Ik had het over het verschil tussen een EU-
verordening en EU-
richtlijn. Een voorbeeld is bijv. de EU-
richtlijn over rijbewijzen, 
Richtlijn 2006/126/EG. Hierin valt o.a. te lezen dat het de lidstaten is toegestaan, 
uitsluitend geldend voor hun eigen grondgebied, bepaalde rijbewijzen qua bevoegdheden uit te breiden. O.a. in België alsook in Portugal mag je met een rijbewijs B ook op een motor rijden van max. 125cc. Alleen de voorwaarden die daarvoor gelden zijn in beide landen deels verschillend.
Nu zijn er ook een aantal EU-
richtlijnen die handelen over de inrichtingseisen van motorvoertuigen. Ook hier zijn verschillen vast te stellen. Op dit forum is ook een formumlid actief die ik 'ken' van een ander Grizzlyforum en ook hij heeft zijn Grizzly laten aanpassen voor gebruik op de openbare weg. De procedure die hij heeft gevolgd wijkt totaal af van de mijne. Aan de hand van de foto's die hij heeft geplaatst is vast te stellen dat zijn 
goedgekeurde verlichting geheel afwijkt van mijn 
goedgekeurde verlichting! Echter beide zijn in overeenstemming met de EU-
richtlijnen Zoals gezegd, in het geval van een 
richtlijn kunnen er per lidstaat verschillen zijn.
Verder valt het op dat zijn linker stuurschakelaar geheel afwijkt van de mijne. Die van mij is niet meer de originele! (linker op onderstaande foto)

Hij heeft nog de override switch (zie pijl) en ik niet meer. Mijn knop voor de claxon is geïntegreerd in de schakelaar, hij heeft een aparte schakelaar. Hij heeft een lichtschakelaar met 3 standen, ik slechts twee. Een zgn. kill-switch hebben we geen van beide.
Verder is 
mijn voetrem middels een kabel verbonden met de vooremmen m.a.w. als ik op de voetrem trap werken ook mijn beide voorremmen. Hij heeft dat niet!

Ben er nog niet achter of deze modificatie door Quaddy is uitgevoerd. En zo ja, waarom?. In ieder geval spreken we in beide gevallen over een Grizzly 700 EPS MY18 bestemd voor de Europese markt.
Opm: dat ik niet aangeef welk forumlid het betreft heeft slechts als reden dat het aan hem is om dat evt. te vertellen. Niet aan mij!
Rob