Ik ben 18 en zou graag een quad kopen ik had gedacht aan een Blaster om te beginnen. Maar ik weet niet welk rijbewijs ik hiervoor moet hebben, ik heb reeds een B rijbewijs. En is het mogelijk om een blaster in te schrijven als landbouwvoertuig aangezien mijn vader landbouwer is zou dit voordelig uitkomen.
als jem inschrijft als moto (dus gewoon de snelheid als de auto's) dan heb je genoeg met een rijbewijs B.
schrijf je hem in als landbouwvoertuig dan heb je eigenlijk zelfs geen rijbewijs nodig, maar weet wel dat je dan max. 40Km/u mag doen
ps: een Blaster is niet meer inschrijfbaar als landbouwvoertuig, vroeger wel, maar de wet is ondertussen veranderd.
heb dit ook al enkele keren gaan vragen aan bv: mijn yamaha dealer en Quadshop, enz.
spijtig anders liet ik 'm ook inschrijven als landbouwvoertuig
ff ter informatie een landbouw voertuig is dus wel verplicht van een rijbewijs te hebben als je na 82 geboren bent. ofwel een B rijbewijs ofwel een getuigschrift van landbouw voertuig( gewoon theoretisch examen afleggen) zo een grapke kost rond de 1.500€ spreek uit ervaring
Ik snap er nix meer van! Ze zeggen ook zoveel! En bij quadshop staat een blaster te koop met autoplaat dus kan blaster wel ingeschreve worden als landbouwvoertuig?En je kan niet elke quad inschrijven als landbouwvoertuig?Mij heeft iemand wijsgemaakt da ge op u quad een bordje van 40 hangt en een autoplaat+verzekering da ge dan vanaf 16 moogt rijde ma is da ook zo
ik kan er ook niet meer aan uit Ik wil zeker zijn dat ik aan men 18jaar met b rijbewijs met een blaster mag rijden... Anders koop ik er één voor niks. En kent er iemand een quad dealer in de regio oostende?
greetz