reigers AFSTELLEN???
reigers AFSTELLEN???
ik heb week of 3geleden set reigers gekocht bij deliege, zowel achter als voor.
kan IEMAND deze afstellen want ik kan niet met de quad naar west-vlaanderen gaan karre...
achterveer is gewoon een RAMPPPP, standaard veer is nog beter...
vanvoor net hetzelfde... kan ook hier beter standaard rijden...
sorry maar zit me redelijk hoog die reigers
kan IEMAND deze afstellen want ik kan niet met de quad naar west-vlaanderen gaan karre...
achterveer is gewoon een RAMPPPP, standaard veer is nog beter...
vanvoor net hetzelfde... kan ook hier beter standaard rijden...
sorry maar zit me redelijk hoog die reigers
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
achteraan:
de achterveer moet achteraan toch lekker soepel en zacht staan? redelijk snel terug komen, maar niet te snel? wel, ik krijg mijn reiger helemaal niet zacht gezet, ik heb de ringen tot boven tegen gedraaid, zodat de quad ook nog eens 2-3cm lager komt de staan, maar er verandert gewoon totaal niks, alsof ik gewoon geen veerweg heb, kan dit ook aan de linkage liggen? maar in amerika rijden ze zo toch ook? hoe is dit op te lossen?
vooraan:
ik heb de veren in het laagste punt gezet, ook hebben ze me op de cross gezegt dat ik die ringen 2cm ofzo omhoog moest draaien omdat ze teveel gespannen stonden, ook dit heb ik gedaan. ik heb nu zo'n 35cm grondspeling, genoeg?
vooraan moeten ze gewoon perfect afgesteld worden?!!! kan iemand dit goed en wie is bereid dit samen met mij te doen??
graag hulp want ik heb veel geld betaald voor die set
de achterveer moet achteraan toch lekker soepel en zacht staan? redelijk snel terug komen, maar niet te snel? wel, ik krijg mijn reiger helemaal niet zacht gezet, ik heb de ringen tot boven tegen gedraaid, zodat de quad ook nog eens 2-3cm lager komt de staan, maar er verandert gewoon totaal niks, alsof ik gewoon geen veerweg heb, kan dit ook aan de linkage liggen? maar in amerika rijden ze zo toch ook? hoe is dit op te lossen?
vooraan:
ik heb de veren in het laagste punt gezet, ook hebben ze me op de cross gezegt dat ik die ringen 2cm ofzo omhoog moest draaien omdat ze teveel gespannen stonden, ook dit heb ik gedaan. ik heb nu zo'n 35cm grondspeling, genoeg?
vooraan moeten ze gewoon perfect afgesteld worden?!!! kan iemand dit goed en wie is bereid dit samen met mij te doen??
graag hulp want ik heb veel geld betaald voor die set
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Al de moeite gedaan om dit aandachtig door te lezen én uit te voeren :
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=3828
Veervoorspanning neem Reiger het niet zo nauw mee, moet je zelf afstellen, is kinderspel, gewoon meten zoals beschreven tot je goed zit.
Vervolgens test je eens met compression en rebound in 't midden te zetten (totaal aantal klikken tellen en delen door twee en daarop zetten).
Van daaruit begin je bij te draaien naar harder of zachter. Wel slechts één ding met een keer doen. Dus ofwel compression ofwel rebound, en terug testen, nooit de beide tegelijk.
Om te weten wat je best aanpast, rij je eens met compression volledig uit en volledig in zodat je weet wat de invloed is op het rijgedrag. Dan doe je dit ook met de rebound en zou je al moeten beseffen welke instelling welke invloed heeft.
Laten afstellen door iemand anders is nonsense. Iedereen rijdt anders. Iedereen binnen ons team rijdt superhard, ik kan dat niet en rij liever zacht omdat het minder vermoeiend is in endurance.
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=3828
Veervoorspanning neem Reiger het niet zo nauw mee, moet je zelf afstellen, is kinderspel, gewoon meten zoals beschreven tot je goed zit.
Vervolgens test je eens met compression en rebound in 't midden te zetten (totaal aantal klikken tellen en delen door twee en daarop zetten).
Van daaruit begin je bij te draaien naar harder of zachter. Wel slechts één ding met een keer doen. Dus ofwel compression ofwel rebound, en terug testen, nooit de beide tegelijk.
Om te weten wat je best aanpast, rij je eens met compression volledig uit en volledig in zodat je weet wat de invloed is op het rijgedrag. Dan doe je dit ook met de rebound en zou je al moeten beseffen welke instelling welke invloed heeft.
Laten afstellen door iemand anders is nonsense. Iedereen rijdt anders. Iedereen binnen ons team rijdt superhard, ik kan dat niet en rij liever zacht omdat het minder vermoeiend is in endurance.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
ik heb mijn voorveren op de volgende manier afgeregeld:
eerst heb ik met de preload de hoogte aangepast tot ik op standaard hoogte stond
daarna heb ik mijn comp geregeld tot ik net niet door de veren ga bij het nemen van mijn hoogste sprong
rebound staat voorlopig nog in het midden, heb ik eigenlijk voorlopig niets aan veranderd
eerst heb ik met de preload de hoogte aangepast tot ik op standaard hoogte stond
daarna heb ik mijn comp geregeld tot ik net niet door de veren ga bij het nemen van mijn hoogste sprong
rebound staat voorlopig nog in het midden, heb ik eigenlijk voorlopig niets aan veranderd
Laatst gewijzigd door Fré op wo 20 okt, 2004 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Bij mij werken ze, probeer eens rechts klikken, dan "doel opslaan als", misschien lukt het dan.Hanzie schreef:die linken werken niet, kan dat?
Mensen denken dat andere veren kopen een wonderoplossing is. Monteren en klaar is kees, dat is het dus NIET, je moet ZELF zoeken naar ideale afstelling en in 't begin kan het wat sukkelen zijn, maar als je de richtlijnen volgt kom je er wel en zul je blij zijn dat je het zelf kan.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
toen ik die reiger erop zette, stond de quad hoger.
als ik er zo naar kijk, zonder erop te zitten, heb ik van dat geel rubberen dingetje helemaal onderaan de veer tot de "pomp" maar een 5-8cm...
als ik er zo naar kijk, zonder erop te zitten, heb ik van dat geel rubberen dingetje helemaal onderaan de veer tot de "pomp" maar een 5-8cm...
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us