Mijn tgb blade 425 had laatst wat kuren. na een ritje van 15 km van 50/60 km/u moest ik het laatste stukje over een 80KM weg, dus het gas even goed open.
een paar flinke knallen uit de uitlaat, en daarna inhouden, hij wilde stationair niet meer lopen en viel uit. na 30 seconde starten en hij reed weer verder om na 1 KM weer een paar knallen te geven en weer uit te vallen.
na het starten met 40 KM/u de laatste 2 KM naar huis gereden.
thuis op onderzoek: de gasnaald was voor het deel dat in rust verzonken zit helemaal voorzien van dikke aanslag ( dus de bovenste cm was redelijk schoon ) deze weer blinkend schoongepoetst, starten en lopen.
testritje gemaakt met 50KM/u, niks aan de hand, gas even open: weer knallen en inhouden, nog even geprobeerd door te rommelen naar huis, maar ik moest toch gesleept worden.
thuis de carburateur helemaal opengehaald:
-sproeier verstop
-vlotternaald vol met aanslag waardoor deze niet goed afsluit
-vlotterbak gevuld met " gesmolten kaarsvet "
- de wanden hadden een witte " kalkaanslag"
alles helemaal schoongemaakt, en even in de ultrasoon reiniger gehad, en hij loopt weer als een zonnetje ( ook op volle snelheid )
nu mijn vraag: wat is dat voor troep, hoe komt het daar, en wat ik kan ik doen om het te voorkomen?
mijn eerste gedachte was dat mijn soms lekkende vlotternaald verse brandstof toelaat als hij stilstaat en zo de benzine kan verdampen en troep achter kan laten. ik heb alleen geen idee of dit ergens op slaat