ltz 400 blok splitsen revisie
ltz 400 blok splitsen revisie
Hallo,
Mijn Suzuki Ltz 400 maakt sinds kort een ratelend geluid. Ik ben er van overtuigd dat het uit de cilinder komt. Maar heeft iemand enig idee wat dit kan zijn. Zie hier onder het filmpje van het geluid wat mijn quad maakt.
https://youtu.be/Mfj000FM2-E
Groeten Rob
Mijn Suzuki Ltz 400 maakt sinds kort een ratelend geluid. Ik ben er van overtuigd dat het uit de cilinder komt. Maar heeft iemand enig idee wat dit kan zijn. Zie hier onder het filmpje van het geluid wat mijn quad maakt.
https://youtu.be/Mfj000FM2-E
Groeten Rob
Laatst gewijzigd door rob123 op di 06 sep, 2016 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: tikkend geluid uit cilinder Ltz 400
De enige optie is de cilinder er af te halen en te kijken waar er speling zit
never drive faster then your angel can fly
Re: tikkend geluid uit cilinder Ltz 400
Heb op dit moment mijn blok eraf liggen en vandaag netjes opgepoetst. Denk dat ik het blok morge ga openmaken en alles ga nalopen. Eventuele tips zijn welkom!
Re: tikkend geluid uit cilinder Ltz 400
Maak foto's, heel veel foto's. Niet alleen voor ons om mee te genieten, maar dan weet je bij het in elkaar zetten hoe het allemaal zat.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 163
- Lid geworden op: do 17 dec, 2015 15:40
Re: tikkend geluid uit cilinder Ltz 400
Msh naaldlager drijfstang weg? Idd open halen en nakijken voor je meer stukken hebt
* yamaha wolverine 450 4x4 *
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 243
- Lid geworden op: wo 29 jun, 2016 21:12
- Locatie: noord holland
Re: ltz 400 blok splitsen revisie
let niet op me taal ben woord blind aub.
Re: ltz 400 blok splitsen revisie
Links boven van het blok wat ik heb gestuurd, daar zit de schakelpook aan vast(andere kant blok). Moet ik dat er af halen om het blok te kunnen splitsen? Is helaas niet goed te zien op het filmpje.
Groeten Rob
Groeten Rob
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 163
- Lid geworden op: do 17 dec, 2015 15:40
Re: ltz 400 blok splitsen revisie
Het veiligste is voorzichtig alles demonteren,
Dan kan er ook nooit iets blijven hangen of tegenwerken
Wil je de 2 helften splitsen kijk 2x of er nergens geen bout meer zit
Ook als de 2 helften gedeeltelijk loskomen en ergens iets tegen werkt.goed kijken dat er zeker geen bout meer zit
Dan kan er ook nooit iets blijven hangen of tegenwerken
Wil je de 2 helften splitsen kijk 2x of er nergens geen bout meer zit
Ook als de 2 helften gedeeltelijk loskomen en ergens iets tegen werkt.goed kijken dat er zeker geen bout meer zit
* yamaha wolverine 450 4x4 *
Re: ltz 400 blok splitsen revisie
Vandaag mijn blok gesplitst. Nu wil ik de krukas eruit halen alleen vraag ik me af of ik deze er uit moeten tikken of de grijze moer los gedraait moet worden op de 2e foto rechts( waar die losse bouten rondzitten aan de zijkanten)
http://imageshack.com/a/img922/8866/wNlQ3H.jpg
http://imageshack.com/a/img922/161/QX4B93.jpg
http://imageshack.com/a/img922/8866/wNlQ3H.jpg
http://imageshack.com/a/img922/161/QX4B93.jpg
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 163
- Lid geworden op: do 17 dec, 2015 15:40
Re: ltz 400 blok splitsen revisie
Daar heb je een vliegwieltrekker voor nodig in principe
Met alleen tikjes krijg je deze niet los maar ik heb het al wel gedaan door een dik stuk ijzer min. 1 cm dik dat de lengte heeft van het vliegwiel
In hzt vliegwiel waar die losse boutjes zitten heb ik 2 draadstangetjes ingeplaatst en dan 2 gaatjes in het stuk ijzer geboord waar deze door kunnen.een moertje erop en aangespannen dat er spanning op het vliegwiel tegenover de krukas zit
Dan beetje bij beetje de moertjes gelijkmatig aanspannen en zachtjes op het stuk ijzer in het midden(waar krukas onder zit) met een hamer op tikken.
Zet desnoods eerst de moer op de krukas en draai deze gelijk met de krukas voor de schroefdraad niet te beschadigen...
Telkesn beetje bijspannen en tikken en dan zou deze eraf moeten springen...
Eventueel maak ik een fototje van hoe het moet als voorbeeld want dat zegt natuurlijk meer...
Met alleen tikjes krijg je deze niet los maar ik heb het al wel gedaan door een dik stuk ijzer min. 1 cm dik dat de lengte heeft van het vliegwiel
In hzt vliegwiel waar die losse boutjes zitten heb ik 2 draadstangetjes ingeplaatst en dan 2 gaatjes in het stuk ijzer geboord waar deze door kunnen.een moertje erop en aangespannen dat er spanning op het vliegwiel tegenover de krukas zit
Dan beetje bij beetje de moertjes gelijkmatig aanspannen en zachtjes op het stuk ijzer in het midden(waar krukas onder zit) met een hamer op tikken.
Zet desnoods eerst de moer op de krukas en draai deze gelijk met de krukas voor de schroefdraad niet te beschadigen...
Telkesn beetje bijspannen en tikken en dan zou deze eraf moeten springen...
Eventueel maak ik een fototje van hoe het moet als voorbeeld want dat zegt natuurlijk meer...
* yamaha wolverine 450 4x4 *
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 163
- Lid geworden op: do 17 dec, 2015 15:40
Re: ltz 400 blok splitsen revisie
bij deze de fotokes ( hopelijk werken ze...)
hierop kan je zien hoe ik het doe,alleen zitten hier de imbusbouten er nog in zoals je kan zien
maar je neemt er dus 2 uit,daar draadstangetje erin en borgmoertje erop dat de draadstang niet kan ronddraaien
en dan bovenop voorzichtig opspannen en waar de hamer ligt geef je ''zachtjes'' tikjes tot deze losspringt
wel belangrijk is gelijkmatig opspannen..
wat je vraag via pb of je de krukaslagers dient te vervangen , ik zou dit wel aanraden omdat deze nogal afzien en dan heb
je geen dubbel werk achteraf...ben je gerust...
als ik het goed voorheb had je ook een slecht lager gevonden?
kijk ook de drijfstang na op de krukas op speling en natuurlijk alle kogellagers of ze nog goed zijn
dat is hoe ik erover denk,natuurlijk is een 2e opinie altijd leuk...
* yamaha wolverine 450 4x4 *
Re: ltz 400 blok splitsen revisie
Mijn quad maakte een tikkent geluid uit het blok, dus heb het Blok eraf gehaald en ben het volledig aan het nakijken. Nu heb ik al wat gevonden. O.a is mijn Big end kapot(erg veel speling op de drijfstang). Hierdoor is mijn Cilinder en zuiger beschadigd. Maar nu heb ik het blok toch open en wil ik het inderdaad goed doen. Zoals jij aangeeft is het slim om ook je krukaslager te vervangen ondanks ze niet beschadigd zijn. en krukaslagers zijn dat speciale lagers of zijn dat standaard lagers (bijvoorbeeld 6005 ddu ofzo)? Want 2 krukaslagers kosten 100 euro en dat kosten gewone lagers volgens mij niet. Verder zijn tips altijd welkom. In ieder geval al bedankt voor jullie hulp!
Gr rob
Gr rob
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 163
- Lid geworden op: do 17 dec, 2015 15:40
Re: ltz 400 blok splitsen revisie
Dat is minder dat ook je piston en cilinder beschadigd is...
En de krukas lagers kunnen al wel tegen een stootje omwille van de grootte etc...maar als ik zover ben
Vervang ik ze zowiezo voor geen risico nadien
Verder alle andere lagers nakijken.indien je twijfelt gewoon vervangen...speling of zanderig rond draaien eruit
Het kan altijd dat je met het blok te openen een vuiltje of zand erin gevallen is...
De rubberen dichtingen op je krukas enzo ook zeker vervangen...
Nog iets dat ik mis?
En de krukas lagers kunnen al wel tegen een stootje omwille van de grootte etc...maar als ik zover ben
Vervang ik ze zowiezo voor geen risico nadien
Verder alle andere lagers nakijken.indien je twijfelt gewoon vervangen...speling of zanderig rond draaien eruit
Het kan altijd dat je met het blok te openen een vuiltje of zand erin gevallen is...
De rubberen dichtingen op je krukas enzo ook zeker vervangen...
Nog iets dat ik mis?
* yamaha wolverine 450 4x4 *
Re: ltz 400 blok splitsen revisie
ik heb op je olie pijl topic al het juiste antwoord gegeven.
die ratel is je big end lager,de reden dat je quad al motorische schade heeft is omdat je er niet optijd bij was.
zie je olie pijl post
die ratel is je big end lager,de reden dat je quad al motorische schade heeft is omdat je er niet optijd bij was.
zie je olie pijl post