uitlaat er af halen?
uitlaat er af halen?
ey,
zoals de meeste nu wel weten ga ik een yamaha blaster kopen. ik vraag me eigenlijk af of het kan om de uitlaat + de katalysator er kompleet af te halem om mee te rijden(voor een mooier geluid). is dit schadelijk?
zoals de meeste nu wel weten ga ik een yamaha blaster kopen. ik vraag me eigenlijk af of het kan om de uitlaat + de katalysator er kompleet af te halem om mee te rijden(voor een mooier geluid). is dit schadelijk?
Momenteel: Raptor 660
Hiervoor: Yamaha Badger 80, Yamaha Banshee
Hiervoor: Yamaha Badger 80, Yamaha Banshee
-
- Quad Expert
- Berichten: 2209
- Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
- Locatie: ternat
- Contacteer:
Re: uitlaat er af halen?
bkvj schreef:ey,
zoals de meeste nu wel weten ga ik een yamaha blaster kopen. ik vraag me eigenlijk af of het kan om de uitlaat + de katalysator er kompleet af te halem om mee te rijden(voor een mooier geluid). is dit schadelijk?
ben je doof of hoor je niet goed? dan kan het geen kwaad. Maar zou het toch niet doen zelle, is een oorverdovend geluid en je cilinder kan afsmelten. en als er dan maar een steentje in je cilinder vliegt. Zeer domme vraag eigenlijk
hmm ok... ik hbe ook liever vermogen, maareh, oer de buurt, hier rijden autos heleaal zonder uitlaat+catalysator rijden dus eh, er is hier trouwens ook geen meet apparatuur voor geluid., maar ja een steen in me cilinder zie ik ook niet zitten en aftermarket is natuurlijk ook heel mooi+misschien wel wat berter geluid. ik hbe nog een boek ier liggen, en als je een las machine hebt en het nodigge staal(waarvan worden uitlaten gemaakt, ijzer?) hbe t zelf komplete uitlaaten kan maken. gewoon een carbon stickervel halen en daar is ie dan, dubbel;e uitlaat:D, maarja, laat ik maar eerst ff normaal rijden...
Momenteel: Raptor 660
Hiervoor: Yamaha Badger 80, Yamaha Banshee
Hiervoor: Yamaha Badger 80, Yamaha Banshee
Uitlaten maken is niet zomaar wat, dit kost veel research en testen op de testbank. (als je het goed wilt doen)
Bij een 4takt kun je al wat meer gaan fabrieken maar dan nog krijg je pas optimale resultaten als je er echt veel research insteekt.
Bij een 4takt kun je al wat meer gaan fabrieken maar dan nog krijg je pas optimale resultaten als je er echt veel research insteekt.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Kom maar es uit aan dit gebrabbel...hmm ok... ik hbe ook liever vermogen, maareh, oer de buurt, hier rijden autos heleaal zonder uitlaat+catalysator rijden dus eh, er is hier trouwens ook geen meet apparatuur voor geluid., maar ja een steen in me cilinder zie ik ook niet zitten en aftermarket is natuurlijk ook heel mooi+misschien wel wat berter geluid. ik hbe nog een boek ier liggen, en als je een las machine hebt en het nodigge staal(waarvan worden uitlaten gemaakt, ijzer?) hbe t zelf komplete uitlaaten kan maken. gewoon een carbon stickervel halen en daar is ie dan, dubbel;e uitlaat:D, maarja, laat ik maar eerst ff normaal rijden...
Ik vond het ook erg lastig om te lezen, maar ik heb er wat van kunnen maken denk ik
Er zijn formule's om de afmetingen van je uitlaat te berekenen, maar je zit met een bocht in de verdikking van de uitlaat dus dan wordt het al veel moeilijker.
Echte uitlaat bedrijven gooien er een hoop reken en onderzoek werk in en daarna ook nog heel veel testwerk.
Wat je zou kunnen doen is de standaard uitlaat openmaken en de platen er uit halen, maar dan heb je alleen meer lawaai en geen vermogenwinst.
Het verstandigste lijkt mij om er een te kopen van een gerenomeerd merk. Dan heb je er ook het meeste plezier van.
Er zijn formule's om de afmetingen van je uitlaat te berekenen, maar je zit met een bocht in de verdikking van de uitlaat dus dan wordt het al veel moeilijker.
Echte uitlaat bedrijven gooien er een hoop reken en onderzoek werk in en daarna ook nog heel veel testwerk.
Wat je zou kunnen doen is de standaard uitlaat openmaken en de platen er uit halen, maar dan heb je alleen meer lawaai en geen vermogenwinst.
Het verstandigste lijkt mij om er een te kopen van een gerenomeerd merk. Dan heb je er ook het meeste plezier van.