java schreef:Gefeliciteerd!  Veel veilige kilometers. En hou deze heel!!!
Nog een oudje? Dus L7e?
Dat oud is relatief natuurlijk. 

Volgens mij is mijn dealer de enige die nog voorraad beschikbaar heeft en de onzekerheid over de manier waarop de nieuwe regels ingevoerd worden speelden wel een rol. Eigenlijk was ik niet van plan om dit jaar al een nieuwe quad te kopen maar al met al leek dit mij het verstandigste.
Het is een model 2017 Outlander XT-p Max 1000 in de triple black uitvoering. Als opties krijgt hij Ceros banden en een killswitch.  Het volgende komt mee van mijn huidige quad:
- radiateurverhoger
- versterkte spoorstangen
- bodembeplating voor zover dat past
- Mud 'N Wheels G2.0 diff
- K&N filter
Enige probleem met deze quad is dat hij geleverd wordt met Fox Podium 1.5 schokbrekers in de QS3 uitvoering, niet RC2. De QS3 slaat op een knop waarmee je de vering in drie standen kunt zetten: zacht, neutraal of hard. Voor veel rijders misschien een prima optie maar als je de lage en hoge snelheid compressie en de rebound zelf wat bij wilt stellen dan gaat dit niet. Gelukkig krijg ik de quad geleverd met de 'oude' RC2 schokdempers, eigenlijk dezelfde vering als die ik al onder mijn huidige en vorige quads had.
Verder heeft hij andere cilinderkoppen met grotere kleppen zoals die al op de Maverick zaten, een andere afstelling en een andere koppeling. Dat geldt al voor modeljaar 2016 maar is dus anders dan die uit 2014 die ik nu had. Verder heeft hij betere draagarmen achter in de stijl van de Renegade. En natuurlijk allerlei kapjes, steuntjes en andere kleine verbeteringen.
Ik kan niet wachten tot ik hem op mag halen, maar dat duurt helaas nog even...