uitlaat er af halen?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
bkvj
Easy Quadrider
Easy Quadrider

uitlaat er af halen?

Bericht door bkvj »

ey,

zoals de meeste nu wel weten ga ik een yamaha blaster kopen. ik vraag me eigenlijk af of het kan om de uitlaat + de katalysator er kompleet af te halem om mee te rijden(voor een mooier geluid). is dit schadelijk?
Momenteel: Raptor 660
Hiervoor: Yamaha Badger 80, Yamaha Banshee
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Anders zouden ze hem wel standaard zonder leveren!

Ik denk ook niet dat het hele eiland dat je in dank dat zal afnemen....
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Re: uitlaat er af halen?

Bericht door Robby »

bkvj schreef:ey,

zoals de meeste nu wel weten ga ik een yamaha blaster kopen. ik vraag me eigenlijk af of het kan om de uitlaat + de katalysator er kompleet af te halem om mee te rijden(voor een mooier geluid). is dit schadelijk?

ben je doof of hoor je niet goed? dan kan het geen kwaad. Maar zou het toch niet doen zelle, is een oorverdovend geluid en je cilinder kan afsmelten. en als er dan maar een steentje in je cilinder vliegt. Zeer domme vraag eigenlijk :roll: :roll: :roll:
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Wij hebben een paar jaar geleden zo es de blaster laten lopen.... nou de buurt was daar niet blij mee. je werd bijna doof
Afbeelding

Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Ik snap niet waarom je het wil, maar als je het doet zal je quad waarschijnlijk VEEL te arm gaan lopen.
Bovendien zal hij ook slechter gaan lopen omdat een 2takt namelijk tegendruk nodig heeft.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Nou... laat die het maar doen... komt ie zelf achter
Afbeelding

Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

2 takt heeft zijn bocht nodig voor het vermogen. Als je geluid wil (ik zou liever vermogen willen maar whatever :D) dan kun je er een aftermarket uitlaat opzetten.
bkvj
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door bkvj »

hmm ok... ik hbe ook liever vermogen, maareh, oer de buurt, hier rijden autos heleaal zonder uitlaat+catalysator rijden dus eh, er is hier trouwens ook geen meet apparatuur voor geluid., maar ja een steen in me cilinder zie ik ook niet zitten en aftermarket is natuurlijk ook heel mooi+misschien wel wat berter geluid. ik hbe nog een boek ier liggen, en als je een las machine hebt en het nodigge staal(waarvan worden uitlaten gemaakt, ijzer?) hbe t zelf komplete uitlaaten kan maken. gewoon een carbon stickervel halen en daar is ie dan, dubbel;e uitlaat:D, maarja, laat ik maar eerst ff normaal rijden...
Momenteel: Raptor 660
Hiervoor: Yamaha Badger 80, Yamaha Banshee
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Uitlaten maken is niet zomaar wat, dit kost veel research en testen op de testbank. (als je het goed wilt doen)
Bij een 4takt kun je al wat meer gaan fabrieken maar dan nog krijg je pas optimale resultaten als je er echt veel research insteekt.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Je kan echt niet zomaar iets maken EN wat goed loopt!

Wij hebbe diverse expirimenten uitgevoerd met kennisen van ons, maar blijf maar gewoon bij de VH, Toomey of FMF en dan ben je beter uit
Afbeelding

Domi
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Domi »

hmm ok... ik hbe ook liever vermogen, maareh, oer de buurt, hier rijden autos heleaal zonder uitlaat+catalysator rijden dus eh, er is hier trouwens ook geen meet apparatuur voor geluid., maar ja een steen in me cilinder zie ik ook niet zitten en aftermarket is natuurlijk ook heel mooi+misschien wel wat berter geluid. ik hbe nog een boek ier liggen, en als je een las machine hebt en het nodigge staal(waarvan worden uitlaten gemaakt, ijzer?) hbe t zelf komplete uitlaaten kan maken. gewoon een carbon stickervel halen en daar is ie dan, dubbel;e uitlaat:D, maarja, laat ik maar eerst ff normaal rijden...
Kom maar es uit aan dit gebrabbel... :roll:
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Ik vond het ook erg lastig om te lezen, maar ik heb er wat van kunnen maken denk ik :D
Er zijn formule's om de afmetingen van je uitlaat te berekenen, maar je zit met een bocht in de verdikking van de uitlaat dus dan wordt het al veel moeilijker.
Echte uitlaat bedrijven gooien er een hoop reken en onderzoek werk in en daarna ook nog heel veel testwerk.

Wat je zou kunnen doen is de standaard uitlaat openmaken en de platen er uit halen, maar dan heb je alleen meer lawaai en geen vermogenwinst.

Het verstandigste lijkt mij om er een te kopen van een gerenomeerd merk. Dan heb je er ook het meeste plezier van.
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Ralph is weer de wijze :wink:
Afbeelding

Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

had ook een plaat eruit gehaald en dat voel en hoor je wel al hoor, maar andere uitlaat is enorm beter. Heb zo is vo te teste met fmf power core2 gereden en da is echt de max
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Nou zo wijs ben ik niet hoor :lol:

Ik geloof wel dat je er iets van merkt met zo'n plaatje er uit, maar het geeft inderdaad niet het vermogen van een FMF of een Toomey.
Plaats reactie