Alvast een paar tips over de KFX:
Deze V-twin zijn zeer betrouwbaar maar hebben een paar zwakke plekken ongeacht de leeftijd waar je even op moet letten.
1. De inlaatkleppen geven altijd problemen op den duur, dit is een bekend probleem omdat ze te zacht zijn en inslaan.
Als je de histori niet kent en de kleppen zijn al meerdere malen gesteld is het echt aan te raden deze te vervangen voor
Kibblewhite kleppen.
2. Stuurstangen zijn erg zwak (dun) en buigen zeer snel, ik heb ze meteen vervangen voor een set van Moose.
3. Doe een compressietest, je zal niet de eerste zijn waarbij de brandstof door de carburateur gedrukt word en door je
zuigerringen het blok in. (Choke blijft vaak hangen, op te lossen door de veertjes te vervangen door die van een Mohave
250) die zijn een stuk zwaarder.
4. Als je vind dat je gearselector in de weg zit en je knipperlicht schakelaar moeilijk bereikbaar kan je die verwijderen en
een shortshifter plaatsen, scheelt ook weer een dikke kabel naar je stuur toe.
5. Achterrem is ruk door de natte platen, daarom verstandig om je voorremmen uit te voeren met stalen remleidingen voor
veel beter remvermogen, vooral omdat de kfx vrij zwaar is.
6. controleer de spiderbussen van je cvt op slijtage.
7. als je een 2004 model hebt is het verstandig om de nokkenassen aan te passen van gefixeerd naar zwevend, deze
modificatie heeft Kawasaki zelf al toegepast aan modellen vanaf 2005.
8. Ga geen kleinere achterbanden rijden!!! tenzij je de cvt of eindoverbrenging laat aanpassen, niet alleen lever je flink
topsnelheid in maar de levensduur van je blok word een stuk minder door de hogere toeren die je draait op minder
belasting.
Klinkt allemaal heel wat, maar als je het bijhoud is hij echt zeer betrouwbaar.
Op onze facebook pagina van Quadteam Gelderland staat een hele rapportage van mijn restauratie.
En als je onderdelen nodig hebt kan ik Streumer quadservice aanraden, hij doet heel veel met de KFX700, is snel en erg behulpzaam.
Mijn beestje:
Upgraded stuurstangen
Top-end rebuild met Kibblewhite kleppen en sterkere distributie kettingen
Knipperlichten led in de kap verwerkt
Dynatek CDI, meer toeren, geen belt-check, reverse override, 6 graden ontsteking en sterkere ontsteking
Krieger competition dubbele uitlaat
Koso DB3 teller met brandstof meter en Acewell tankvlotter
Xenon verlichting + verstralers
Custom zadel
No-End stuur
Led R1 achterlicht + knipperlicht
Waferdiscs remschijven
EPI pink CVT veer
oliepeil glas naast dipstick
Shortshifter
En nog een hoop kleine mods....