Heb dan via mijne maat een lamdasonde kunnen bemachtigen met 4draden. 2 draden voor de sonde en 2 draden voor de voorverwarming. Na de nodige info ben ik dan naar de winkel gestapt achter alle onderdelen (elektronica, behuizing,....) en ben tot een totale prijs gekomen van 23 euro. Dan maar beginnen solderen he.
De zaterdag morgen om 2u was het goedje geklaard en zat er al leven in toen ik er 12v aansloot. Maar het was hoogtijd om te gaan slapen. smorgens opgestaan en direct richting ***** achter een draadtap van M18 x1,5. Dan nog naar *** **** ****** om een as van inox van 30mm. Het draai- en freeswerk kon beginnen. Doordat ik geen draadkussen had heb ik met de draaibank zelf draad moeten trekken, ben er dan ook redelijk goed in geslaagd want ik doe dit zelden werken met draaibank en freesmachine (nooit opleiding van gehad). Het spant een klein beetje als ik de zo gezegde moer moet opdraaien. Maar mijne maat die al 3j ervaring heeft met CNC heeft mij telefonisch geholpen met de snelheden en dergelijke
Nu de pic
Co2 meter behuizing en LED uitlezing. Heel bovenaan is rijke toestand, de perfecte stand moet liggen tss de gele LEDs.

Voorlopige bevestiging voor de test. Achteraf dan TIG lassen zodat het netjes is. Jullie vragen je af waarom juist daar?? Wel via onze goeie vriend Bartie vanop het forum heeft die contact gelegd met Fp waar de beste Co2 meting gebeurt en dit blijkt dus de plaats te zijn. THX mate

Draai- en freeswerk.

De afgeplate kant is gemaakt om met een sleutel van 13 de stop in te draaien.

Met een frees van 50mm uitgehaald zodat die perfect aansluit op de uitlaat en dit schoon kan ge TIG last worden.

Voila en heb dit al gedeeltelijk getest en afgeregeld en als ik pin gas geef dan gaat de laatste groene led juist voor te rijk. Als ik gas los gaat die naar volledig arm en klimt die omhoog naar de middelste groene led. Bij half gas geven staat die op de onderste groene led net voor te arm.
De 5 groene leds zijn als het ware voor de beste afstelling. In koude toestand staat ie op volledig arm maar gaat geleidelijk aan omhoog. Verdere tests volgen nog.
Bij het optrekken kan je schoon zien dat hij omhoog gaat
en als je lost zakt die tot rood en dan direct pin gas en vliegt die curve omhoog. Schoon om het te zien
EN MENSEN ONTHOU DIT: