raptor 660 blok revisie tikkend geluid
Re: raptor 660 blok revisie tikkend geluid
Ik heb voor de douglas red label 8inch breed met maxxis spearz banden 195/50-10. En de vertanding op mn 700 is 16/31, alleen voor de achtertandwiel heb ik ook een andere hub moeten plaatsen.
Maar toen die tijd dat ik een 660 had, had ik er 17/38 opzitten. Daarmee heb ik de 130 wel eens mee aangetikt met straatbanden.
Maar toen die tijd dat ik een 660 had, had ik er 17/38 opzitten. Daarmee heb ik de 130 wel eens mee aangetikt met straatbanden.
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 148
- Lid geworden op: ma 20 feb, 2017 13:43
Re: raptor 660 blok revisie tikkend geluid
kijk daar heb ik iets aan.
ik heb vandaag de banden op de achter velgen laten leggen 10x10 inch douglass velgen en dat ziet er erg netjes uit. nette banden en iets getrokken.
voor de voorbanden en velgen twijfel ik nog. heb nog een set velgen liggen die ook rond de 8 inch breed (en 10 inch in diameter) zijn voor de voorwielen maar vraag me af of dit wel fijn stuurt?
of mischien toch de originele yamaha velg gebruiken en hier een nette "dunne" bande opleggen zoals maxxis spearz? dit lijkt met wat degelijker sturen.
iemand hier ervaring mee?
mvg louis
ik heb vandaag de banden op de achter velgen laten leggen 10x10 inch douglass velgen en dat ziet er erg netjes uit. nette banden en iets getrokken.
voor de voorbanden en velgen twijfel ik nog. heb nog een set velgen liggen die ook rond de 8 inch breed (en 10 inch in diameter) zijn voor de voorwielen maar vraag me af of dit wel fijn stuurt?
of mischien toch de originele yamaha velg gebruiken en hier een nette "dunne" bande opleggen zoals maxxis spearz? dit lijkt met wat degelijker sturen.
iemand hier ervaring mee?
mvg louis
heb: Smc, Barossa 250 2004 project nl kent, Raptor 660 2002 nl kent
Re: raptor 660 blok revisie tikkend geluid
Ik rij zelf al een aantal jaar met de 8 inch voor. Als deze goed zijn uitgelijnd dan rijd het goed. Alleen bij diepe spoorvorming trekt het nog wel eens. Maar ik denk dat dit bij de smallere banden ook gebeurt.
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 148
- Lid geworden op: ma 20 feb, 2017 13:43
Re: raptor 660 blok revisie tikkend geluid
update, bij deze de rebuild fotos van het blok en de problemen.
de demontage
blok splitsen
[/url
klepseals vervangen en veren, kleppen na meten
olie pomp problemen
[url=https://postimg.org/image/c8hkwj0h1/]
nieuw hotrods krukas
en weer in elkaar met nieuwe borgplaten, en alle keeringen vervangen. helaas niet op foto.
alles volgends het boekje op moment aangezet!
"goeie" tweede hands koppelingsdeksel uit amerika... zeer krom dus helaas nieuwe gekocht en deze had een haarscheur... 3e kap had een slecht draad gat en deze heb ik kunnen repareren met een helicoil. (3 kappen verder en 230 euro)
en de montage in de quad.
en de eerste test rondjes 5 tanks rustig aan met gevarieerd gas gebruik en NIET volgas. (omdat ik me zelf ken heb ik de gasbegrenzer hier voor gebuikt en deze tot max 3/4 gas begrensd.)
de demontage
blok splitsen
[/url
klepseals vervangen en veren, kleppen na meten
olie pomp problemen
[url=https://postimg.org/image/c8hkwj0h1/]
nieuw hotrods krukas
en weer in elkaar met nieuwe borgplaten, en alle keeringen vervangen. helaas niet op foto.
alles volgends het boekje op moment aangezet!
"goeie" tweede hands koppelingsdeksel uit amerika... zeer krom dus helaas nieuwe gekocht en deze had een haarscheur... 3e kap had een slecht draad gat en deze heb ik kunnen repareren met een helicoil. (3 kappen verder en 230 euro)
en de montage in de quad.
en de eerste test rondjes 5 tanks rustig aan met gevarieerd gas gebruik en NIET volgas. (omdat ik me zelf ken heb ik de gasbegrenzer hier voor gebuikt en deze tot max 3/4 gas begrensd.)
heb: Smc, Barossa 250 2004 project nl kent, Raptor 660 2002 nl kent
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 148
- Lid geworden op: ma 20 feb, 2017 13:43
Re: raptor 660 blok revisie tikkend geluid
en als laatste heb ik nog een vraag voor de echte kennners.
ik het een lekke koppaking gehad na +- 2/3 tank na een tocht door de stad heb ik hem op moeten laten halen.
wat bleek na t weg brengen naar een een motoren revisie bedrijf (cilinder en kop) bleek dat de goedkopere niche cilinder niet goed gefabriceerd was en de cilinder bus 0.005 (0f 0.05) onder de cilinder kop lag. dus deze heb ik laten vlakken zowel de cilinder als de cilinder kop. maar helaas is hij nu weer lek.
wat is gecontroleerd:
- thermostaat (exact aan specs van fabriek als ik me niet vergis 73 graden?)
- sensor over verhitting en fan springt aan (tempratuur ben ik vergeten maar was prima temp 80 graden ofzo)
- waterpomp draait en radiator is ontlucht.
- slangen en radiator, cilinder worden gelijkmatig warm.
het enige kan wat ik kan bedenken zijn de qualitatief slechte pakkingen en bouten van Niche?
nieuw pakking origineel yamaha monteren en de cilinder en kop nogmaals na laten meten?
of zijn nieuw bouten ook een pre?
originele yamaha bouten heb ik ook. deze kan ik ook weer terug monteren mis hebben deze betere eigenschappen op temperatuur?
mvg louis raaijmakers
hulp word gewaardeerd!
ik het een lekke koppaking gehad na +- 2/3 tank na een tocht door de stad heb ik hem op moeten laten halen.
wat bleek na t weg brengen naar een een motoren revisie bedrijf (cilinder en kop) bleek dat de goedkopere niche cilinder niet goed gefabriceerd was en de cilinder bus 0.005 (0f 0.05) onder de cilinder kop lag. dus deze heb ik laten vlakken zowel de cilinder als de cilinder kop. maar helaas is hij nu weer lek.
wat is gecontroleerd:
- thermostaat (exact aan specs van fabriek als ik me niet vergis 73 graden?)
- sensor over verhitting en fan springt aan (tempratuur ben ik vergeten maar was prima temp 80 graden ofzo)
- waterpomp draait en radiator is ontlucht.
- slangen en radiator, cilinder worden gelijkmatig warm.
het enige kan wat ik kan bedenken zijn de qualitatief slechte pakkingen en bouten van Niche?
nieuw pakking origineel yamaha monteren en de cilinder en kop nogmaals na laten meten?
of zijn nieuw bouten ook een pre?
originele yamaha bouten heb ik ook. deze kan ik ook weer terug monteren mis hebben deze betere eigenschappen op temperatuur?
mvg louis raaijmakers
hulp word gewaardeerd!
heb: Smc, Barossa 250 2004 project nl kent, Raptor 660 2002 nl kent
Re: raptor 660 blok revisie tikkend geluid
je hebt er niet veel geluk met louis
hopen dat die het snel weer doet
hopen dat die het snel weer doet
2017 raptor 700 SE
Re: raptor 660 blok revisie tikkend geluid
Omdat je een bigbore cilinder heb kan je geen oem yamaha pakking gebruiken
Ik heb goede ervaringen met commetic gasgets ( gebruik ik altijd bij bigbore )
Ik heb goede ervaringen met commetic gasgets ( gebruik ik altijd bij bigbore )
never drive faster then your angel can fly
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 148
- Lid geworden op: ma 20 feb, 2017 13:43
Re: raptor 660 blok revisie tikkend geluid
gefixt de problemen kwamen door de slechte kwaliteit Niche cinder de cilinderbus zat "los" in de cilinder en was nu gezakt 0.5mm+- en nu weet ik dat daardoor de fouten kwamen!
yamaha oem pakking past gewoon omdat het maar een clinder diameter van 102 is als ik met niet vergis. zit er nu en en werkt perfect met een ANDERE niche cilinder met de hoop dat deze wel goed vast zit in het aluminium.
ook is er een 17 tands tandwiel geplaats om rustig te kunnen rijden met straat banden. (laag toerental)
yamaha oem pakking past gewoon omdat het maar een clinder diameter van 102 is als ik met niet vergis. zit er nu en en werkt perfect met een ANDERE niche cilinder met de hoop dat deze wel goed vast zit in het aluminium.
ook is er een 17 tands tandwiel geplaats om rustig te kunnen rijden met straat banden. (laag toerental)
heb: Smc, Barossa 250 2004 project nl kent, Raptor 660 2002 nl kent
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 148
- Lid geworden op: ma 20 feb, 2017 13:43
Re: raptor 660 blok revisie tikkend geluid
update!
KOOP NOOIT EEN NICHE CILINDER
ook beide "reserve" cilinder kreeg bleef de koppakking niet dicht! ik gaf op...
ik heb de originele cilinder laten honen en weer laten vlakken. en de carburateurs weer afgesteld op de originele cilinder.
EINDELIJK naar maanden en maanden gevecht loopt de Raptor goed en kan ik kilometers vol gas zonder problemen van een lekke koppakking!
maar niet te min! ik ben dol gelukkig met de originele raptor 660 cilinder die wel dicht blijft! en waar de clinder bus niet los in het aluminium zit.
vandaag de eerste stress vrije kilometer gereden 150 kilometer probleem loos. een ervaring als je het mij vraagt
niks zo fijn als een quad die heel blijft.
fotos komen eraan!
KOOP NOOIT EEN NICHE CILINDER
ook beide "reserve" cilinder kreeg bleef de koppakking niet dicht! ik gaf op...
ik heb de originele cilinder laten honen en weer laten vlakken. en de carburateurs weer afgesteld op de originele cilinder.
EINDELIJK naar maanden en maanden gevecht loopt de Raptor goed en kan ik kilometers vol gas zonder problemen van een lekke koppakking!
maar niet te min! ik ben dol gelukkig met de originele raptor 660 cilinder die wel dicht blijft! en waar de clinder bus niet los in het aluminium zit.
vandaag de eerste stress vrije kilometer gereden 150 kilometer probleem loos. een ervaring als je het mij vraagt
niks zo fijn als een quad die heel blijft.
fotos komen eraan!
heb: Smc, Barossa 250 2004 project nl kent, Raptor 660 2002 nl kent
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 148
- Lid geworden op: ma 20 feb, 2017 13:43
Re: raptor 660 blok revisie tikkend geluid
heb: Smc, Barossa 250 2004 project nl kent, Raptor 660 2002 nl kent
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 148
- Lid geworden op: ma 20 feb, 2017 13:43
Re: raptor 660 blok revisie tikkend geluid
t geluk is weer op....
de raptor staat al een dikke maand in de schuur. de 2e versnelling pakt niet goed. dit komt omdat dit een kwaal is van de raptors die geleverd zijn in 2001.
bij de aankoop helaas niet het 10e nummer van het chassis gecontroleerd. hij staat op kenteken als een 2002 model maar het is een 2001 model die in 2002 op kenteken in gezet.... dus met die k#t versnellingsbak.
dus opzoek naar een versnellingsbak. als iemand iets heeft hoor ik t graag!
groetjes
de raptor staat al een dikke maand in de schuur. de 2e versnelling pakt niet goed. dit komt omdat dit een kwaal is van de raptors die geleverd zijn in 2001.
bij de aankoop helaas niet het 10e nummer van het chassis gecontroleerd. hij staat op kenteken als een 2002 model maar het is een 2001 model die in 2002 op kenteken in gezet.... dus met die k#t versnellingsbak.
dus opzoek naar een versnellingsbak. als iemand iets heeft hoor ik t graag!
groetjes
heb: Smc, Barossa 250 2004 project nl kent, Raptor 660 2002 nl kent
Re: raptor 660 blok revisie tikkend geluid
wat klote voor je kerel
het zit je niet echt mee met deze 660
het zit je niet echt mee met deze 660
2017 raptor 700 SE
Re: raptor 660 blok revisie tikkend geluid
Je hebt zeker geen geluk, versnellingsbak is echt een probleem bij de 2001 model, destijds heb ik t met mn eigen 660 ook gehad
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: raptor 660 blok revisie tikkend geluid
Is het niet toevallig een kromme schakelas? Dat zie je soms ook weleens. Aangezien de bekende kwalen van een 2001/2002 model inmiddels wel vervangen zal zijn
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 148
- Lid geworden op: ma 20 feb, 2017 13:43
Re: raptor 660 blok revisie tikkend geluid
dat zou je inderdaad zeggen naar bijna 17 jaar later...
t zou kunnen maar t is puur de 2e versnelling die overschiet.
heb vanochtend een gebruikte bak uit 2003 gekocht in Amerika die hopelijk deze maand binnen komt.
ben benieuwd. hij word gewoon weer netjes gerepareerd en dan kan ie er weer tegen aan.
t zou kunnen maar t is puur de 2e versnelling die overschiet.
heb vanochtend een gebruikte bak uit 2003 gekocht in Amerika die hopelijk deze maand binnen komt.
ben benieuwd. hij word gewoon weer netjes gerepareerd en dan kan ie er weer tegen aan.
heb: Smc, Barossa 250 2004 project nl kent, Raptor 660 2002 nl kent