Z400/KFX Cheapo Tuning: bougie
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
Z400/KFX Cheapo Tuning: bougie
iemand dit al geprobeerd?
http://z400central.com/invision/index.p ... =6497&st=0
lijkt me interessant!
http://z400central.com/invision/index.p ... =6497&st=0
lijkt me interessant!
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
Ludovic 250
- Quadrunner

- Berichten: 873
- Lid geworden op: do 28 aug, 2003 16:06
- Locatie: grimbergen
- Contacteer:
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
wel wat er eigenlijk in dat artikeltje staat:
1 of andere kerel is eens voor de lol zijn spark plug gap (bougie spleetje
) gaan nameten, en dat was blijkbaar slechts 0.024 ipv de volgens het handboek voorgeschreven 0.030.
Wat ie dus gedaan heeft is dat lipje een klein klein beetje geplooid zodat de ruimte tussen de electrodes iets van een 0.030 was, en ie vertelt dat dat een zeer goed effect gaf op de trottle response en het starten van de quad.
Dan is de rest van z400central dat ook gaan nameten en proberen, en de meesten (eigenlijk iedereen uit die thread) waren zeer blij met het resultaat.
Vandaar dat ik het hier eens post, ik wil het ook zo snel mogelijk eens gaan proberen!
1 of andere kerel is eens voor de lol zijn spark plug gap (bougie spleetje
Wat ie dus gedaan heeft is dat lipje een klein klein beetje geplooid zodat de ruimte tussen de electrodes iets van een 0.030 was, en ie vertelt dat dat een zeer goed effect gaf op de trottle response en het starten van de quad.
Dan is de rest van z400central dat ook gaan nameten en proberen, en de meesten (eigenlijk iedereen uit die thread) waren zeer blij met het resultaat.
Vandaar dat ik het hier eens post, ik wil het ook zo snel mogelijk eens gaan proberen!
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
Rik350
- Quadracer

- Berichten: 1413
- Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
- Locatie: Hagestein
- Contacteer:
Is logisch je krijgt een langere vonk en dus betere verbranding maar ook minder krachtig volgens mij gaat dus bij hogere toeren een verbranding kunnen missen als je te ver gaat. Geloof eigenlijk niet direct in een voelbaar verschil. ik ben ooit es ingetuint een apparaatje te kopen wat je tussen je alternator(ik kom hier nu gewoon niet op de nederlandse naam) en de verdelerkap moest klikken. deze zorgde voor een dubbele vonk en dus beete zelfde effect als daar beschreven je merkte wel dat ie beter starte en soepeler draaide maar nier direct meer power op zich.
Er bestaan ook twinspark bougies met zo'n gesplitst minpooltje die beroepen zich ook op dit principe ik weet alleen niet of die ook voor motoren te koop zijn
Er bestaan ook twinspark bougies met zo'n gesplitst minpooltje die beroepen zich ook op dit principe ik weet alleen niet of die ook voor motoren te koop zijn
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
- Rocky
- Quadrider

- Berichten: 446
- Lid geworden op: vr 24 okt, 2003 08:44
- Locatie: Halle-Booienhoven (Zoutleeuw)
- Contacteer:
Rik350 schreef:gaf het iets?
<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe
Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe
Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rocky
- Quadrider

- Berichten: 446
- Lid geworden op: vr 24 okt, 2003 08:44
- Locatie: Halle-Booienhoven (Zoutleeuw)
- Contacteer:
Zit momenteel op 't werk en heb hier geen Quad, nog bougiesTeunie schreef:Komaan mannen, wie probeert dit even vlug?
T' zal voor vanavond of morgen zijn
<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe
Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe
Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik denk da je nie zomaar je bougie wat moet gaan open plooien...
op 't Z400 forum deden ze da ook met van die meetplaatjes, die ze ook in de garage hebben om bougies de juiste opening geeft.
Dus ik zou zeker even met van die plaatjes gaan testen, dat is ook de enige manier waarom je hier de juiste opening kan vermeldden, denk ik.
Maar volgens mij gaat dat wel degelijk een verschil maken, op voorwaarde dat je alternator sterk genoeg is om in de hogere toeren nog een goede vonk te geven...
Erwin
op 't Z400 forum deden ze da ook met van die meetplaatjes, die ze ook in de garage hebben om bougies de juiste opening geeft.
Dus ik zou zeker even met van die plaatjes gaan testen, dat is ook de enige manier waarom je hier de juiste opening kan vermeldden, denk ik.
Maar volgens mij gaat dat wel degelijk een verschil maken, op voorwaarde dat je alternator sterk genoeg is om in de hogere toeren nog een goede vonk te geven...
Erwin
- Rocky
- Quadrider

- Berichten: 446
- Lid geworden op: vr 24 okt, 2003 08:44
- Locatie: Halle-Booienhoven (Zoutleeuw)
- Contacteer:
Proberen kost niets hé.....Fré schreef:ja idd, tmoet met van die meetplaatjes gebeuren he
en op een z400, het heeft volgens mij weinig zin om dit op een utility te proberen, kan zijn dat dit een heel ander effect heeft
<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe
Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe
Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;


