Mag het ietsje sneller zijn...?
-
Rearwheel driv'in
- Toeschouwer

Mag het ietsje sneller zijn...?
Ik heb in mei dit jaar een "brand new" Z400 met kenteken gekocht. Na zo'n half jaartje orgineel rond getoerd te hebben, mag het wel weer wat sneller.
Heb bij mijn dealer een nieuwe uitlaat gekocht (Merk; Van Hasselt, iemand ervaring hiermee?) en heb nu een prima sound.. Maar qua vermogen is er niet veel veranderd.
Dus wat nu, Dyno-jet, andere luchtfilter? Zijn er verschillende merken Dyno-jets? Wat is het verschil, en over welke maat sproeiers hebben we het dan?
Enne wat moet zo’n set kosten?
Heb bij mijn dealer een nieuwe uitlaat gekocht (Merk; Van Hasselt, iemand ervaring hiermee?) en heb nu een prima sound.. Maar qua vermogen is er niet veel veranderd.
Dus wat nu, Dyno-jet, andere luchtfilter? Zijn er verschillende merken Dyno-jets? Wat is het verschil, en over welke maat sproeiers hebben we het dan?
Enne wat moet zo’n set kosten?
If you don't crash, youre not getting faster!
Een achteruit is voor mietjes.
Een achteruit is voor mietjes.
-
Rearwheel driv'in
- Toeschouwer

Welk type uitlaat je hebt boeit niet zoveel, maar het gaat erom dat je hem correct afstelt en dit doe je met een dynojetkit.
Die kit bevat een naald en een hele lading sproeiers.
Het is aan jou om de naald op de juiste hoogte te zetten met de ideale sproeier erbij, alleen dan zul je het maximale uit je quad kunnen halen.
Die kit bevat een naald en een hele lading sproeiers.
Het is aan jou om de naald op de juiste hoogte te zetten met de ideale sproeier erbij, alleen dan zul je het maximale uit je quad kunnen halen.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Zo'n jet kit is toch niet nodig, gewoon paar sproeier'tjes proberen, met zoeken en rondvragen weet je wel waar je ongeveer rond moet zitten (en natuurlijk altijd bougie in de gaten houden)
VanHasselt is wel een bekend en goed merk, dus zou ik houden
Luchtfilter kan je vervangen maar zal op z'n eentje ook niet zo veel nut hebben
Voor de rest kan je kijken naar nokkenassen, carb, cdi, cilinder bewerken enz...L
Voor de rest kan je kijken naar nokkenassen, carb, cdi, cilinder bewerken enz...L
De naald die in de jetkit zit maakt wel degelijk een groot verschil. De standaardnaald van de Z kun je namelijk niet verstellen (wel rijker zetten maar dit is wat prutswerk) en bovendien is de dynojet naald dikker, zodat hij over het hele gebied rijker gaat lopen.Mika schreef:Zo'n jet kit is toch niet nodig, gewoon paar sproeier'tjes proberen, met zoeken en rondvragen weet je wel waar je ongeveer rond moet zitten (en natuurlijk altijd bougie in de gaten houden)
Wat betreft de sproeiers heb je wel gelijk, die kun je beter los kopen.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
-
Rearwheel driv'in
- Toeschouwer

-
blasterke27
- Quadrider

-
Rearwheel driv'in
- Toeschouwer