DMC dual vs KW vering
DMC dual vs KW vering
Heb voor en achter KW veren, ik stel mij de vraag of je dan problemen krijgt bij het plaatsen van een volledige lijn dual DMC, dit met betrekking tot je ketting die de uitlaatbuis raakt?
Burningman - Black Rock Desert Nevada USA
Never drive faster than your Angel can fly!
Never drive faster than your Angel can fly!
Re: DMC dual vs KW vering
viewtopic.php?t=35661
https://www.raptorforum.com/forums/80-r ... hread.html
Ik heb zelf twee dubbele uitlaatsystemen op mijn 700 gehad en als ik me goed herinner kwam bij beiden de ketting wel eens tegen de linkerbuis. Heb uiteindelijk een beugeltje gemaakt met zo'n extra kettingrolletje. Dat beetje gedoe is wel de moeite waard want een dubbel systeem staat echt wel heel dik op een Raptor.
https://www.raptorforum.com/forums/80-r ... hread.html
Ik heb zelf twee dubbele uitlaatsystemen op mijn 700 gehad en als ik me goed herinner kwam bij beiden de ketting wel eens tegen de linkerbuis. Heb uiteindelijk een beugeltje gemaakt met zo'n extra kettingrolletje. Dat beetje gedoe is wel de moeite waard want een dubbel systeem staat echt wel heel dik op een Raptor.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: DMC dual vs KW vering
Thnx!Jazzy schreef:viewtopic.php?t=35661
https://www.raptorforum.com/forums/80-r ... hread.html
Ik heb zelf twee dubbele uitlaatsystemen op mijn 700 gehad en als ik me goed herinner kwam bij beiden de ketting wel eens tegen de linkerbuis. Heb uiteindelijk een beugeltje gemaakt met zo'n extra kettingrolletje. Dat beetje gedoe is wel de moeite waard want een dubbel systeem staat echt wel heel dik op een Raptor.
Mooi is het sowieso dat vind ik ook, maar ben vooral benieuwd naar het vermogen, dat hij beter rijdt
Burningman - Black Rock Desert Nevada USA
Never drive faster than your Angel can fly!
Never drive faster than your Angel can fly!
Re: DMC dual vs KW vering
Heb hetzelfde.
De ketting slaat op bepaalde snelheden zo hard tegen de uitlaat dat ie er gewoon doorknalt.
Heb dit opgelost door nieuw metaal op de uitlaat te lassen,is ie weer netjes, en een teflon blok als geleider gemaakt.
Nu toch al 1200km gereden en alles is nog perfect. Zal eens kijken voor een foto.
En qua vermogen.... krijg je geen spijt van.
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
De ketting slaat op bepaalde snelheden zo hard tegen de uitlaat dat ie er gewoon doorknalt.
Heb dit opgelost door nieuw metaal op de uitlaat te lassen,is ie weer netjes, en een teflon blok als geleider gemaakt.
Nu toch al 1200km gereden en alles is nog perfect. Zal eens kijken voor een foto.
En qua vermogen.... krijg je geen spijt van.
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: DMC dual vs KW vering
heb zelf een FP uitlaat. heb de linker buis iets bij geplooid zodat die vast tegen het frame aan komt voor maximum speling op de ketting en heb de buis verstevigd met een plaat van 5mm rond de buis geklopt daar waar hij raakt en heb de buis bevestiging mee verstevigd daar waar hij aan het frame hangt . mijn uitlaat buis is nu ook mijn ketting geleiding. de ketting raakt wel bij het klapperen van de ketting maar de uitlaat overtreft het ratelend geluid van de ketting
ooit is er een stuk van mijn frame afgebroken door dat hij zo diep inveerde en juist gas bij gaf maar dat heb ik laten lassen en houd toch al 10 jaar
barkers uitlaten zijn ook mooi en ketting speling valt mee
lte uitlaten hebben het meeste speling op de ketting maar ik had dan last dat de dempers kort tegen elkaar hangen en de rechter demper raakte mijn remklauw bij het inveren ik kon dit oplossen door de dempers 2cm op te vullen zodat ze naar buiten kwamen maar heb de uitlaat maar verkocht voor hij ooit volledig gemonteerd is geweest
ooit is er een stuk van mijn frame afgebroken door dat hij zo diep inveerde en juist gas bij gaf maar dat heb ik laten lassen en houd toch al 10 jaar
barkers uitlaten zijn ook mooi en ketting speling valt mee
lte uitlaten hebben het meeste speling op de ketting maar ik had dan last dat de dempers kort tegen elkaar hangen en de rechter demper raakte mijn remklauw bij het inveren ik kon dit oplossen door de dempers 2cm op te vullen zodat ze naar buiten kwamen maar heb de uitlaat maar verkocht voor hij ooit volledig gemonteerd is geweest
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Re: DMC dual vs KW vering
Als ik dit lees gaat het toch een heel gedoe zijn, nu mijn quad ligt niet helemaal plat wat dan een voordeel is, je zou het bijna eerst moeten knn testen voor je een DCM dual aanschaft..yamahakoppel schreef:heb zelf een FP uitlaat. heb de linker buis iets bij geplooid zodat die vast tegen het frame aan komt voor maximum speling op de ketting en heb de buis verstevigd met een plaat van 5mm rond de buis geklopt daar waar hij raakt en heb de buis bevestiging mee verstevigd daar waar hij aan het frame hangt . mijn uitlaat buis is nu ook mijn ketting geleiding. de ketting raakt wel bij het klapperen van de ketting maar de uitlaat overtreft het ratelend geluid van de ketting
ooit is er een stuk van mijn frame afgebroken door dat hij zo diep inveerde en juist gas bij gaf maar dat heb ik laten lassen en houd toch al 10 jaar
barkers uitlaten zijn ook mooi en ketting speling valt mee
lte uitlaten hebben het meeste speling op de ketting maar ik had dan last dat de dempers kort tegen elkaar hangen en de rechter demper raakte mijn remklauw bij het inveren ik kon dit oplossen door de dempers 2cm op te vullen zodat ze naar buiten kwamen maar heb de uitlaat maar verkocht voor hij ooit volledig gemonteerd is geweest
Burningman - Black Rock Desert Nevada USA
Never drive faster than your Angel can fly!
Never drive faster than your Angel can fly!
Re: DMC dual vs KW vering
heb zelf een dual big gun en een kw veer achter daar ook veel problemen mee gehad. extra kettingrol, uitlaatbescherming, plaatjes op lassen allemaal geprobeerd en niks helpt permanent. dus enige optie was ééntje op maat laten maken. Voor zover ik al gezien en gehoord heb is het met DMC ook zo denk ik.
Heb: 2008 Raptor 700 SE
Had: 2006 Raptor 350
Had: 2006 Raptor 350
Re: DMC dual vs KW vering
Dat is toch allemaal het een en het ander voor zo'n uitlaat... wat zijn de gemiddelde kosten voor een buis op maat te laten maken?Sam schreef:heb zelf een dual big gun en een kw veer achter daar ook veel problemen mee gehad. extra kettingrol, uitlaatbescherming, plaatjes op lassen allemaal geprobeerd en niks helpt permanent. dus enige optie was ééntje op maat laten maken. Voor zover ik al gezien en gehoord heb is het met DMC ook zo denk ik.
Burningman - Black Rock Desert Nevada USA
Never drive faster than your Angel can fly!
Never drive faster than your Angel can fly!
Re: RE: Re: DMC dual vs KW vering
Ik heb een TIG las apparaat.Zeno7 schreef:Dat is toch allemaal het een en het ander voor zo'n uitlaat... wat zijn de gemiddelde kosten voor een buis op maat te laten maken?Sam schreef:heb zelf een dual big gun en een kw veer achter daar ook veel problemen mee gehad. extra kettingrol, uitlaatbescherming, plaatjes op lassen allemaal geprobeerd en niks helpt permanent. dus enige optie was ééntje op maat laten maken. Voor zover ik al gezien en gehoord heb is het met DMC ook zo denk ik.
Heb het makkelijk gehouden voor mezelf, teflon blok waar de ketting door gaat.
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Re: DMC dual vs KW vering
@zeno7 Volledige voorbochten op maat €800-900, Ik heb juist een stukje laten aanpassen maar was al €300.
@hanguman dat is ook een mooie oplossing, jij hebt ook dual DMC als ik correct ben ?
@hanguman dat is ook een mooie oplossing, jij hebt ook dual DMC als ik correct ben ?
Heb: 2008 Raptor 700 SE
Had: 2006 Raptor 350
Had: 2006 Raptor 350
Re: RE: Re: DMC dual vs KW vering
Jawel klopt. Beestig geluid gewoon.Sam schreef:@zeno7 Volledige voorbochten op maat €800-900, Ik heb juist een stukje laten aanpassen maar was al €300.
@hanguman dat is ook een mooie oplossing, jij hebt ook dual DMC als ik correct ben ?
Die teflon heeft me 40euro en wat zweet gekost.
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: DMC dual vs KW vering
zo heb ik het ook ongeveer gemaakt een teflon geleider bij een kameraad zijn barkers uitlaat.
uw uitlaat raakt precies uw geleider
uw uitlaat raakt precies uw geleider
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Re: DMC dual vs KW vering
Die heeft idd even geraakt. Overtollig materiaal is er nu wel vanaf.
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk