Aan alle YFZ-rijders
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Hanzie, denk dat alles hier zoal gezegd is. Nog effe bevestigen. Naar mijn mening is YFZ dé keuze voor jou soort rijden, zonder twijfel.
+ punten :
standaard al vrij goede vering, zolang je geen andere A-armen steekt, met voorvelgen draaien kom je al een heel stuk verder, motorisch is ie perfect mits goed onderhoud, power genoeg, maar zou toch zeker deftige uitlaat en filter aanraden
- punten :
ik ververs alle 5 u, max 10 u olie en filter, vraagt maar een half uurtje en is het lang leven van je quad. Bij intensief gebruik zoals jij (wekelijks rijden) zou ik zeker om de 9 maand andere zuiger steken of toch minstens controleren. Reken maar dat 80 u echt het maximum is ! Als je rekent op 4 uur rijden per week (kom jij wel aan, moet je om de 20 weken vervangen of toch minstens controleren). Laat het jou iemand leren en op 2, max 3 uur steek je zelf nieuwe piston.
achterbrug zou ik niet mee inzitten. Enkele hele zware springers hebben er last van.
Wat zou ik zeker veranderen :
- uitlaat (Yoshi !)
- luchtfitler (aangezien jullie veel in fijn zand rijden Twin Air)
- sproeiers
- achteras (geen Durablue )
- voorwielen omkeren
- stuurdemper (Denton !)
- voetsteunen lager (doe het zelf werkje)
- stuur hoger (idem, stuur doorzagen, stuk buis tussen lassen en klaar is kees)
Als je nog vragen hebt, vuur dan maar !
+ punten :
standaard al vrij goede vering, zolang je geen andere A-armen steekt, met voorvelgen draaien kom je al een heel stuk verder, motorisch is ie perfect mits goed onderhoud, power genoeg, maar zou toch zeker deftige uitlaat en filter aanraden
- punten :
ik ververs alle 5 u, max 10 u olie en filter, vraagt maar een half uurtje en is het lang leven van je quad. Bij intensief gebruik zoals jij (wekelijks rijden) zou ik zeker om de 9 maand andere zuiger steken of toch minstens controleren. Reken maar dat 80 u echt het maximum is ! Als je rekent op 4 uur rijden per week (kom jij wel aan, moet je om de 20 weken vervangen of toch minstens controleren). Laat het jou iemand leren en op 2, max 3 uur steek je zelf nieuwe piston.
achterbrug zou ik niet mee inzitten. Enkele hele zware springers hebben er last van.
Wat zou ik zeker veranderen :
- uitlaat (Yoshi !)
- luchtfitler (aangezien jullie veel in fijn zand rijden Twin Air)
- sproeiers
- achteras (geen Durablue )
- voorwielen omkeren
- stuurdemper (Denton !)
- voetsteunen lager (doe het zelf werkje)
- stuur hoger (idem, stuur doorzagen, stuk buis tussen lassen en klaar is kees)
Als je nog vragen hebt, vuur dan maar !
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Verkeerd uitgedrukt, niet stuur doorzagen, maar stuurstang, zit toch achter plastic, zie je niet dat er aan gelast is.Quadbabe#72 schreef:Goed Nikolas! Zo denkk erook over. Dat stuur is zonde, gewoon verhogingsblokjes plaatsen.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
in een woord: supermachine heb hiervoor een banshee gehad waarmee
ik op mx parcouurs reed
heb nu eennnieuwe 450 gekocht en is een zeer grote sprong voorwaarts
goede vering chassis etc zeer handelbaar mis alleen nog mijn stuurdemper
en als je lang ben is inderdaad de zithouding niet optimaal heb mijn stuur ook al verhoogd met blokjes voetsteunen staan inderdaad iets te hoog maar voorlopig doe ik het hier mee heb er nu ook een van hasselt uitlaat op gezet met een grotere sproeier en loopt meteen al een stuk beter door
ik op mx parcouurs reed
heb nu eennnieuwe 450 gekocht en is een zeer grote sprong voorwaarts
goede vering chassis etc zeer handelbaar mis alleen nog mijn stuurdemper
en als je lang ben is inderdaad de zithouding niet optimaal heb mijn stuur ook al verhoogd met blokjes voetsteunen staan inderdaad iets te hoog maar voorlopig doe ik het hier mee heb er nu ook een van hasselt uitlaat op gezet met een grotere sproeier en loopt meteen al een stuk beter door
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Met combinatie luchtfilter-sproeier-uitlaat voorhoog je wat in pk, maar nog veel meer in koppel en dat is juist het leuke aan een YFZ. Ook al zit je per ongeluk in een verkeerde versnelling, met wat geluk sleur je hem er wel door. Bij 2t is dit verre van.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Vraag eens aan Alex en Wil na van 't weekend... GRAPJEFrank MB schreef:Ik ben ook nog bezig met een keuze te maken tussen yfz en vls
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team