Hallo,
Ik ben met een manual van DS650 model 2004 aan de slag gegaan met demonteren van de achteras van mijn DS650 uitr 2002 en dat blijkt toch anders.
Nou krijg ik de hub waar de remschijf op gemonteerd zit niet van de achteras afgeschoven. Komt niet over verdikking op de achteras heen. Kent iemand dat model en de oplossing?
Hoe achteras demonteren DS650 2002
Hoe achteras demonteren DS650 2002
Bombardier DS650
Eerste quad SMC Kreidler 170
Eerste quad SMC Kreidler 170
- HondaTRX450r
- Quadrunner
- Berichten: 722
- Lid geworden op: za 24 dec, 2011 19:12
Re: Hoe achteras demonteren DS650 2002
Dat probleem heb ik bij mijn Honda ook weleens.
Dan zit er op die verdikking waar je hub over het achteras schuift een heeeel klein braampje van het aandraaien van de moer, dit kun je met een platte veil heeeel iets weg veilen en dan schuift je hub er weer normaal overheen.
(Ik weet niet hoe dit bij een ds650 zit)
Dan zit er op die verdikking waar je hub over het achteras schuift een heeeel klein braampje van het aandraaien van de moer, dit kun je met een platte veil heeeel iets weg veilen en dan schuift je hub er weer normaal overheen.
(Ik weet niet hoe dit bij een ds650 zit)
#5 Honda 450R
Youtube Kanaal: http://www.youtube.com/user/HondaRacingHolland/videos
Youtube Kanaal: http://www.youtube.com/user/HondaRacingHolland/videos
Re: Hoe achteras demonteren DS650 2002
Bedankt voor je reactie. Ik heb het ook nog eens besproken met monteur van quadwinkel.nl (één van drie Can-Am dealers in Nederland, gevonden op can-am.brp.com). Die zei dat dat ik de as beter langs de andere kant eruit kon halen, daar zijn geen verdikkingen. Zij deden as demonteren eigenlijk altijd langs die kant. Dus tandwielhub eraf ipv remschijfhub. Volgens de werkplaatshandleiding (voor model 2004) was dat iets waarvoor tandwielhub verhit moest worden en waarna die tandwielhub vervangen moest worden omdat de splines van de tandwielhub bij het verwijderen beschadigd zouden worden. Maar dat bleek dus gewoon te kunnen zonder beschadigen zoals die monteur had gezegd.HondaTRX450r schreef:Dat probleem heb ik bij mijn Honda ook weleens.
Dan zit er op die verdikking waar je hub over het achteras schuift een heeeel klein braampje van het aandraaien van de moer, dit kun je met een platte veil heeeel iets weg veilen en dan schuift je hub er weer normaal overheen.
(Ik weet niet hoe dit bij een ds650 zit)
Inmiddels heb ik de lagers vervangen. Nu bleken bij hermontage de lagers niet gesteld te kunnen worden. Tekening van model 2002 (model 7588) maar eens gegoogled (gevonden bij canampartshouse.com) en nou blijken daar ooit ringetjes ('wear-ring') gezeten te hebben, die hier ontbraken. Na een hele online zoektocht leverancier gevonden die naar Nederland levert (samen met nog drie O-ringen waarvan er twee ook ontbraken en 1 kapot bleek bij demontage): quad-teile24.de...
Bombardier DS650
Eerste quad SMC Kreidler 170
Eerste quad SMC Kreidler 170
Re: Hoe achteras demonteren DS650 2002
De "o" ringen heb ik er toen wel bij geleverd gekregen.Ik weet niet of ik die toen los moest bijbestellen of dat ze er bij zaten. Destijds heb ik de onderdelen nog bij Kolenaar in Enschede (Mazda dealer) besteld, maar die is geen dealer meer volgens mij. Dit was voor mijn eerste ds650, zo'n 7 jaar geleden.
En de achteras kan er maar op een manier uit, dan moet je ook de wielhub eraf halen, die nog weleens muurvast wil zitten..
En de achteras kan er maar op een manier uit, dan moet je ook de wielhub eraf halen, die nog weleens muurvast wil zitten..
had Barossa 250cc, SMC captain 300cc, Bombardier ds 650cc, Can Am Renegade 800cc met Dalton Clutch kit, had een Honda 400trx, heb nu wederom een Bombardier ds 650 Baja en voor de zoon een Polaris outlaw 90