Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017 (details op P3)
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
dan vraag ik me ook af als je in 2017 en WOK melding op je quad krijg hoe zit dat
voor die mensen wie weet niet wat een WOK melding is het houd in dat je quad moet opnieuw gekuurd bij de RDW
denk dat het word weer zo en krom regel waar niet iedereen weet hoe het zit
voor die mensen wie weet niet wat een WOK melding is het houd in dat je quad moet opnieuw gekuurd bij de RDW
denk dat het word weer zo en krom regel waar niet iedereen weet hoe het zit
barossa 170cc (sold)
smc 250cc (sold)
can-am DS 450 (sold)
CAN-AM RENEGADE 500
Quad Team Gelderland
smc 250cc (sold)
can-am DS 450 (sold)
CAN-AM RENEGADE 500
Quad Team Gelderland
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
De regels zijn al sinds 2013 bekend, alleen wij wisten het niet. Inmiddels wel, zie twee pagina's terug (viewtopic.php?f=75&t=48125&start=30#p596785). Daar staat het belangrijkste en ook een link naar het brondocument.Jason McCoy schreef:Nee dat hoeft niet. Bijvoorbeeld een raptor700 heeft geen diff en word gewoon verkocht. De vraag is ook in hoeverre alles doorgevoert gaat worden want er is feitelijk nog niks te vinden.
Nee, dat klopt niet. De voertuigeisen staan in Regeling Voertuigen in een categorie die "Driewielig motorrijtuig" heet, dat heeft dus niets te maken met motorvoertuigen met drie wielen. Zie de begripsbepaling aan het begin van de regeling:Op papier is zo quad een driewielig motorvoertuig. De starre achteras geld als 1 wiel. Zolang ze op papier 3 wielige motorvoertuigen blijven veranderd en feitelijk niks
Bron: http://wetten.overheid.nl/jci1.3:c:BWBR ... 2016-03-02driewielig motorrijtuig: voertuig van de voertuigcategorie L met de voertuigclassificatie L5e of L7e, niet zijnde een gehandicaptenvoertuig of een motorrijtuig met beperkte snelheid; in ieder geval wordt als driewielig motorrijtuig aangemerkt een voertuig dat blijkens het kentekenregister een driewielig motorrijtuig is;
Het is ook niet zo dat de starre achteras ervoor zorgt dat de beide achterwielen als één wiel gelden.
Bron: http://wetten.overheid.nl/jci1.3:c:BWBR ... 2016-03-021 Voor de bepaling van het aantal wielen wordt een samenstel van wielen die op één wielnaaf zijn gemonteerd, aangemerkt als één wiel.
2 In afwijking van het eerste lid worden voor het bepalen van het aantal wielen van motorfietsen, driewielige motorrijtuigen en bromfietsen twee op dezelfde as gemonteerde wielen als een wiel beschouwd, indien de afstand tussen de middens van de contactvlakken van deze wielen met de grond kleiner is dan 460 mm.
Bij onze quads is de afstand tussen de wielen al snel een meter dus beide wielen gelden gewoon als twee wielen. Gelukkig ook maar, want als we officieel maar drie wielen hadden dan moest je nu ook zo'n A1 rijbewijs gaan halen.
Als je voertuig opnieuw gekeurd moet worden dan gelden nog steeds de regels zoals die waren toen hij voor het eerst in gebruik werd genomen. Het is niet zo dat een oldtimer die in 2016 een WOK-melding heeft opeens moet voldoen aan de eisen van nu.dutchy schreef:dan vraag ik me ook af als je in 2017 en WOK melding op je quad krijg hoe zit dat
voor die mensen wie weet niet wat een WOK melding is het houd in dat je quad moet opnieuw gekuurd bij de RDW
denk dat het word weer zo en krom regel waar niet iedereen weet hoe het zit
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Ik begrijp niet helemaa waarom de quads voor 2017 bij de dealers gewoon starre as hebben
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Het is nu nog 2016. Deze regels gaan over de typegoedkeuring, ik heb nergens gelezen dat al afgegeven typegoedkeuringen worden ingetrokken. Dat zou betekenen dat het alleen opgaat voor nieuwe modellen. Of zit er een beperkte houdbaarheid aan een typegoedkeuring?Jason McCoy schreef:Ik begrijp niet helemaa waarom de quads voor 2017 bij de dealers gewoon starre as hebben
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Die constructieve begrenzing van 90km/u is toch enkel van toepassing op de utility-quads (categorie L7e-B1)?Jazzy schreef:Die limiet van 90 km/h is wat anders. In de praktijk rijd ik zelden harder, maar even doortrekken naar 125 km/h is er dan niet meer bij...
Nog geen eigenaar van een quad.
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Zoals ik de tabel in Bijlage 1 lees (http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 32013R0168) wel ja.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Modeljaar 2017 rijd al rond. En die hebben al nieuwe typegoedkeuring als t goed is
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
In de regeling (link naar de tekst hierboven) staat ook een tabel met wat precies op welke datum in gaat. Een 'modeljaar' heeft voor de regelgeving verder geen waarde. Als een fabrikant op dit moment het traject instart voor een nieuwe typegoedkeuring dan gelden de regels vandaag, niet die van over een half jaar.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
voertuigen komen altijd eerder uit, de 2017 is het laatste model zoals wij het kunnen.
in 2017 treedt deze wet in werking,echter in die tijd is model 2018 al weer beschikbaar en die zijn inderdaad de pineut.
ik hoop dat jullie het nu een beetje snappen
en ps als je een goedde quad hebt of een unieke doe hem niet weg deze quads vallen namelijk erbuiten en daar geld deze regel niet voor,enkel alles vanaf model 2018 wel,niet ervoor
in 2017 treedt deze wet in werking,echter in die tijd is model 2018 al weer beschikbaar en die zijn inderdaad de pineut.
ik hoop dat jullie het nu een beetje snappen
en ps als je een goedde quad hebt of een unieke doe hem niet weg deze quads vallen namelijk erbuiten en daar geld deze regel niet voor,enkel alles vanaf model 2018 wel,niet ervoor
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Het heeft echt niets met "model 2017" of "model 2018" te maken, dat is gewoon een marketing naam van de fabrikanten. Die naam heeft geen enkele juridische waarde. Als een leverancier ergens in 2017 de kleur van de kappen verandert en het "model 2018" noemt dan wil dat niet zeggen dat er voor deze quad een nieuwe typegoedkeuring nodig is, dus worden ook de quads met het nieuwe kleurtje gewoon onder de bestaande regels geleverd.
Als een fabrikant een nieuw model op de weg wil hebben, zoals bijvoorbeeld de nieuwe Maverick X3 die net uit is, dan gaan ze het traject voor een typegoedkeuring in onder de op dat moment geldende regels. Dit jaar dus de bestaande regels, volgend jaar de nieuwe regels. Hetzelfde geldt als ze een bestaand model zo veel willen veranderen, bijvoorbeeld met een nieuwe motor of een andere ophanging, dat er een nieuwe typegoedkeuring aangevraagd moet worden.
Als een fabrikant een nieuw model op de weg wil hebben, zoals bijvoorbeeld de nieuwe Maverick X3 die net uit is, dan gaan ze het traject voor een typegoedkeuring in onder de op dat moment geldende regels. Dit jaar dus de bestaande regels, volgend jaar de nieuwe regels. Hetzelfde geldt als ze een bestaand model zo veel willen veranderen, bijvoorbeeld met een nieuwe motor of een andere ophanging, dat er een nieuwe typegoedkeuring aangevraagd moet worden.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
jongens ik weet dat het moeilijk te geloven is,en al zie ik hier zelf ook erg tegenop,maar helaas is dit echt de waarheid....
ik wouw dat het anders was.
die wet is stilzwijgend in duitsland gemaakt,en die word nu stil via de achterdeur erdoor heen gedrukt,wat inmiddels al erdoor heen is.
snorscooters is ook afgelopen,die krijgen allemaal een helm plicht vanaf volgend jaar,nu herriner ik mij dat ze 2 a 3 jaar terug voor de verkeersveiligheid ivm fietsers wouden,dat ook snorscooters de weg opmoesten.
maar in nl worden altijd ideen uitgesteld maar uiteindelijk totaal onverwachts erdoor gedrukt,nu kom ik terug op die helm plicht voer dat in en de volgende stap is dat die 25km gevallen dus ook de weg later opmoeten.
ook dat zal niet goed uitpakken,maargoed de quads zijn straks ook de lul en het gaat er echt komen.
zoals ik al eerder vermelde geld dit overigens vanaf 2018 modellen,de 2017modellen zijn al uit en staan op de kaart als 2016 aangeduid op de ten naam stelling.
die 2018 modellen staan straks als 2017 op de kaart maar dat is meteen het jaar waar de wet in werking treedt,nu zullen de 2018 modellen nog gaan uitkomen zoals wij ze nu kunnen,maar volgens die wet zijn zij dan niet meer goedgekeurd voor de openbare weg,en zullen ze een dure kosten ombouw nodig hebben omdat wel te kunnen zijn.
nu is er nog een punt 2...vaak stelt nl veel dingen een aantal jaar uit ook al is het opgenomen in de wet,zie bv als voorbeeld de niewe verkeersborden die volgen moesten dat is nu al bijna 5jaar weer uitgesteld terwijl ze wel al in onze wet zijn opgenomen.
wellicht hebben we met de quads ook dat geluk nog
maarja in dit land weet je het maar nooit met die gekken aan de macht.
ik denk dat we nu ff geduld moeten hebben tot 2017 en dan aanzien wanneer hoe en wat.
maar ik kan wel iedereen adviseren die een unieke of top quad bezit om deze absoluut niet meer weg te doen,want straks over een aantal jaar later,is dit zeker uniek en zal het alleen maar gewilder gaan zijn,en ook de waarde zal flink stijgen met de tijd.
gr
ik wouw dat het anders was.
die wet is stilzwijgend in duitsland gemaakt,en die word nu stil via de achterdeur erdoor heen gedrukt,wat inmiddels al erdoor heen is.
snorscooters is ook afgelopen,die krijgen allemaal een helm plicht vanaf volgend jaar,nu herriner ik mij dat ze 2 a 3 jaar terug voor de verkeersveiligheid ivm fietsers wouden,dat ook snorscooters de weg opmoesten.
maar in nl worden altijd ideen uitgesteld maar uiteindelijk totaal onverwachts erdoor gedrukt,nu kom ik terug op die helm plicht voer dat in en de volgende stap is dat die 25km gevallen dus ook de weg later opmoeten.
ook dat zal niet goed uitpakken,maargoed de quads zijn straks ook de lul en het gaat er echt komen.
zoals ik al eerder vermelde geld dit overigens vanaf 2018 modellen,de 2017modellen zijn al uit en staan op de kaart als 2016 aangeduid op de ten naam stelling.
die 2018 modellen staan straks als 2017 op de kaart maar dat is meteen het jaar waar de wet in werking treedt,nu zullen de 2018 modellen nog gaan uitkomen zoals wij ze nu kunnen,maar volgens die wet zijn zij dan niet meer goedgekeurd voor de openbare weg,en zullen ze een dure kosten ombouw nodig hebben omdat wel te kunnen zijn.
nu is er nog een punt 2...vaak stelt nl veel dingen een aantal jaar uit ook al is het opgenomen in de wet,zie bv als voorbeeld de niewe verkeersborden die volgen moesten dat is nu al bijna 5jaar weer uitgesteld terwijl ze wel al in onze wet zijn opgenomen.
wellicht hebben we met de quads ook dat geluk nog
maarja in dit land weet je het maar nooit met die gekken aan de macht.
ik denk dat we nu ff geduld moeten hebben tot 2017 en dan aanzien wanneer hoe en wat.
maar ik kan wel iedereen adviseren die een unieke of top quad bezit om deze absoluut niet meer weg te doen,want straks over een aantal jaar later,is dit zeker uniek en zal het alleen maar gewilder gaan zijn,en ook de waarde zal flink stijgen met de tijd.
gr
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Ik denk dat je het nu over iets anders hebt. Deze wet is in het Europees parlement ontwikkeld, onder andere door de inzet van een Nederlands parlementslid. In 2013 is hij goedgekeurd en alle Europese lidstaten zijn nu bezig om de aanpassingen door te voeren in hun eigen wetten.banshee03 schreef:die wet is stilzwijgend in duitsland gemaakt,en die word nu stil via de achterdeur erdoor heen gedrukt,wat inmiddels al erdoor heen is.
Over snorscooters staat er niets in, lees anders de tekst nog even. Link staat een stukje terug.
Dat is natuurlijk vooral een probleem voor de fabrikanten. Reken maar dat die hun producten aan willen passen, al met al is de Europese markt voor goedgekeurde quads toch behoorlijk groot. Voor de utility quads is dit geen probleem, daar zijn maar minimale aanpassingen nodig. Voor de sportquads wordt het wel wat lastiger, daar zullen ze al snel met een IRS-achtige oplossing moeten komen. Maar ik hoorde ook al dat er gekeken wordt naar een maas in de wet waardoor sportquads als een andere categorie op de markt gebracht gaan worden.niet meer goedgekeurd voor de openbare weg,en zullen ze een dure kosten ombouw nodig hebben omdat wel te kunnen zijn.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Ik vrees dat u het zelf niet helemaal snapt, zie de uitleg van Jazzy, die heeft het bij het rechte eind. Ofwel spreekt u over heel iets anders.banshee03 schreef:ik hoop dat jullie het nu een beetje snappen
De nieuwe Europese verordening gaat over typegoedkeuringen. En elk nieuw modeljaar betekent niet per definitie ook een nieuwe typegoedkeuring.
Nog geen eigenaar van een quad.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Klopt. Maar als we dan de raptor 700 even aanhouden dan veranderd daar ieder jaar wel iets en krijgen ze ieder jaar een nieuw keuring
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Is er eigenlijk al wat meer info over?
Het is al bijna 2017 en het enige wat ik tot nu toe heb gelezen is dat CFmoto modellen heeft die aan de nieuwe regels voldoen.
Het is al bijna 2017 en het enige wat ik tot nu toe heb gelezen is dat CFmoto modellen heeft die aan de nieuwe regels voldoen.
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.