Hallo ik heb sinds kort een Shineray Spider 250cc Quad gekocht ( Via MP )
Ik heb er niet zo veel verstand van maar vond t een prachtding dus wou er een hebben, echter heb ik sinds 2 dagen rijden 2 problemen getroffen en heb er echt weinig verstand van dus misschien kan 1 van jullie mij helpen.
Ik laat hem altijd buiten en met dit weer is t aardig koud. Dus hij wilt niet starten. Iemand zij me dat de accu wss leeg gaat door de kou en dat ik met een auto hem moest starten, dat werkde wel maar om dat nou elke ochtend zo te doen vind ik wel flauw dus. Heeft iemand enkele tips of trucjes. En is t slecht om hem buiten te houden.
En t 2e probleem is. Sinds de accu leeg was en ik er op reed. Happerde de quad om de paarseconde als ik rij. Ik weet niet zeker wat happerd maar ik de uitlaat begint te schreeuwen en quad gaat niet sneller voorruit.
Ik hoop dat ik t beetje heb kunnen uitleggen, ik ben een leek op t gebied van Motorvoertuigen ( Quads )
Alvast erg bedankt voor als jullie me kunnen helpen
Mvg , Robi
Quad Problemen ( Start , Haperen )
- yamahakoppel
- Quad GOD
Re: Quad Problemen ( Start , Haperen )
die Shineray Spider 250cc zijn chinese quads
rommel dus staan meestal met weinig km's al te koop wat ook wel reden heeft
ik zou uw batterij al eens opladen met een druppellader max 10% van batterij capaciteit dus een 15A batterij mag maar 1,5A laadstroom hebben laad je meer, dan warmt uw batterij te fel op waardoor uw batterij kapot gaat
als je dan uw quad gestart hebt meet dan de voltage eens van uw batterij terwijl de quad draait dit zou een 13,6V moeten zijn zo niet dan laad die niet bij
als uw batterij kapot is of leeg kan het zijn dat uw ontsteking weg valt door te weinig stroom dit kan het stotteren ook al veroorzaken
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_roll.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_roll.gif)
ik zou uw batterij al eens opladen met een druppellader max 10% van batterij capaciteit dus een 15A batterij mag maar 1,5A laadstroom hebben laad je meer, dan warmt uw batterij te fel op waardoor uw batterij kapot gaat
als je dan uw quad gestart hebt meet dan de voltage eens van uw batterij terwijl de quad draait dit zou een 13,6V moeten zijn zo niet dan laad die niet bij
als uw batterij kapot is of leeg kan het zijn dat uw ontsteking weg valt door te weinig stroom dit kan het stotteren ook al veroorzaken
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
-
- Easy Quadrider
Re: Quad Problemen ( Start , Haperen )
De Ontsteking werkt niet op de stroom van de batterij maar rechtsstreeks op stroom welke je.motor produceert en omgezet word in je bobijnyamahakoppel schreef:die Shineray Spider 250cc zijn chinese quadsrommel dus staan meestal met weinig km's al te koop wat ook wel reden heeft
![]()
Wat je wel kan doen voor de batterij is er een druppel lader op aansluiten.veel zijn voorzien met een dubbele stand voor auto of motor en de rest doet hij zelf.
Natuurlijk als je deze oplaad en de volgende dag niet meer start zou ik nieuwe batterij kopen.
Ook ff stroom meten om te zien of deze de batterij oplaad of niet.als deze niet op laad geraakt je batterij leeg en gaat daarna kapot
* yamaha wolverine 450 4x4 *