Mag het ietsje sneller zijn...?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Rearwheel driv'in
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 37
Lid geworden op: di 05 okt, 2004 15:55
Locatie: Boalder

Mag het ietsje sneller zijn...?

Bericht door Rearwheel driv'in »

Ik heb in mei dit jaar een "brand new" Z400 met kenteken gekocht. Na zo'n half jaartje orgineel rond getoerd te hebben, mag het wel weer wat sneller.

Heb bij mijn dealer een nieuwe uitlaat gekocht (Merk; Van Hasselt, iemand ervaring hiermee?) en heb nu een prima sound.. Maar qua vermogen is er niet veel veranderd.

Dus wat nu, Dyno-jet, andere luchtfilter? Zijn er verschillende merken Dyno-jets? Wat is het verschil, en over welke maat sproeiers hebben we het dan?

Enne wat moet zo’n set kosten?
If you don't crash, youre not getting faster!
Een achteruit is voor mietjes.
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

ik zou eerst een search doen op dit forum want er zijn al veel topics geweest over het tunen van een z400/kfx400...
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Heel veel ja
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Rearwheel driv'in
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 37
Lid geworden op: di 05 okt, 2004 15:55
Locatie: Boalder

Bericht door Rearwheel driv'in »

Ook over die uitlaat? :P

Kan zo snel niks vinden :oops:
If you don't crash, youre not getting faster!
Een achteruit is voor mietjes.
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Welk type uitlaat je hebt boeit niet zoveel, maar het gaat erom dat je hem correct afstelt en dit doe je met een dynojetkit.

Die kit bevat een naald en een hele lading sproeiers.

Het is aan jou om de naald op de juiste hoogte te zetten met de ideale sproeier erbij, alleen dan zul je het maximale uit je quad kunnen halen.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Gebruikersavatar
Mika
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 19:16

Bericht door Mika »

Zo'n jet kit is toch niet nodig, gewoon paar sproeier'tjes proberen, met zoeken en rondvragen weet je wel waar je ongeveer rond moet zitten (en natuurlijk altijd bougie in de gaten houden)

VanHasselt is wel een bekend en goed merk, dus zou ik houden

Luchtfilter kan je vervangen maar zal op z'n eentje ook niet zo veel nut hebben

Voor de rest kan je kijken naar nokkenassen, carb, cdi, cilinder bewerken enz...L
ronnieb
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 625
Lid geworden op: wo 07 mei, 2003 23:10
Locatie: Rotterdam

Bericht door ronnieb »

OF GEWOON EEN 450 KOPEN :D
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Mika schreef:Zo'n jet kit is toch niet nodig, gewoon paar sproeier'tjes proberen, met zoeken en rondvragen weet je wel waar je ongeveer rond moet zitten (en natuurlijk altijd bougie in de gaten houden)

VanHasselt is wel een bekend en goed merk, dus zou ik houden

Luchtfilter kan je vervangen maar zal op z'n eentje ook niet zo veel nut hebben

Voor de rest kan je kijken naar nokkenassen, carb, cdi, cilinder bewerken enz...L
De naald die in de jetkit zit maakt wel degelijk een groot verschil. De standaardnaald van de Z kun je namelijk niet verstellen (wel rijker zetten maar dit is wat prutswerk) en bovendien is de dynojet naald dikker, zodat hij over het hele gebied rijker gaat lopen.

Wat betreft de sproeiers heb je wel gelijk, die kun je beter los kopen.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
ronnieb
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 625
Lid geworden op: wo 07 mei, 2003 23:10
Locatie: Rotterdam

Bericht door ronnieb »

bovendien is de dynojet naald dikker, zodat hij over het hele gebied rijker gaat lopen.
bedoel je niet slanker?
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

ronnieb schreef:
bovendien is de dynojet naald dikker, zodat hij over het hele gebied rijker gaat lopen.
bedoel je niet slanker?
Ja sorry, denkfoutje :oops:

Het moet inderdaad dunner zijn
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Rearwheel driv'in
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 37
Lid geworden op: di 05 okt, 2004 15:55
Locatie: Boalder

Bericht door Rearwheel driv'in »

Thanks voor de reacties!!!

Ga vandaag gelijk het zaakje regelen... laat wel weten wat ik veranderd heb als het klaar is... en oja, hoeveel het geholpen heeft :wink:
If you don't crash, youre not getting faster!
Een achteruit is voor mietjes.
blasterke27
Quadrider
Quadrider
Berichten: 479
Lid geworden op: do 13 mei, 2004 17:55

Bericht door blasterke27 »

trek er ook een paar foto's van en post ze hier eh :wink:
honda the power of dreams
honda trx400 !
Rearwheel driv'in
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 37
Lid geworden op: di 05 okt, 2004 15:55
Locatie: Boalder

Bericht door Rearwheel driv'in »

By the way;

kost zo'n dyno-jet set werkelijk 100 eurie? en dan nog een nieuw filter setje met alle toebehoren voor nog eens 100 eurie...? :shock:

Sjezus.. over een bodemloze put gesproken.... :lol:
If you don't crash, youre not getting faster!
Een achteruit is voor mietjes.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

De Jetkits van FMF en K&N zijn veel goedkoper.
Plaats reactie