Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017 (details op P3)
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Het komende jaar geldt als overgangsjaar. Alle fabrikanten hebben op moeten geven hoeveel modellen ze nog willen verkopen onder de bestaande typegoedkeuring. Die modellen kunnen dit jaar dan nog verkocht en op kenteken gezet worden. Verder wordt er op allerlei fronten gewerkt aan oplossingen, bij sommigen om een diff op de plek van het cardan te bouwen, anderen kijken of ze hun quad onder een andere categorie gekeurd kunnen krijgen. Zou me niet verbazen als het nog even gaat duren voordat we echte resultaten gaan zien.
Wel hoor ik uit verschillende hoek geluiden dat sportquads op kenteken wel eens niet meer mogelijk kunnen zijn in de toekomst.
Wel hoor ik uit verschillende hoek geluiden dat sportquads op kenteken wel eens niet meer mogelijk kunnen zijn in de toekomst.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Quadrider
- Berichten: 438
- Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45
Re: RE: Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Dit heb ik ook uit heel wat hoeken gehoord,starre achteras in de ban, maar hier zitten meer addertjes onder het gras namelijk dat ze die dingen actief van de weg willen houdenJazzy schreef:Het komende jaar geldt als overgangsjaar. Alle fabrikanten hebben op moeten geven hoeveel modellen ze nog willen verkopen onder de bestaande typegoedkeuring. Die modellen kunnen dit jaar dan nog verkocht en op kenteken gezet worden. Verder wordt er op allerlei fronten gewerkt aan oplossingen, bij sommigen om een diff op de plek van het cardan te bouwen, anderen kijken of ze hun quad onder een andere categorie gekeurd kunnen krijgen. Zou me niet verbazen als het nog even gaat duren voordat we echte resultaten gaan zien.
Wel hoor ik uit verschillende hoek geluiden dat sportquads op kenteken wel eens niet meer mogelijk kunnen zijn in de toekomst.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
dit heb ik dus al eerder vermeld,en toen geloofde men mij niet.....
het zit zo ik ga nu even een voorbeeld gebruiken ivm de euro4 norm die in 2017 in werking treedt!
door de euro 4 norm sneuvelen er 2 enduro motoren,en dat is de ktm 125 exc en 200 exc.
dit betekend dat de enduro versie dus verleden tijd is van die 2 modellen,echter betekent dit weer dat de sx (cross) de 125er er gewoon wel is,echter alleen niet meer op kenteken te krijgen en als enduro versie,natuurlijk weet men dat dit heel makkelijk te omzijlen is allemaal maar dat doet er even niet toe.
de sportquads gaan in de toekomst gelijk blijven,echter gaat het dus voor niewe sportquads vanaf dat de wet in werking treedt!
dit houdt in dat ze dus niet meer als straat legaal te krijgen zijn,maar natuurlijk wel als pure cross atv.
alle overige sport quads die ongeacht de jaren 80 tot de laatste dag van wanneer de niewe wet in werking treedt,blijven ongewijzigd,en blijven hun hommolagatie en plaat behouden.
deze voertuigen zijn voor de inwerking treding van de niewe wet en vallen hier niet onder!
maar onder de oude regels zoals we ze die nu kunnen.
wat betekend dit voor in de toekomst, dat de quad anno nu met kenteken grof geld waard gaat worden, en al zeker de modellen die nu al erg schaars zijn en een icoon status hebben.
de overige quads die op de markt komen,na de niewe wet intreding zullen dus nooit meer de quads zijn zoals men ze anno nu kan en zullen dus aan alle niewe eisen moeten voldoen vanaf de fabriek uit.
en zeg nouw eerlijk,wie wil dat ? dat is geen quad rijden meer wetend dat een blaster 200cc een raptor dan finaal het licht uit de ogen trekt en nog voorbij rijd ook op top,en dan zullen we de rest maar besparen.
het zit zo ik ga nu even een voorbeeld gebruiken ivm de euro4 norm die in 2017 in werking treedt!
door de euro 4 norm sneuvelen er 2 enduro motoren,en dat is de ktm 125 exc en 200 exc.
dit betekend dat de enduro versie dus verleden tijd is van die 2 modellen,echter betekent dit weer dat de sx (cross) de 125er er gewoon wel is,echter alleen niet meer op kenteken te krijgen en als enduro versie,natuurlijk weet men dat dit heel makkelijk te omzijlen is allemaal maar dat doet er even niet toe.
de sportquads gaan in de toekomst gelijk blijven,echter gaat het dus voor niewe sportquads vanaf dat de wet in werking treedt!
dit houdt in dat ze dus niet meer als straat legaal te krijgen zijn,maar natuurlijk wel als pure cross atv.
alle overige sport quads die ongeacht de jaren 80 tot de laatste dag van wanneer de niewe wet in werking treedt,blijven ongewijzigd,en blijven hun hommolagatie en plaat behouden.
deze voertuigen zijn voor de inwerking treding van de niewe wet en vallen hier niet onder!
maar onder de oude regels zoals we ze die nu kunnen.
wat betekend dit voor in de toekomst, dat de quad anno nu met kenteken grof geld waard gaat worden, en al zeker de modellen die nu al erg schaars zijn en een icoon status hebben.
de overige quads die op de markt komen,na de niewe wet intreding zullen dus nooit meer de quads zijn zoals men ze anno nu kan en zullen dus aan alle niewe eisen moeten voldoen vanaf de fabriek uit.
en zeg nouw eerlijk,wie wil dat ? dat is geen quad rijden meer wetend dat een blaster 200cc een raptor dan finaal het licht uit de ogen trekt en nog voorbij rijd ook op top,en dan zullen we de rest maar besparen.
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Geldt dit enkel voor NL?Jazzy schreef:Alle fabrikanten hebben op moeten geven hoeveel modellen ze nog willen verkopen onder de bestaande typegoedkeuring. Die modellen kunnen dit jaar dan nog verkocht en op kenteken gezet worden.
Vanwaar komt die info? Ik vind nl. geen bevestiging op 't www.
Nog geen eigenaar van een quad.
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Dit zou goed kunnen kloppen, ze noemen het in nederland een "einde serie regeling".vfroemer schreef:Geldt dit enkel voor NL?Jazzy schreef:Alle fabrikanten hebben op moeten geven hoeveel modellen ze nog willen verkopen onder de bestaande typegoedkeuring. Die modellen kunnen dit jaar dan nog verkocht en op kenteken gezet worden.
Vanwaar komt die info? Ik vind nl. geen bevestiging op 't www.
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
dit geld inderdaad in nederland,maar de rest zal wel spoedig volgen dan.
de wet zelf is stilletjes in duitsland ingeluisd.
maar ik las van die sportquads en kenteken is dit voor de sportquads in de toekomst gericht?
want een sportquad van nu die gekeurd is en een kenteken heeft kun je dus niet zomaar van de weg halen of überhaupt verbannen,dat is onmogelijk namelijk.
de wet zelf is stilletjes in duitsland ingeluisd.
maar ik las van die sportquads en kenteken is dit voor de sportquads in de toekomst gericht?
want een sportquad van nu die gekeurd is en een kenteken heeft kun je dus niet zomaar van de weg halen of überhaupt verbannen,dat is onmogelijk namelijk.
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Dit hele topic gaat over de toelatingseisen van quads die op kenteken moeten komen. Als een quad al een kenteken heeft dan verandert er niets. Een T Ford hoeft ook niet opeens voorzien te worden van ABS en airbags.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Weet iemand of deze specifieke regel ook in België geldt?vfroemer schreef:Geldt dit enkel voor NL?Jazzy schreef:Alle fabrikanten hebben op moeten geven hoeveel modellen ze nog willen verkopen onder de bestaande typegoedkeuring. Die modellen kunnen dit jaar dan nog verkocht en op kenteken gezet worden.
Vanwaar komt die info? Ik vind nl. geen bevestiging op 't www.
Nog geen eigenaar van een quad.
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Tenzij je fabrikant, importeur of dealer bent maakt dat verder niet zo veel uit. Dat is meer hoe ze praktisch omgaan met de bestaande typegoedkeuringen op het moment dat de eisen veranderen. Of is dat niet wat je bedoelde?
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Toeschouwer
- Berichten: 6
- Lid geworden op: za 04 feb, 2017 18:10
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Hey, als je een nieuw model koopt volgend jaar wat houd het eiglk in? Ik heb gehoord dat je het enkel kan inschrijven als landbouw? Plus dat ze begrensd worden.
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Gaat om België denk ik?Bliblablub schreef:Hey, als je een nieuw model koopt volgend jaar wat houd het eiglk in? Ik heb gehoord dat je het enkel kan inschrijven als landbouw? Plus dat ze begrensd worden.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Toeschouwer
- Berichten: 6
- Lid geworden op: za 04 feb, 2017 18:10
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Jeps iddJazzy schreef:Gaat om België denk ik?Bliblablub schreef:Hey, als je een nieuw model koopt volgend jaar wat houd het eiglk in? Ik heb gehoord dat je het enkel kan inschrijven als landbouw? Plus dat ze begrensd worden.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 6
- Lid geworden op: za 04 feb, 2017 18:10
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Veranderd er veel? Met andere woorden is het intressznt van dit jaar nog ene te kopen? Of maakt het niet zoveel uit
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 243
- Lid geworden op: wo 29 jun, 2016 21:12
- Locatie: noord holland
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
als ik het goed heb begrepen wordt de rest partij dit jaar verkocht en komen de nieuwe op de nieuwe voorwaarden op papier kan het mis hebben.
let niet op me taal ben woord blind aub.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 6
- Lid geworden op: za 04 feb, 2017 18:10
Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.
Zou het dan intressant zijn om nu een nieuwe te kopen?michelpet schreef:als ik het goed heb begrepen wordt de rest partij dit jaar verkocht en komen de nieuwe op de nieuwe voorwaarden op papier kan het mis hebben.