In de zomer van 2002 in augustus, ben ik na een hartverscheurend afscheid van m'n vriendin naar Spanje gegaan voor 2 weken. Kwam omdat we de hele zomervakantie hadden gewerkt samen en toen moest ik opeens weg.
In Spanje verveelde ik mij een beetje en daar ben ik toen gaan prutsen met Flash 5.0. Alles online gezet, reclame gemaakt en naar mijn grote verbazing waren er mensen die zich gingen aanmelden. Kwamen steeds meer leden, soms 3 per dag. Dat is zo'n beetje de geschiedenis, ik weet helaas niet wanneer alles online is gegaan maar we bestaan dus nu ongeveer een jaar.
Ik dacht dat QCN sinds augustus 2002 online staat. Ralph is de oorspronkelijke oprichter. Peter (Bakker) was het tweede lid, ik het derde. Zowel Peter, Ralph als ik zijn daarna aan de slag gegaan om de club uit te breiden.
Onze eerste URL was een .tk-adres en ergens in november - december 2002 hebben we een domeinnaam gekocht en een server gehuurd. Het eerste QCN-forum (dat sommige van jullie nog wel zullen kennen) was een relatief simpel forum met wat minder opties dan we momenteel hebben. Dat heeft ongeveer een maandje gedraaid waarna we op 8 januari de overstap hebben gemaakt naar ons huidige forum.
It's ok to NOT like Banshees. I never liked the kids who beat me up either.