Steekas Z400
Steekas Z400
kan ik mijn steekas(lange bout die je swingarm aan je kader laat scharnieren) veranderen zonder dat ik mijn vering of iet anders moet demonteren?Bij controle bleek dat de kop van de bout gewoon afgebroken is,mij was al wel opgevallen dat de kop er al eens terug opgelast geweest is(was 2 maanden oud toen ik hem gekocht heb) iets dat volgens mij toch niet fabrieksuit is.
Enjoy your ride...
Re: Steekas Z400
is het een suzukiFOR FUN schreef:kan ik mijn steekas(lange bout die je swingarm aan je kader laat scharnieren) veranderen zonder dat ik mijn vering of iet anders moet demonteren?Bij controle bleek dat de kop van de bout gewoon afgebroken is,mij was al wel opgevallen dat de kop er al eens terug opgelast geweest is(was 2 maanden oud toen ik hem gekocht heb) iets dat volgens mij toch niet fabrieksuit is.
-
- Quad Expert
ja dat gaat, maar het zal je heel wat moeite kosten, maw heel wat hamer-, wriemel-, leuter- en vloekwerk. Gebruik wel materiaal dat de bout niet beschadigt (bv koperen pin met tuitje dat in die holle bout past).
Hef ook de achterwielen heel lichtjes op zodat die niet belast wordt met het gewicht van de quad.
Die holle bout durft inderdaad nog wel eens breken naar het schijnt, je vervangt hem dus beter door een volle (laten maken).
Hef ook de achterwielen heel lichtjes op zodat die niet belast wordt met het gewicht van de quad.
Die holle bout durft inderdaad nog wel eens breken naar het schijnt, je vervangt hem dus beter door een volle (laten maken).
White LTZ-450 - powered by MSD -
thanks guy's,heb zopas een nieuwe besteld zou dinsdag binnen zijn,volgens Vranken zou de as van model 2004 dezelfde zijn, heb deze zien staan daar en de as bekeken, en het verwonderd mij niet dat de bout daar net afbreekt.In de kop van de bout is er precies een gat ingeboord ,en dat betekent dat men daar een zwak punt créeerd.Wat daar het nut van is begrijp ik niet goed.Ik laat wel iets weten als hij geplaatst is.
Enjoy your ride...
-
- Quad Expert
bij de mijne kan ik er toch doorkijken ja
Nee, daar sparen ze niet veel gewicht mee uit, maar alle beetjes helpen. Als ze dergelijke gewichtsbesparingen kunnen doen op een 10-tal plaatsen, dan is de hele quad toch al 2 kg lichter.
En af en toe probleempjes heb je nu eenmaal met dat "edge engineering".
Dat is bijvoorbeeld het verschil tussen een Z en een Warrior.
Nee, daar sparen ze niet veel gewicht mee uit, maar alle beetjes helpen. Als ze dergelijke gewichtsbesparingen kunnen doen op een 10-tal plaatsen, dan is de hele quad toch al 2 kg lichter.
En af en toe probleempjes heb je nu eenmaal met dat "edge engineering".
Dat is bijvoorbeeld het verschil tussen een Z en een Warrior.
White LTZ-450 - powered by MSD -