Bedankt, dat zou fijn zijn. Ik ga het er in ieder geval ook nog met de dealer over hebben, want zij moeten het monteren.Jazzy schreef:Succes! Mijn ervaring is dat bellen nog een stuk beter werkt, meeste van die mensen zijn rastechneuten en geven niet echt lekker antwoord op email. Als je hulp nodig hebt wil ik je wel helpen, als je niet iemand in je omgeving kunt vinden.
Renegade XMR tunen
Re: Renegade XMR tunen
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Renegade XMR tunen
Bighorn op de weg is waardeloos. Ik deed met een set achterbanden nog geen half jaar. En dan heb ik nog maar een 800. Uitlaat is juist waar pk's te halen zijn. Koppeling is idd een grote stap maar je power en koppel verhogen blijft gewoon met een big e
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Renegade XMR tunen
Volgens mij is het grote onzin als je niet uitsluitend zwaar baggerwerk wilt gaan doen... (Waar kan dat nog in Nederland).
Klinkt allemaal leuk die clutch kits etc. Het enige wat ze doen is het verhogen van het motortoerental. Je krijgt er geen pk meer door.
Volgens mij is de standaard afstelling perfect voor mix gebruik. Ik heb (omdat ik veel op de weg rijd) zelfs zwaardere gewichten gemonteerd. Waardoor het motortoerental wat omlaag gaat.
Jij hebt 2 sets wielen. 30" Mud banden en 26" allround banden. Wil je met de CVT aan het tunen dan moet je sowieso 1 van beide kiezen.
Een 1000 cc Rotax heeft eigenlijk al vermogen over.
Klinkt allemaal leuk die clutch kits etc. Het enige wat ze doen is het verhogen van het motortoerental. Je krijgt er geen pk meer door.
Volgens mij is de standaard afstelling perfect voor mix gebruik. Ik heb (omdat ik veel op de weg rijd) zelfs zwaardere gewichten gemonteerd. Waardoor het motortoerental wat omlaag gaat.
Jij hebt 2 sets wielen. 30" Mud banden en 26" allround banden. Wil je met de CVT aan het tunen dan moet je sowieso 1 van beide kiezen.
Een 1000 cc Rotax heeft eigenlijk al vermogen over.
Re: Renegade XMR tunen
Dan kan ik dus beter als eerste de 26" Bighorns omwisselen voor 30" all-round banden voordat ik aan de koppeling ga beginnen. Hier heb ik er al een paar gevonden http://www.pureoffroad.com/30_tires_14_rims.htm.
Nu nog even rustig er over na denken of ik de 12" velgen hou, of er nog een set velgen van 14" erbij haal zoals de originele blauwe.
Nu nog even rustig er over na denken of ik de 12" velgen hou, of er nog een set velgen van 14" erbij haal zoals de originele blauwe.
Re: Renegade XMR tunen
Niet aan de krukas, maar wel aan de wielen natuurlijk.Paul Snip schreef:Klinkt allemaal leuk die clutch kits etc. Het enige wat ze doen is het verhogen van het motortoerental. Je krijgt er geen pk meer door.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Quadrider
- Berichten: 438
- Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45
Re: Renegade XMR tunen
Ik zou hier geen geld aan weg gooien, je hebt modder banden bij je XMR gekregen, zou deze ook gewoon gebruiken en hier je koppeling voor instellen, als je een keertje OTR rijd met je Bighorns kun je die er op zetten lekker rijden.
@Paul, je geeft nu zelf antwoord op je vraag wat de koppeling doet, en waarvoor hij ingesteld voor moet worden.
Ik heb begrepen dat draaikolk en zijn clubje met geregeldheid naar Furstenau gaan om uitgebreid te baggeren, dus zouden deze upgrades voor jou zeker weten goed helpen, en waarschijlijk ook nog eens heel wat vario riemen besparen
@Paul, je geeft nu zelf antwoord op je vraag wat de koppeling doet, en waarvoor hij ingesteld voor moet worden.
Ik heb begrepen dat draaikolk en zijn clubje met geregeldheid naar Furstenau gaan om uitgebreid te baggeren, dus zouden deze upgrades voor jou zeker weten goed helpen, en waarschijlijk ook nog eens heel wat vario riemen besparen
Re: Renegade XMR tunen
Ja klopt. Morgen gaan we weer een dagje spelenukachitalu schreef:Ik heb begrepen dat draaikolk en zijn clubje met geregeldheid naar Furstenau gaan om uitgebreid te baggeren, dus zouden deze upgrades voor jou zeker weten goed helpen, en waarschijlijk ook nog eens heel wat vario riemen besparen