De olie komt dan achterin je blok te zitten dus smeert hij niet overal goed meerSlOoT schreef:Waarom is zo'n wheelie slecht voor je blok ???
Xtreme Bike filmkes
nie slecht
ferme rijkunstjes !! zolang er niets misloopt is dit natuurlijk fun!
Al eens nagedacht indien er een blikje of een "bananenschil" in de bocht ligt?!!
Maar voor de rest wel VET natuurlijk.

Al eens nagedacht indien er een blikje of een "bananenschil" in de bocht ligt?!!
Maar voor de rest wel VET natuurlijk.
Re: nie slecht
dieselvlekken zijn de boosdoeners en dat is nu eenmaal een risico heAd schreef:ferme rijkunstjes !! zolang er niets misloopt is dit natuurlijk fun!
Al eens nagedacht indien er een blikje of een "bananenschil" in de bocht ligt?!!![]()
![]()
![]()
![]()
Maar voor de rest wel VET natuurlijk.
-
koeke
- Easy Quadrider

- Berichten: 162
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 20:54
- Locatie: Daar waar mijn quad staat
normaal gezien moet je iets vroeger schakelen, die blok gaat zo geen 30000 km mee zonder zwaar kosten te hebben gehad. Kan wel iets verdragen maar niet altijd tot aan of soms zelfs in het rood te trekken, schakellampje staat er ook voor iets op
. Is wel leuk natuurlijk
.
1,5 jaar warior gereden
1,5 jaar quadloos
nu RAPTOR 700, a dream come true
1,5 jaar quadloos
nu RAPTOR 700, a dream come true
-
Robby
- Quad Expert

- Berichten: 2209
- Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
- Locatie: ternat
- Contacteer:
Teunie schreef:De olie komt dan achterin je blok te zitten dus smeert hij niet overal goed meerSlOoT schreef:Waarom is zo'n wheelie slecht voor je blok ???
nee is niet waar, is gewoon slecht door zen toerenie moet schakelen onder de 12000 toeren en niet boven de 14000. Tegenwoordig zijn de blokken al met geforceerde smering, vroeger met die oude motod kon je dat voorhebben ja, husqvarna is tot 98 daar zeer week op geweest dat de olie naar vanachter kroop. Maar denk niet dat er nog 1 nieuw blok geproduceerd wordt zonder geforceerde smering.
greetz
Dat is wel verhelderend, dus de KFX/Z hebben daar waarschijnlijk ook geen last meer van?blast Racer AKA sdsracer schreef:
nee is niet waar, is gewoon slecht door zen toerenie moet schakelen onder de 12000 toeren en niet boven de 14000. Tegenwoordig zijn de blokken al met geforceerde smering, vroeger met die oude motod kon je dat voorhebben ja, husqvarna is tot 98 daar zeer week op geweest dat de olie naar vanachter kroop. Maar denk niet dat er nog 1 nieuw blok geproduceerd wordt zonder geforceerde smering.
greetz
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
tegen het rood aan trekken kan geen kwaad maar degene die zo op dat toerental blijft hangen zal vroeger of later toch probs krijgen , en geforceerde smering of niet volgens mij krijgt hij toch pas de optimale smering bij horizontaal gebruik
(wel zijn nut bij helingen of dalingen)
had op men gsxr 600 andere gearing gestoken en die ging daardoor 500 toertjes over het rood
het is tenslotte een veiligheidsmarge die ingekalkuleerd is zodat de kans op schade verkleint
had op men gsxr 600 andere gearing gestoken en die ging daardoor 500 toertjes over het rood
het is tenslotte een veiligheidsmarge die ingekalkuleerd is zodat de kans op schade verkleint
In principe moet hij buiten het rode gebied kunnen blijven draaien, het is niet voor nix een rood gebied. Het toerental in het rode gebied is enkel voor kortstondig gebruik bedoeld.
Hiermee wil ik niet zeggen dat de slijtage bij een laag toerental even groot is als vlak voor het rood, maar volgens de fabrikant moet het dus makkelijk kunnen.
Hiermee wil ik niet zeggen dat de slijtage bij een laag toerental even groot is als vlak voor het rood, maar volgens de fabrikant moet het dus makkelijk kunnen.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Klopt volledig wat sds racer zegt.blast Racer AKA sdsracer schreef:Teunie schreef:De olie komt dan achterin je blok te zitten dus smeert hij niet overal goed meerSlOoT schreef:Waarom is zo'n wheelie slecht voor je blok ???
nee is niet waar, is gewoon slecht door zen toerenie moet schakelen onder de 12000 toeren en niet boven de 14000. Tegenwoordig zijn de blokken al met geforceerde smering, vroeger met die oude motod kon je dat voorhebben ja, husqvarna is tot 98 daar zeer week op geweest dat de olie naar vanachter kroop. Maar denk niet dat er nog 1 nieuw blok geproduceerd wordt zonder geforceerde smering.
greetz
Vooral de Supermotards husqvarna hebben er veel last van gehad.
LTR-450
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team



