Hallo,
ik ben al langer aan het twijfelen wat ik met mijn raptor 700 moet kwa vering
originele vering kan bij lange na niet tippen aan de originele vering die ik op mijn ltr450 had zitten
nu heb ik wat rond gevraagd en kan ik voor €750 mijn originele vering laten afstellen op mijn gewicht/rijstijl
maar is dat goed genoeg? en dan nog a-armen er bij
of ik ga voor een setje longtravel a-armen met de volgende opties:
optie 1
elka Legacy voor €1300
team alba +2'' a-armen
elka voor veren zonder rebound met compression
elka achterveer met rebound en compression
optie 2
fox voor €1800
Houser +2.25" Pro Series a-armen
fox evol float 3 rc2 vering met rebound en compression
voordeel van de elka set is er zit een achterveer bij
nadeel van de elka set is er zit geen rebound op de vering voor
ik zie door de veringen de quad niet meer hahaha
wat is nu wijsheid om te doen?
lees over de fox dat je ze elke keer op druk moet zetten?
niet echt handig voor woon/werk ritjes
owja het gebruik van de quad is gewoon offroad met af en toe een crossbaan!
en woonwerk verkeer
welke vering kopen? elka Legacy of fox evol float 3 rc2
welke vering kopen? elka Legacy of fox evol float 3 rc2
2017 raptor 700 SE
Re: welke vering kopen? elka Legacy of fox evol float 3 rc2
Investeren in je standaard veren zou ik sowieso niet doen. Voor andere veren zit er best wat verschil in kwaliteit en prijs, maar uiteindelijk gaat het om de instelmogelijkheden. Dan zou ik zeker gaan voor veren waarbij je de hoge en lage snelheid ingaande demping en ook rebound kunt instellen. Anders geef je veel geld uit aan iets waarbij je later toch nog tegen de beperkingen aanloopt.
Of je die andere draagarmen nodig hebt weet ik niet. Het is nu eenmaal een Raptor 700, die blijft altijd minder stabiel van een LTR of YFZ door het hogere zwaartepunt.
Of je die andere draagarmen nodig hebt weet ik niet. Het is nu eenmaal een Raptor 700, die blijft altijd minder stabiel van een LTR of YFZ door het hogere zwaartepunt.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- HondaTRX450r
- Quadrunner
- Berichten: 722
- Lid geworden op: za 24 dec, 2011 19:12
Re: welke vering kopen? elka Legacy of fox evol float 3 rc2
Heb je ook al gekeken voor Reiger vering.
Gewoon een eenvoudige versie met ingaande en uitgaande demping, ik dank dat dat qua prijs verschil met elka en fox niet enorm is.
Voordeel is dat het in Nederland gemaakt word en dat je bij stukken of onderhoud gewoon naar reiger zelf kunt brengen voor onderhoud.
Andere voordeel is dat ze van Reiger zelf regelmatig op de crossbanen aanwezig zijn en ze je willen helpen met het afstellen mocht het niet lukken.
Bij Elka en Fox zou ik eerst wat veringboeren bellen om te vragen of ze deze merken kunnen onderhouden/maken net als Elka is van oorsprong toch amerikaans??, niet dat ze in NL geen onderdelen ervoor kunnen krijgen of hebben.
Nadeel van brede armen vind ik vooral met Offroad en op de weg dat je soms erg lastig tussen de bomen door kunt en het weleens voorkomt dat je kromme spoorstangen hebt, en of de weg kun je niet meer tussen die smalle paaltjes door bij fietspaden of van die palen die uit de grond omhoog komen oid haha.
Voordelen zijn dan dat je vaster op de weg ligt en dat je op de crossbaan in andere quad sporen beter mee kunt komen.
op mijn andere quad had ik Ohlins en dat reed ook super, en liet ik bij HK Suspensions in Tiel ondehouden, om de 1,5 jaar ofzo
Gewoon een eenvoudige versie met ingaande en uitgaande demping, ik dank dat dat qua prijs verschil met elka en fox niet enorm is.
Voordeel is dat het in Nederland gemaakt word en dat je bij stukken of onderhoud gewoon naar reiger zelf kunt brengen voor onderhoud.
Andere voordeel is dat ze van Reiger zelf regelmatig op de crossbanen aanwezig zijn en ze je willen helpen met het afstellen mocht het niet lukken.
Bij Elka en Fox zou ik eerst wat veringboeren bellen om te vragen of ze deze merken kunnen onderhouden/maken net als Elka is van oorsprong toch amerikaans??, niet dat ze in NL geen onderdelen ervoor kunnen krijgen of hebben.
Nadeel van brede armen vind ik vooral met Offroad en op de weg dat je soms erg lastig tussen de bomen door kunt en het weleens voorkomt dat je kromme spoorstangen hebt, en of de weg kun je niet meer tussen die smalle paaltjes door bij fietspaden of van die palen die uit de grond omhoog komen oid haha.
Voordelen zijn dan dat je vaster op de weg ligt en dat je op de crossbaan in andere quad sporen beter mee kunt komen.
op mijn andere quad had ik Ohlins en dat reed ook super, en liet ik bij HK Suspensions in Tiel ondehouden, om de 1,5 jaar ofzo
#5 Honda 450R
Youtube Kanaal: http://www.youtube.com/user/HondaRacingHolland/videos
Youtube Kanaal: http://www.youtube.com/user/HondaRacingHolland/videos
Re: welke vering kopen? elka Legacy of fox evol float 3 rc2
hey thomas
ja ik heb idd ook contact gezocht met reiger
die hebben 3 soorten in het assortiment
cross set met standaard instelling:
2x B36 voordemper met standaard verstelling incl. veer € 1.010,00 ex btw
cross set met H/L speed
2x B36 voordemper met high/low speed compressie verstelling incl. veer € 1.184,00 ex btw
cross set met ccv & H/L speed verstelling
2x B36 CCV voordemper met high/low speed compressie verstelling incl. veer € 1.862,00 ex btw
ik zit dan idd te twijfelen over de middelste set idd omdat het een nederlands bedrijf is en service ook mee weegt
en dan een setje a-armen er bij
ben ik wel wat duurder uit dan de set van fox/elka (daar zitten a-armen bij) maar idd de service zal lastig worden
ja ik heb idd ook contact gezocht met reiger
die hebben 3 soorten in het assortiment
cross set met standaard instelling:
2x B36 voordemper met standaard verstelling incl. veer € 1.010,00 ex btw
cross set met H/L speed
2x B36 voordemper met high/low speed compressie verstelling incl. veer € 1.184,00 ex btw
cross set met ccv & H/L speed verstelling
2x B36 CCV voordemper met high/low speed compressie verstelling incl. veer € 1.862,00 ex btw
ik zit dan idd te twijfelen over de middelste set idd omdat het een nederlands bedrijf is en service ook mee weegt
en dan een setje a-armen er bij
ben ik wel wat duurder uit dan de set van fox/elka (daar zitten a-armen bij) maar idd de service zal lastig worden
2017 raptor 700 SE
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 243
- Lid geworden op: wo 29 jun, 2016 21:12
- Locatie: noord holland
Re: welke vering kopen? elka Legacy of fox evol float 3 rc2
let niet op me taal ben woord blind aub.
Re: welke vering kopen? elka Legacy of fox evol float 3 rc2
Ik laat mijn Reigers bij iemand onderhouden die dat ook gewoon voor Fox en Elka kan. Reiger zijn mooie producten maar ik denk dat het met service voor andere merken wel los zal lopen.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: welke vering kopen? elka Legacy of fox evol float 3 rc2
Fox veren zijn toch wel de dempers waar vaak negatief over gepraat wordt, in het algemeen over lucht dempers. Is bij de solo crossmotoren ook zo. Dat zit het hem in dat een lucht vork of demper werkt op lucht . Dit betekent dat als jij de lucht druk aanpast dat de demper anders zal veren. Dit zelfde geld voor de spiraalveer op bijvoorbeeld een Reiger. dit heeft als voordeel dat als je wat wil aanpassen je alles kan proberen binnen 5min tijd.
Alle handleidingen en uitleg is van fox beschikbaar dus als je daar geduld voor hebt zijn het super dempers. Weet je niet wat je doet heb je er niks aan, maar dit geld voor alle verstelbare schokdempers.
Revisie en aanpassen van Fox schokdempers is prima te doen in nederland of omringende landen voor zeer schappelijke bedragen. Ik liet mijn Podium X achterdemper reviseren, op gewicht zetten en inwendig aanpassen voor €245 incl. Revisie voor de Float Evol x voordempers was rond de €200 incl. dacht ik.
Alle handleidingen en uitleg is van fox beschikbaar dus als je daar geduld voor hebt zijn het super dempers. Weet je niet wat je doet heb je er niks aan, maar dit geld voor alle verstelbare schokdempers.
Revisie en aanpassen van Fox schokdempers is prima te doen in nederland of omringende landen voor zeer schappelijke bedragen. Ik liet mijn Podium X achterdemper reviseren, op gewicht zetten en inwendig aanpassen voor €245 incl. Revisie voor de Float Evol x voordempers was rond de €200 incl. dacht ik.