kogels ook mogelijk???
Maar die stuurstang kogels (verbindingen) zijn die te vervangen voor dezelfde? Of een universele stuurstang met "normale" kogels ook mogelijk???
Re: Ktm Duke Quad
Zo te zien moeten je onderste draagarmen gewisseld worden (Linker naar de rechterkant en rechter naar de linkerkant) en omgedraaid (zitten volgens mij ondersteboven). Misschien is het zo gedaan zodat de quad lager staat maar alle veerkracht komt nu op die 2 vloeilasjes van de pijpjes waar je schokbrekers tussen zitten...
Zo te zien is het toch al een dramatisch slecht en zwak ontwerp dus verkeerd monteren verergert de boel enkel. Indien mogelijk qua ruimte bij je schokbreker zou ik ook de bovenste draagarmen omdraaien zodat het scharnierpunt naar achteren komt. En bij een foto lijkt het of er maar 1 bout het stuurarmbeugeltje steekt?
Zo te zien is het toch al een dramatisch slecht en zwak ontwerp dus verkeerd monteren verergert de boel enkel. Indien mogelijk qua ruimte bij je schokbreker zou ik ook de bovenste draagarmen omdraaien zodat het scharnierpunt naar achteren komt. En bij een foto lijkt het of er maar 1 bout het stuurarmbeugeltje steekt?