batterij - elc. start (yfz450)
-
- Quad Expert
- Contacteer:
batterij - elc. start (yfz450)
Heb Zaterdag één maal gereden.
Nu krijg ik m'n YFZ niet meer gestart met de electrische starter. Alsof de batterij leeg is. (k heb geen kickstart, misschien een goed idee)
Maar de rechterpinker stond aan als ik het contact aan deed voor het eerst. Nochtans stond hij van Zaterdag tot nu uit met 't contact uit, dus stroomkring onderbroken. Misschien verbruikte de batterij energie omwille de rechterpinker.
Hij staat op 'Run'. Contact 'ON'. Chock uiterste stand. Krijg hem maar niet gestart.
Vandaag is de verdeler z'n sluitingsdag.
Is er een manier om m'n batterij op te laden, zonder ik er toestellen voor heb?
Hoe krijg ik hem gestart?
Nu krijg ik m'n YFZ niet meer gestart met de electrische starter. Alsof de batterij leeg is. (k heb geen kickstart, misschien een goed idee)
Maar de rechterpinker stond aan als ik het contact aan deed voor het eerst. Nochtans stond hij van Zaterdag tot nu uit met 't contact uit, dus stroomkring onderbroken. Misschien verbruikte de batterij energie omwille de rechterpinker.
Hij staat op 'Run'. Contact 'ON'. Chock uiterste stand. Krijg hem maar niet gestart.
Vandaag is de verdeler z'n sluitingsdag.
Is er een manier om m'n batterij op te laden, zonder ik er toestellen voor heb?
Hoe krijg ik hem gestart?
Laatst gewijzigd door Ivoman #7 op vr 17 mar, 2006 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
duw hem in gang of hang hem achter een andere quad of auto? en rij een beetje rond dan laad de baterij wel terug op? of ge kunt hem ook starten met start kabels normaal gezien.
witte yfz 450 06
het zijn de WHEELY'S van vroeger niet meer
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Stolenquads Europe
in 2de is het beste, en de baterij staat onder het zadel.
witte yfz 450 06
Stolenquads Europe
Stolenquads Europe
ja idd, 1 iemand op de quad, quad in eerste zetten, ambreage inhouden, 2mensen duwen, wanneer je goed op snelheid bent ambreage loslaten (rustig), blijven duwen tot hij aan slaat, zoniet scheelt er iets anders, als hij wel start is batterij stuk/plat.
yfz's hebben veel startproblemen als ik zo hoor.
yfz's hebben veel startproblemen als ik zo hoor.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
-
- Quad Expert
- Contacteer:
ja, het lijkt me alleen dat er echt een zwakke batterij in zit. Vond ik in nieuwe staat ook al. leek dat moment geen bom, maar eens in gang... :D
Op dit moment is hier niemand om te duwe. enkel moeder kan ff onze VW Polo besturen
'k ga toch in 2de versn. probere. bedankt allesinds.
ik ga m'n quad vasthechten en post straks nog
Op dit moment is hier niemand om te duwe. enkel moeder kan ff onze VW Polo besturen
'k ga toch in 2de versn. probere. bedankt allesinds.
ik ga m'n quad vasthechten en post straks nog
-
- Quad Expert
- Contacteer:
't Is in orde. En morgen ga ik naar Vervaet Lovendegem. Hij zal er wel iets aan doen.
Heb hem na 1 minuut in gang gekregen, maar, de wijk rond terug thuis, bleef hij niet draaien. Dus opnieuw en 10-15 minuten de buurt rond gereden Maar thuis moest ik hem aan de praat houden gedurende 15 minuten. Naderhand bleef hij draaien op zeer lage toeren en viel hij (juist) niet uit (met moeite). (als m dus warm was)
En ik kreeg hem daarna zonder moeite met de elec. starter (meermaals) aan.
dus
De ralenti, vermoed ik, moet een beetje hoger komen te staan.
En van de batterij ben ik dus nie content! (de elec. starter vraagt VEEL meer energie en er staan pinkertjes op (niet in USA...))
Dus minpunten Yamaha YFZ450:
-handrem die enkel werkt (zoals het hoort) met nieuwe remmen.
-batterij is flauw. Moet stukke beter vinnik
Heb hem na 1 minuut in gang gekregen, maar, de wijk rond terug thuis, bleef hij niet draaien. Dus opnieuw en 10-15 minuten de buurt rond gereden Maar thuis moest ik hem aan de praat houden gedurende 15 minuten. Naderhand bleef hij draaien op zeer lage toeren en viel hij (juist) niet uit (met moeite). (als m dus warm was)
En ik kreeg hem daarna zonder moeite met de elec. starter (meermaals) aan.
dus
De ralenti, vermoed ik, moet een beetje hoger komen te staan.
En van de batterij ben ik dus nie content! (de elec. starter vraagt VEEL meer energie en er staan pinkertjes op (niet in USA...))
Dus minpunten Yamaha YFZ450:
-handrem die enkel werkt (zoals het hoort) met nieuwe remmen.
-batterij is flauw. Moet stukke beter vinnik
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Ofwel heb je slechte batterij, dat gebeurt nog wel, ook bij andere quads. Denk dat er ergens lichtje heeft blijven branden.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quadrunner
kan ook zijn dat je met een verlies zit, om het zekers te weten sluit je een AMP met in serie met de batt. Je legt contact aan en je kijkt hoeveel A hij neemt. Leg contact af en als hij dan iets opmeet dan zit je met een verlies. Het zal waarschijnlijk in mA zijn dat hij dan verbruikt. De oorzaak kan zijn dat je ergens met een slecht hoofdcontact zit (vochtigheid) en daardoor verliezen ontstaan. Mijne maat heeft ook zo een pb en na grondige meting is alles ok. Zijn batt is wel degelijk stuk en dit ook na 7maand. En bij kawa kosten die batt enorm veel geld (onderhoudsvrije, gelbatt dus) dus gaan we die vervangen door een normale batt. Dit scheelt wel ff 200 euro in de portemonee tss beide batt.
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
-
- Quad Expert
- Contacteer:
Ik zal het morgen eens nagaan en proberen oplossen indien mogelijk.
Maar als ik geen succes boek of er is geen stroomverlies te meten, ga ik het zeker ten berde brengen bij Dhr. Vervaet. Ik moet allesinds gaan, want de ralenti bijstellen kan ik niet.
Dat zou ik toch in de garantie verwezenlijkt willen zien...
ofwel een nieuwe batterij, ofwel de zaak(stroomverlies) opgelost zien.
bedankt voor je advies
Maar als ik geen succes boek of er is geen stroomverlies te meten, ga ik het zeker ten berde brengen bij Dhr. Vervaet. Ik moet allesinds gaan, want de ralenti bijstellen kan ik niet.
Dat zou ik toch in de garantie verwezenlijkt willen zien...
ofwel een nieuwe batterij, ofwel de zaak(stroomverlies) opgelost zien.
bedankt voor je advies