Velgen en banden
Velgen en banden
Graag wat advies / mening
ben aan bandenwissel toe en ben er nog niet uit, het worden wel de Maxxis Spearz. Aangeraden door de meeste quadvrienden.
Wat vinden jullie van deze configuratie met zwart matte SS velg?
voor en achter 10"?
wil graag een beetje een badass look met brede band, uiteraard met een goede wegligging..
nu moet je het stuur goed vast houden, is wat wispelturig voor als je vlot rijdt
[/URL][/img]
ben aan bandenwissel toe en ben er nog niet uit, het worden wel de Maxxis Spearz. Aangeraden door de meeste quadvrienden.
Wat vinden jullie van deze configuratie met zwart matte SS velg?
voor en achter 10"?
wil graag een beetje een badass look met brede band, uiteraard met een goede wegligging..
nu moet je het stuur goed vast houden, is wat wispelturig voor als je vlot rijdt
[/URL][/img]
Burningman - Black Rock Desert Nevada USA
Never drive faster than your Angel can fly!
Never drive faster than your Angel can fly!
Re: Velgen en banden
Wat je ook doet, check na het monteren ook even de uitlijning. Vooral dat zenuwachtige in je stuur is echt niet nodig, je zou met één handje moeten kunnen rijden.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Velgen en banden
Dat uitlijnen, is dat iets wat je zelf makkelijk kan doen?Jazzy schreef:Wat je ook doet, check na het monteren ook even de uitlijning. Vooral dat zenuwachtige in je stuur is echt niet nodig, je zou met één handje moeten kunnen rijden.
Burningman - Black Rock Desert Nevada USA
Never drive faster than your Angel can fly!
Never drive faster than your Angel can fly!
Re: Velgen en banden
Ja hoor, dat is niet zo lastig. Ik zorg altijd dat de achterkant van de quad net even lager staat dan de voorkant. En vervolgens pak ik een hoekprofiel of iets dergelijks, zolang het maar recht is. Deze leg ik tegen Mn achtervelg aan en langs mijn voorste velg, stuur recht en vervolgens stel ik de voorste velg.
En qua banden zou ik ook voor de spearz gaan. Ik heb zelf achter nu stryders, maar deze neem ik nooit weer als ze op zijn. In de regen heb ik totaal geen grip er mee.
En qua banden zou ik ook voor de spearz gaan. Ik heb zelf achter nu stryders, maar deze neem ik nooit weer als ze op zijn. In de regen heb ik totaal geen grip er mee.
Re: Velgen en banden
Top, dat is idd simpel, dacht dat dat gedaan werd gelijk bij een auto met laser apparaat. Maar zo kan dus ook.Patje88NL schreef:Ja hoor, dat is niet zo lastig. Ik zorg altijd dat de achterkant van de quad net even lager staat dan de voorkant. En vervolgens pak ik een hoekprofiel of iets dergelijks, zolang het maar recht is. Deze leg ik tegen Mn achtervelg aan en langs mijn voorste velg, stuur recht en vervolgens stel ik de voorste velg.
En qua banden zou ik ook voor de spearz gaan. Ik heb zelf achter nu stryders, maar deze neem ik nooit weer als ze op zijn. In de regen heb ik totaal geen grip er mee.
Wat vind je vd zwarte SS velg, zou m dat staan?
Burningman - Black Rock Desert Nevada USA
Never drive faster than your Angel can fly!
Never drive faster than your Angel can fly!
Re: Velgen en banden
ik lees nu de opmerking van Patje88NL over geen grip hebben met de CTS Stryders in de regen/nat wegdek maar ik had dit dus ook met mijn vorige set wielen daar zaten ook Stryders op en die waren op iets bredere velgen getrokken en ik dacht dat het daar door kwam dus ik heb het set verkocht
En een ander set gekocht met de maxxis spearz en heb er nu veel minder last van als ik nu wil drifte op nat wegdek moet ik zelf eve helpen en met de Stryders moest ik rustig doen in de bocht of rotonde anders stond je zo de persoon achter je aan te kijken :lol:
En een ander set gekocht met de maxxis spearz en heb er nu veel minder last van als ik nu wil drifte op nat wegdek moet ik zelf eve helpen en met de Stryders moest ik rustig doen in de bocht of rotonde anders stond je zo de persoon achter je aan te kijken :lol:
Re: Velgen en banden
Hackeross schreef:ik lees nu de opmerking van Patje88NL over geen grip hebben met de CTS Stryders in de regen/nat wegdek maar ik had dit dus ook met mijn vorige set wielen daar zaten ook Stryders op en die waren op iets bredere velgen getrokken en ik dacht dat het daar door kwam dus ik heb het set verkocht
En een ander set gekocht met de maxxis spearz en heb er nu veel minder last van als ik nu wil drifte op nat wegdek moet ik zelf eve helpen en met de Stryders moest ik rustig doen in de bocht of rotonde anders stond je zo de persoon achter je aan te kijken
Idd iedereen adviseerd de spearz, moet dan ook wel OK zijn, over de velgen ben ik gewoon lig niet uit
Burningman - Black Rock Desert Nevada USA
Never drive faster than your Angel can fly!
Never drive faster than your Angel can fly!
Re: Velgen en banden
Ik denk dat de zwarte ss niet gek staan Alleen bij het uitlijnen gebruik ik wel altijd een paar stenen om het hoekprofiel ongeveer op hart hoogte van de velg te krijgen. En hou er ook rekening mee als je er op gaat zitten dat de stand van de voorwielen ook veranderen. Als ik mijne doe zet ik altijd iemand op de quad die qua gewicht ongeveer bij mij in de buurt komt.
Dat probleem op de rotondes heb ik nu ook ff te veel gas en je gaat in het rond Voor de stryders heb ik 2 setjes spearz versleten onder mijn raptor 660 en 700, maar dat rijd gewoon fijner.Hackeross schreef:ik lees nu de opmerking van Patje88NL over geen grip hebben met de CTS Stryders in de regen/nat wegdek maar ik had dit dus ook met mijn vorige set wielen daar zaten ook Stryders op en die waren op iets bredere velgen getrokken en ik dacht dat het daar door kwam dus ik heb het set verkocht
En een ander set gekocht met de maxxis spearz en heb er nu veel minder last van als ik nu wil drifte op nat wegdek moet ik zelf eve helpen en met de Stryders moest ik rustig doen in de bocht of rotonde anders stond je zo de persoon achter je aan te kijken
Re: Velgen en banden
spearz zijn gewoon de beste banden die er zijn
ik heb nu de nieuwe versie er op liggen (extra zacht rubber) nou die krijg je zelfs in de regen niet in een drift
ik heb nu de nieuwe versie er op liggen (extra zacht rubber) nou die krijg je zelfs in de regen niet in een drift
2017 raptor 700 SE
Re: Velgen en banden
Thnx, dat lukt me dan perfect zelfPatje88NL schreef:Ik denk dat de zwarte ss niet gek staan Alleen bij het uitlijnen gebruik ik wel altijd een paar stenen om het hoekprofiel ongeveer op hart hoogte van de velg te krijgen. En hou er ook rekening mee als je er op gaat zitten dat de stand van de voorwielen ook veranderen. Als ik mijne doe zet ik altijd iemand op de quad die qua gewicht ongeveer bij mij in de buurt komt.
Dat probleem op de rotondes heb ik nu ook ff te veel gas en je gaat in het rond Voor de stryders heb ik 2 setjes spearz versleten onder mijn raptor 660 en 700, maar dat rijd gewoon fijner.Hackeross schreef:ik lees nu de opmerking van Patje88NL over geen grip hebben met de CTS Stryders in de regen/nat wegdek maar ik had dit dus ook met mijn vorige set wielen daar zaten ook Stryders op en die waren op iets bredere velgen getrokken en ik dacht dat het daar door kwam dus ik heb het set verkocht
En een ander set gekocht met de maxxis spearz en heb er nu veel minder last van als ik nu wil drifte op nat wegdek moet ik zelf eve helpen en met de Stryders moest ik rustig doen in de bocht of rotonde anders stond je zo de persoon achter je aan te kijken
Burningman - Black Rock Desert Nevada USA
Never drive faster than your Angel can fly!
Never drive faster than your Angel can fly!
Re: Velgen en banden
Hoe zachter hoe beter de grip iddWJB#222 schreef:spearz zijn gewoon de beste banden die er zijn
ik heb nu de nieuwe versie er op liggen (extra zacht rubber) nou die krijg je zelfs in de regen niet in een drift
Wat denk je van de velgen en maten?
Burningman - Black Rock Desert Nevada USA
Never drive faster than your Angel can fly!
Never drive faster than your Angel can fly!
Re: Velgen en banden
rondom 10'' is goed idd
ik vond de 255 achter te breed om er nog lekker mee over de zandpaden mee te kunnen knallen(te veel band dus schoof alle kanten op) 225 vind ik persoonlijk mooier/fijner rijden
ik vond de 255 achter te breed om er nog lekker mee over de zandpaden mee te kunnen knallen(te veel band dus schoof alle kanten op) 225 vind ik persoonlijk mooier/fijner rijden
2017 raptor 700 SE
Re: Velgen en banden
Ik zelf rij eigenlijk alleen on road, voor 195 en achter 225 is dus een goede combiWJB#222 schreef:rondom 10'' is goed idd
ik vond de 255 achter te breed om er nog lekker mee over de zandpaden mee te kunnen knallen(te veel band dus schoof alle kanten op) 225 vind ik persoonlijk mooier/fijner rijden
ga eens wat foto's zoeken van de 225 en de 255 om het verschil te zien qua look mits ik toch geen zandwegen opzoek
Burningman - Black Rock Desert Nevada USA
Never drive faster than your Angel can fly!
Never drive faster than your Angel can fly!
Re: Velgen en banden
Zal ik zeker doen!Jazzy schreef:Wat je ook doet, check na het monteren ook even de uitlijning. Vooral dat zenuwachtige in je stuur is echt niet nodig, je zou met één handje moeten kunnen rijden.
klopt het hoe breder de band voor hoe minder comfortabel de quad rijdt?
Burningman - Black Rock Desert Nevada USA
Never drive faster than your Angel can fly!
Never drive faster than your Angel can fly!
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: Velgen en banden
met een goed uitgelijnde quad voel je dat bijna niet een brede band stuurt iets zwaarder
ik heb een tijdje met een 10" brede velg van voor gereden, de achterste velgen met speciale spoorverbreder van voor gezet
stuurde nog iets zwaarder dan een 8" brede velg maar was nog te doen eenmaal je aan het rijden bent
ik heb een tijdje met een 10" brede velg van voor gereden, de achterste velgen met speciale spoorverbreder van voor gezet
stuurde nog iets zwaarder dan een 8" brede velg maar was nog te doen eenmaal je aan het rijden bent
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !