LTZ400 of YFZ450
-
- Toeschouwer
- Berichten: 3
- Lid geworden op: vr 27 okt, 2017 21:23
LTZ400 of YFZ450
Beste allemaal,
Laatste tijd heb ik mij veel bezig gehouden met het inlezen van quad info, ben zelf namelijk opzoek naar een sportief ATV'tje. Na wat wikken en wegen bleven er twee quads die mij erg aanspraken, de LTZ400 en de YFZ450. Nu ben ik opzoek naar iemand die ervaring heeft met deze machines om mij het een en ander uit te leggen.
Ik ben van plan om de quad alleen hobbymatig te gebruiken in het weekend, zowel op de openbaren weg een stukje touren als op de crossbaan voor het snellere werk (veel km's zullen er niet gemaakt worden, wel intensieve). Mijn voorkeur gaat daarom ook naar de YFZ aangezien dit toch een speelser quadje is en toch wat fijner is voor het oog.
De LTZ is een enduro machine en de YFZ een racemonster heb ik mij laten vertellen en heeft daarom ook (veel?) meer onderhoud nodig. Maar zit er echt zo gruwelijk veel verschil in onderhoud? Zelf vind ik het absoluut geen straf om een middagje te sleutelen (studeer autotechniek), het gaat eigenlijk meer over het kostenplaatje. Verschilt de YFZ honderden euro's (500+) op jaarbasis vergeleken met de LTZ? Of valt er met een LTZ ook leuk te crossen?
Groet,
Mike
Laatste tijd heb ik mij veel bezig gehouden met het inlezen van quad info, ben zelf namelijk opzoek naar een sportief ATV'tje. Na wat wikken en wegen bleven er twee quads die mij erg aanspraken, de LTZ400 en de YFZ450. Nu ben ik opzoek naar iemand die ervaring heeft met deze machines om mij het een en ander uit te leggen.
Ik ben van plan om de quad alleen hobbymatig te gebruiken in het weekend, zowel op de openbaren weg een stukje touren als op de crossbaan voor het snellere werk (veel km's zullen er niet gemaakt worden, wel intensieve). Mijn voorkeur gaat daarom ook naar de YFZ aangezien dit toch een speelser quadje is en toch wat fijner is voor het oog.
De LTZ is een enduro machine en de YFZ een racemonster heb ik mij laten vertellen en heeft daarom ook (veel?) meer onderhoud nodig. Maar zit er echt zo gruwelijk veel verschil in onderhoud? Zelf vind ik het absoluut geen straf om een middagje te sleutelen (studeer autotechniek), het gaat eigenlijk meer over het kostenplaatje. Verschilt de YFZ honderden euro's (500+) op jaarbasis vergeleken met de LTZ? Of valt er met een LTZ ook leuk te crossen?
Groet,
Mike
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: LTZ400 of YFZ450
Yfz heeft idee wel een stuk hoger kostenplaatje. Maar op 500 per jaar kun je nooit weten. Als je een ltz koopt en hij loopt stuk dan heb je ook zo veel kosten. Ltz kun je prima mee crossen maar op een echte crossbaan kom je wel echt te kort. 450 is wel een stuk sneller maar een standaard yamaha 450 is nog geen monster. Die is nog vrij tam
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: LTZ400 of YFZ450
Je kunt de kosten moeilijk voorspellen op basis van het type quad. Minimaal net zo belangrijk is in welke staat de quad verkeert bij aanschaf en daarna natuurlijk hoe jij hem gebruikt. Als je een YFZ450 koopt die altijd netjes onderhouden is, recent een nieuwe zuiger heeft gekregen en jij er voor de hobby een beetje rondjes mee gaat rijden dan hoef je voorlopig geen kosten te maken.
In het algemeen denk ik wel dat het makkelijker is om een nette LTZ400 te vinden dan een YFZ450, omdat die laatste vooral voor het crossen gebruikt wordt.
In het algemeen denk ik wel dat het makkelijker is om een nette LTZ400 te vinden dan een YFZ450, omdat die laatste vooral voor het crossen gebruikt wordt.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Toeschouwer
- Berichten: 3
- Lid geworden op: vr 27 okt, 2017 21:23
Re: LTZ400 of YFZ450
En wat betreft het kapot lopen van het blok, is dit onvermijdelijk of is dit goed te voorkomen door goed onderhoud? Op Youtube zijn wat dat betreft genoeg horror fimpjes te vinden van compleet in de soep gelopen blokken.
Re: LTZ400 of YFZ450
Met normaal onderhoud blijft je blokje gewoon lopen hoor, zeker bij A-merk machines. Er zijn voorbeelden bekend van motoren die meer dan 30.000 km op de teller hebben zonder ooit open te zijn geweest. Zelf heb ik bij mijn vorige quad bij 8000 km. problemen met de zuigers gehad en bij een eerdere quad eens een vergelijkbaar probleem bij 12.000 km.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Toeschouwer
- Berichten: 3
- Lid geworden op: vr 27 okt, 2017 21:23
Re: LTZ400 of YFZ450
Top, bedankt voor het reageren. Ik zal er nog eens goed over na gaan denken aangezien het aanschaffen/onderhouden nog al wat knaken kost, motivatie is er in ieder geval genoeg.
Re: LTZ400 of YFZ450
ik rijd zelf een ltz, als je er normaal mee omgaat en op zijn tijd onderhoud aan pleegt dan zijn het probleemloze machines
zonder geluk komde nerges
tgb target dakar nr. 7
tgb target dakar nr. 7
-
- Toeschouwer
- Berichten: 24
- Lid geworden op: do 22 feb, 2007 20:47
- Locatie: Noord Brabant Nederland
Re: LTZ400 of YFZ450
Heb ruim 4 jaar (14000km) een LTZ gereden, off road, on road en op de crossbaan, zonder problemen, alleen normaal onderhoud, olie,filter en ketting en tandwielen, kon op de crossbaan niet altijd bij blijven, maar dat lag meer aan mij dan aan de quad Rij nu al een aantal jaren een Canadees, en heb bij dezelfde km stand al verschillende schakelaars, speedsensor; bussen en een kruiskoppeling moeten vervangen Moet er wel eerlijk bij vertellen dat de quad wel een ander inzet gebied heeft dan de LTZ, maar iedere keer als ik weer wat moet vervangen aan de Canadees denk ik toch weer even terug aan mijn trouwe LTZje
Succes met je keuze
Succes met je keuze
Grote mannen worden kleine jongens...
(vallen soms om en gaan weer verder...)
(vallen soms om en gaan weer verder...)
Re: LTZ400 of YFZ450
Ik heb een ltz 440 staan dus met bigbore cilinder er op en snelle nokassen
Het beste uit 2 werelden, snel en betrouwbaar
Voor €3000 ben je de man
Het beste uit 2 werelden, snel en betrouwbaar
Voor €3000 ben je de man
never drive faster then your angel can fly
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: LTZ400 of YFZ450
Mexicaan Rosco, geen Canadees
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Toeschouwer
- Berichten: 24
- Lid geworden op: do 22 feb, 2007 20:47
- Locatie: Noord Brabant Nederland
Re: LTZ400 of YFZ450
Haa, da klopt Jason, Inderdaad elektrische schakelaars made in Mexico, maar gelukkig ook delen made in Oostenrijk, met een Taiwanese overbrenging en wie weet wat nog meer, eigenlijk een bij mekaar geraapt zootje Verder ben ik er wel tevreden mee hoorJason McCoy schreef:Mexicaan Rosco, geen Canadees
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Grote mannen worden kleine jongens...
(vallen soms om en gaan weer verder...)
(vallen soms om en gaan weer verder...)
Re: LTZ400 of YFZ450
Candees merk, gebouwd in Mexico.Jason McCoy schreef:Mexicaan Rosco, geen Canadees
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700