Z400/kfx400: Aftermarket CDI

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2187
Lid geworden op: zo 23 nov, 2003 20:25
Locatie: Oezbekistan

Bericht door SlOoT »

Mika schreef:Cannondale Moto 440 gaat toch tot bijna 15.000
Moto 440 is begrensd op 10.500 toeren :wink:
De kleppen van een Dale beginnen te zweven op 11.800 toere, een Speed 440 gaat tot 11.500 toeren. :wink:

Maar ik denk niet dat 12.000 toeren voor zo'n Z400 erg gezond is. :roll: :wink:
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Gebruikersavatar
Mika
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 19:16

Bericht door Mika »

Ik weet echt héél zeker dat een Moto tot iets in de 14.000 toeren gaat, onbegrensd

Maar dit is totaal off-topic
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Hanzie schreef:hoeveel maakt een yfz er?

ik ken z400 quadjes die er 13000 draaien...

en je zit ook niet constant 12 000 toeren te draaien :shock:
Geloof dat YFZ standaard op 10.700 draait, met GYTR CDI gaan ze naar 11.200. In dirtbike YZ450F gaan ze naar 12.000 dacht ik, maar mag je niet vergelijken, piston is daar ook anders gemaakt.

12.000 is volgens mij way too much voor de Z ! Dit MOET echt misgaan Hanzie ! Zou zeker niet boven de 11.000 toeren gaan.

Procentueel gezien verhoog je teveel als je op 12000 draait. Hangt ook af van de curve. Als je pk curve na 8000 toeren al naar beneden buigt heeft het geen zin om te verhogen tot 12000, dan zit al ver over je max pk. Dus eerst een testbankcurve bekijken in zonder CDI en met alles wat er nu op zit en dan pas beslissen.

Op de YFZ450 met gewijzigde nokkenassen blijft de curve stijgen tot aan het max toerental, dus wil dat zeggen dat daarachter nog potentieel is voor meer pk's. Daar heeft het dus wel zin om 500-1000 toeren extra te draaien, dus meer pk's en meer topsnelheid voor op recht stuk in Touquet. :lol:

Trouwens voor parcours heb ik mijn twijfel of je daar je pk's moet zoeken, daar is het kwestie van tussen 6500 en 8000 toeren te blijven.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Dat bedoelde ik dus ook te zeggen.
11 000 zou ik als max nemen, dat draaien de DRZ400E blokken ook als ik t goed heb.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

als ik weet dat er zijn die tegen de 13 000 aan draaien, waarom zou 12 000 dan zo slecht zijn?

alsof je het 2km aan een stuk gaat rijden?

als ze mij vertellen dat het totaal geen kwaad kan, dat de quad het zeker aan kan, waarom zouden ze ze anders 12 000toeren laten draaien? om 2weken erna boze klanten over de vloer te krijgen omdat de quad kapot is gelopen?

het gaat allemaal via marco, en hij laat ze maken bij hertogs (hpi), die is bekend over heel europa/de wereld, dus die zal zeker weten wat hij doet denk ik :)

zaterdag gaan we m weer aanpassen dus kan ik zondag weer testen!
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Bij tuning krijg je altijd extra stress op de motor, zowel bij het plaatsen van nokkenassen, als andere tuning. Kwestie is om het aanvaardbaar te houden.

Ik zeg niet dat 12000 toeren niet kan, maar de vraag is alleen, hoe lang ? Met twaalfduizend ga je serieus aan je betrouwbaarheid knagen.

En zoals reeds gezegd : eerst op testbank zetten en als je ziet dat je al met een dalende curve zit met een standaard CDI is het zinloos en nodeloos stress op de motor leggen om in hogere toeren te gaan.

Hanzie, Hertogs moet toch een testbank curve kunnen bezorgen, daar ben ik wel benieuwd naar !
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

knap!

maar euh, zoals iedereen hier zegt, 12000rpm met high lift cams en dan nog standaard veertjes, dat lijkt me toch wel op het randje hoor, als het er niet over is :?
White LTZ-450 - powered by MSD -
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

was misverstand!

hij maakt er 10 200 ipv 12000 :) , en de andere curve die we ingesteld hebben, stond op 9500toeren.

heb zondag zonder die cdi gereden, was super groot verschil :shock:
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

ah schitterend! :)
White LTZ-450 - powered by MSD -
Gebruikersavatar
keesie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 634
Lid geworden op: ma 21 jun, 2004 19:59

Bericht door keesie »

ik zie hier niet het nut van in op een mx parcours, plus dat het max koppel van een 4takt op een veel lager toerenbereik ligt.
die 1000 of iets meer toeren meer sloopt enkel je blok als je hem zolang doortrekt, dus je winst is ietje meer snelheid in die versnelling.

:?
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

Het gaat niet om de extra toeren, maar over de hele lijn (curve) die we hebben aangepast aan de rijder. zo kunnen we voor elke rijder persoonlijk een curve maken zodat hij de piek heeft, wanneer hij het wil en waar hij het wil.

toeren: neem nu bv. dat je bij X aantal toeren, euhm 2km/u harder gaat in elke versnelling. bij de start, als je daar elke versnelling 2km/u harder kunt gaan, zit je op een top van 10km/u sneller (bij een Z400), wat je al wint aan meters op de startlijn. snap je? uiteraard als je tegen de 13 000toeren aan gaan raggen, is dit bar slecht voor je blok, dit zul je dan ook niet lang doen... maar zolang je onder de tolerantie van bv. 11500 toeren blijft, kan dit totaal geen kwaad voor het blok, natuurlijk moet je geen 5km aan een stuk pin gas gaan rijden, maar dat doe je nu ook niet, toch?
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Max. toerental wordt vooral opgetrokken voor mensen die veel op topsnelheid rijden en voor wedstrijden zoals Le Touquet en PDV waar je lange rechte stukken hebt.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Nota: De achteruitrij begrenzer van de Z komt ook te vervallen. Je kunt nu tegen pin gaas achteruit vlammen!
Kwam er toevallig achter met achteruit de garage in te vliegen :twisted:
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Muurtje er uit gereden?
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Nee maar wel rubbersporen in de garage :P 8)
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Plaats reactie