Vandaag de wielen dr terug onder gezet. Even een keer heen en weer over de weg dus kan nog niet echt een review geven. De eerste reactie is wel dat ze denk ik erg weinig druk in de band moeten hebben. Ze driften in iedergeval als een malle dus dat is goed!
Oke vandaag een dagje vrij dus even aan t testen geweest. Nouja nadat die can- am een keer liep. Moest weereens eerst een nieuwe accu in.
Goed t testen.
1 rondje gereden. Banden stonden op 0.8 bar. Veel te hard, reed echt waardeloos. Daarna 0.6 geprobeerd en toen werd het een totaal andere band. Op het asfalt merk ik dat er toch behoorlijk wat onbalans in zit. We hadden ze als op de machine gehad en die gaf aan 175 gram. Toen maar niks dr op gedaan. Tot de 80 rijd de band echt perfect. Super strak. Vanaf de 80 beginnen de trillingen en bij 130 stuiter je der bijna vanaf. Nee dat is onzin maar bij de 130 trilt i ongeveer net zo als de bighorn. Prima mee te rijden dus. Ik ga nog wel even een keer kijken of ik ze iets kan balanceren maar is niet perse nodig voor hoe ik de quad gebruik. De weg was vochtig en ik merk dat de quad erger drift als met de bighorn. Ook ook droge wegdelen glijd hij behoorlijk. Perfect dus.
Dan offroad. Ik heb vanalles geprobeerd. Eerst de modder. De band heeft meer dan zat grip ik wil niet zeggen meer als de bighorn maar hij doer er zeker niet voor onder. Ook loopt de band helemaal niet vol en daar was ik toch wel een beetje bang voor. We hebben het hier over zandgrond. Toen mul wit zand. Daar laat de band wel iets liggen naar mijn gevoel, hij komt er prima doorheen maar hij lijkt wat te graven. Dit heeft ook mede te maken door de breedte. De band is dusdanig breed dat hij op het zand blijft rijden. Een smallere band zal het beter doen in deze omstandigheden.
Conclusie. Eigenlijk een erg goede band voor zowel on als offroad. Voor iemand die zou kiezen voor een Ceros is dit zeker een goed alternatief. Ik denk dat deze band het iets beter doet dan de ceros in het offroad en onroad komt de ceros veel beter uit de bus. De ceros is beter te balanceren en is stiller. De Behemoth maakt vrij veel geluid en zingt er vrolijk op los op het asfalt.
Nadeel van de Behemoth in het offroad ten opzichten van de bighorn is het glijden. De band wil eigenlijk constant opzij wegglijden. Als je rechtdoor rijd heb je echt super veel grip maar in bochten moet je goed opletten. Hoe vettiger de grond hoe meer hij glijd. Op stukken waar je quad zeg maar 30 graden geheld staat daar wil deze band opzij glijden en dat doet de bighorn absoluut niet. Op zich totaal geen probleem als je het weet.
De CST Behemoth tov de maxxis Ceros
Voordelen:
- de prijs
- iets meer grip in het offroad
Nadelen:
- iets onbalans
- niet in alle maten beschikbaar
- minder leveranciers
De CST Behemoth tov de Maxxis Bighorn.
Voordelen:
- de prijs
- wat minder lawaai op de weg
Nadelen:
- zijdelinks glijden op hellingen
- niet in alle maten leverbaar
- want minder grip in wit mul zand
Nu afwachten hoe de slijtage verloopt. In principe weten we dit tegen t voorjaar aangezien de Bighorn ongeveer een half jaar meegingen
Inmiddels zijn we ruim 2 jaar verder. Zeg maar 2 jaar omdat ik een half jaar niet heb gereden. Van slijtage was bij verkoop van de Renegade niets te zien. Dat was na ca. 6000km alweer. Ikvind de Behomoth voor dit type quads echt 1 van de beste aldanniet de beste keus
Ken ook iemand met een outlander, die heeft ze ook, is erg ook happy mee! Betere grip op nat wegdek, en betere grip in het terrein.. ik weet het wel wat ik koop na mijn ceros banden.
Geen betere grip op nat wegdek lijkt me, als hij volgens Frank al mee drift dan de Bighorn dan glijdt hij helemaal meer dan de Ceros. Dat is nou net één van de sterke punten van de Ceros.