wie gaat er voor 2takt en wie voor 4takt
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 116
- Lid geworden op: wo 01 sep, 2004 21:29
-
- Quadrider
- Berichten: 479
- Lid geworden op: do 13 mei, 2004 17:55
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 116
- Lid geworden op: wo 01 sep, 2004 21:29
terug komen zeker wat doe je met een 2 takt , ieder jaar een nieuw piston , en met een 4 takt .veel geld uitgeven om hem op te fokken en dan hem na iedere koers opensmijten om na te kijken met mijn supermotard kawa 500 met fabrieksmotor rij ik nu al 3 jaar zonder 1 cent kosten ik heb ook 1 jaar gereden met de supermotard Honda 650 XR van Fiorentino en voor bijna 7000 € kosten gereden als je eens met een echte 2 takt wil rijden ben je altijd welkom en ik verzeker u DAT IS FUN alleen al om hem onder te houdenblasterke27 schreef:ik denk dat de 2-takt met de jaren stilaan zal verdwijnen hoor
-
- Quad Expert
- Berichten: 2209
- Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
- Locatie: ternat
- Contacteer:
danny kawa 500 schreef:terug komen zeker wat doe je met een 2 takt , ieder jaar een nieuw piston , en met een 4 takt .veel geld uitgeven om hem op te fokken en dan hem na iedere koers opensmijten om na te kijken met mijn supermotard kawa 500 met fabrieksmotor rij ik nu al 3 jaar zonder 1 cent kosten ik heb ook 1 jaar gereden met de supermotard Honda 650 XR van Fiorentino en voor bijna 7000 € kosten gereden als je eens met een echte 2 takt wil rijden ben je altijd welkom en ik verzeker u DAT IS FUN alleen al om hem onder te houdenblasterke27 schreef:ik denk dat de 2-takt met de jaren stilaan zal verdwijnen hoor
???? dan moet je dringend met 4-takt leren rijden hoe het moet, ik ken machines die al 5-6 jaar geen revisie hebben gekregen en toch flink afzien maar nog steeds als een klokje draaien, reken maar uit elk jaar met je zuiger en je pakkingen + om de 4zuigers laten boren, powervalve stukken vervangen, af en toe rietkleppen, dichtingen,lagers op de krukas om de 4maand bij intensief rijden + revisie van de krukas + dat het naft en oliedrinkers zijn.
geef mij maar een trouwe viertakt
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 116
- Lid geworden op: wo 01 sep, 2004 21:29
gij spreekt zeker van origineel :roll:mijne Honda 650 XR was fabrieksmotor (met garantie ) voledig opgefoktblast Racer AKA sdsracer schreef:danny kawa 500 schreef:terug komen zeker wat doe je met een 2 takt , ieder jaar een nieuw piston , en met een 4 takt .veel geld uitgeven om hem op te fokken en dan hem na iedere koers opensmijten om na te kijken met mijn supermotard kawa 500 met fabrieksmotor rij ik nu al 3 jaar zonder 1 cent kosten ik heb ook 1 jaar gereden met de supermotard Honda 650 XR van Fiorentino en voor bijna 7000 € kosten gereden als je eens met een echte 2 takt wil rijden ben je altijd welkom en ik verzeker u DAT IS FUN alleen al om hem onder te houdenblasterke27 schreef:ik denk dat de 2-takt met de jaren stilaan zal verdwijnen hoor
???? dan moet je dringend met 4-takt leren rijden hoe het moet, ik ken machines die al 5-6 jaar geen revisie hebben gekregen en toch flink afzien maar nog steeds als een klokje draaien, reken maar uit elk jaar met je zuiger en je pakkingen + om de 4zuigers laten boren, powervalve stukken vervangen, af en toe rietkleppen, dichtingen,lagers op de krukas om de 4maand bij intensief rijden + revisie van de krukas + dat het naft en oliedrinkers zijn.
geef mij maar een trouwe viertakt
-
- Quad Expert
- Berichten: 2209
- Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
- Locatie: ternat
- Contacteer:
als je geflood verlichte krukas, yoshi cams, ietwat opgeboord, uitlaat grotere carbu en andere filter standaard noemt????.
je mag wroeten of wringe he, viertakt is minder sleetiger als 2-takt, hoe je het ook keert of draait, als je met een 4-takt rijdt hoe het moet en hem iet ofwat onderhoudsaandacht schenkt heb je er veel meer plezier van dan een 2-takt. niet dat ik 2-takt afbreek want rij er zelf graag mee, maar 4-takt is onderhoudsvriendelijker en qua rijden plezanter vindt ik. Bij 2-takt moet je zitten jengelen en doen.
je mag wroeten of wringe he, viertakt is minder sleetiger als 2-takt, hoe je het ook keert of draait, als je met een 4-takt rijdt hoe het moet en hem iet ofwat onderhoudsaandacht schenkt heb je er veel meer plezier van dan een 2-takt. niet dat ik 2-takt afbreek want rij er zelf graag mee, maar 4-takt is onderhoudsvriendelijker en qua rijden plezanter vindt ik. Bij 2-takt moet je zitten jengelen en doen.
Das toch het leuke, dat "jengelen en doen"...
2-takt blijft roelen bij een sportquad, alleen qua rijden hé, onderhoud en verbruik is mss wat anders.
Waarom moet je veel koppel hebben onderin? Om minder te moeten schakelen? Koop je dan een automatique
2-takt blijft roelen bij een sportquad, alleen qua rijden hé, onderhoud en verbruik is mss wat anders.
Waarom moet je veel koppel hebben onderin? Om minder te moeten schakelen? Koop je dan een automatique
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
-
- Quad Expert
- Berichten: 2209
- Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
- Locatie: ternat
- Contacteer:
voorwat meer koppel onderin??? om sneller door de bocht te komen. Als 2-takt toch zo populair is, waarom is de 450, de z, de kfx enzo zo goed verkoopbaar? waarom legt men meer en meer 4-takt blokken in een quad? hoeveel 2-takt quads worden er nog gebouwd in vergelijking tot 4-takt. Eens jengelen is tof ja, geeft het gevoel van snelheid, maar als je echte macht wil ga je voor 4-takt en die is even snel (sneller zelf) dan een 2-takt qua topsnelheiden binnekort misschien wel even snel.
greetz
greetz