Uitlaat verlengen
Uitlaat verlengen
Hallo iedereen.
Ik heb een Eton-tornado dxl 50 brommerquad met een laag toerige 2 takt 70cc cillinder met een laagtoerige terugloop uitlaat (Giannelli extra chrome).
Heeft allemaal best wel een leuk vermogen en komt goed voorruit voor een brommerquad.
Nou zit dus met een probleem dat mijn terug loop uitlaat normaal onder een scooter hoort te zitten en dus komt de uitgang van de uitlaat uit onder me kappen.
Als resultaat heeft dit dat als ik stil sta al die lekkere 2 takt dampen me kleren in stijgen. (geen probleem voor mij maar me vriendin vind allemaal niet zo fijn ruiken)
Daarom wil ik de uiteinde van de uitlaat 22mm (buiten diameter) gaan verlengen, ik wil dit gaan doen met 25MM (binnendiameter) CV leiding met iets van een T-stuk met dubbele einddempers.
Ziet er leuk uit en waarschijnlijk wat stiller.
Allemaal leuk en aardig verhaal maar mijn vraag is of dit (veel) invloed heeft op de prestaties. De leiding zelf is groter dan de uitlaat uiteinde zelf en helemaal met met het T stuk erbij zou dit geen extra weerstand moeten geven lijkt me en daarom dus geen invloed hebben op de prestaties denk ik?
Alvast bedankt!
Sent from my ZTE A2017G using Tapatalk
Ik heb een Eton-tornado dxl 50 brommerquad met een laag toerige 2 takt 70cc cillinder met een laagtoerige terugloop uitlaat (Giannelli extra chrome).
Heeft allemaal best wel een leuk vermogen en komt goed voorruit voor een brommerquad.
Nou zit dus met een probleem dat mijn terug loop uitlaat normaal onder een scooter hoort te zitten en dus komt de uitgang van de uitlaat uit onder me kappen.
Als resultaat heeft dit dat als ik stil sta al die lekkere 2 takt dampen me kleren in stijgen. (geen probleem voor mij maar me vriendin vind allemaal niet zo fijn ruiken)
Daarom wil ik de uiteinde van de uitlaat 22mm (buiten diameter) gaan verlengen, ik wil dit gaan doen met 25MM (binnendiameter) CV leiding met iets van een T-stuk met dubbele einddempers.
Ziet er leuk uit en waarschijnlijk wat stiller.
Allemaal leuk en aardig verhaal maar mijn vraag is of dit (veel) invloed heeft op de prestaties. De leiding zelf is groter dan de uitlaat uiteinde zelf en helemaal met met het T stuk erbij zou dit geen extra weerstand moeten geven lijkt me en daarom dus geen invloed hebben op de prestaties denk ik?
Alvast bedankt!
Sent from my ZTE A2017G using Tapatalk
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3495
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
- Locatie: ridderkerk
Re: Uitlaat verlengen
Heeft zeker wel invloed kan positief of negatief zijn....
Re: Uitlaat verlengen
Ja dat invloed heeft geloof ik wel maar dat heeft te maken met het expansie vat bij een 2 takt. Dus weerstand maar als die niet echt heb dan zou niet erg moeten zijn denk ik dan maar ja, voordat dus geld aan uitgeef wil even weten hoe erg het is.
Sent from my ZTE A2017G using Tapatalk
Sent from my ZTE A2017G using Tapatalk
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 243
- Lid geworden op: wo 29 jun, 2016 21:12
- Locatie: noord holland
Re: Uitlaat verlengen
bij 2 takt is de uitlaat heel belangrijk als die verandert zal je minder vermogen krijgen.
de form is ook heel anders als 4t en de verhoudingen bepalen het vermogen en de flow van de uit laat gassen.
de form is ook heel anders als 4t en de verhoudingen bepalen het vermogen en de flow van de uit laat gassen.
let niet op me taal ben woord blind aub.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Uitlaat verlengen
Klopt. Je kunt een 2 takt uitlaat niet aanpassen tenzij je echt precies weet wat je doet. Ik heb de plaatselijke tuner hier weleens een uitlaat zien maken en dan maakte hij de pijp. Ding op de testbank. 2 mm er tussen gelast. Opnieuw testen etc. Duurt uren en veeel geduld. Er zijn apps om uit te rekenen wat je kunt doen maar een uitlaat aanpassen is eigenlijk onbegonnen werk
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Uitlaat verlengen
Denk dat gewoon maar is een proefje moet doen met een slang met een zo groot mogelijke binnen diameter. Ik geloof wel dat het veel invloed heeft tussen de uitlaat zelf maar het uiteinde van de uitlaat zou niet zo erg moeten zijn. (denk ik)
Ik hou jullie op de hoogte
Sent from my ZTE A2017G using Tapatalk
Ik hou jullie op de hoogte
Sent from my ZTE A2017G using Tapatalk
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Uitlaat verlengen
Jawel alles telt mee. Waarom denk je dat t terugloop gedeelte erop zit? Dat is juist om de boel te verlengen
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Uitlaat verlengen
Oh dat wist ik niet, dacht dat het voor bepaalde luchtstroming was. Niet persee voor verlengen.
Sent from my ZTE A2017G using Tapatalk
Sent from my ZTE A2017G using Tapatalk
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Uitlaat verlengen
Jawel. Dat verlengen is weer voor exact de juiste druk bij je luchtstroom
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland