Lagers achteras Raptor 660

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Staso

Lagers achteras Raptor 660

Bericht door Staso »

De tijd is aangebroken denk ik om de lagers te vervangen. Er zit lichte speling op dus...

Het is buiten het standaard onderdhoud de eerste maal dat ik dit zoiets zou ondernemen. Ben dus nen prutser oftewel nen noob op dit gebied.

Heeft er iemand dit reeds zelf gedaan. Kan ik dit uberhaupt zelf, met gewoon materiaal?

Ik heb de service manual van de raptor al eens doorgenomen maar voor nen leek is dat wat hooggegrepen zonder hulp. Het lijkt ook alsof alles op de achterbrug moet gedemonteerd worden maar de dealer zegt dat dat niet moet.

Kan iemand me helpen met raad. Het leukste zou zijn om een soort stappenplan te zien wat er moet gebeuren.

Thx anyway

S
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

remblok houder moet eraf en kettingtandwiel enkel lossen van de as voor de rest moet je niets afsmijten gewoon de grote moeren lossen linker sjant eraf smijten, linkerhub lossen en coupil in de vuilbak smijten,asje eruit, ff kloppie kloppie om de lagers eruit te krijgen, binnenkant grondig controleren, schoonmaken alsook de as, nieuw lagers erin met veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vet aan binnenkant en buitenkant, nieuwe dichtingen alsook een beke opvullen met vet zoda je tegendruk creeert en vuilen briel buitenhoud, lagers insmijten en as erdoor, moeren aanspannen, linkerhub erop, nieuwe coupil door hub, sjant erop en vlammen maar.

Dit is een gemakkelijke onderneming. Je moet geen vrees hebben is enkel durven en veel tijd voor gebruiken zodat je niet over het hoofd ziet. Je eerste maal zal je er wel 2 a 3 uur aanzitten (is normaal voor iemand die dit nooit doet) maar je zult zien je tweede keer zal dit relatief snel gaan. Ik steek nieuwe lagers gekuist en heel de rimram in nog geen 45min (als er niets vastzit dan :lol: )

veel suc6
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
Staso

Bericht door Staso »

OK,

Waarom moet de remblokhouder eraf?
Met de linkersjant bedoel je waarschijnlijk die aan de kettingkant toch?

Wat is een coupil? :lol:
Nieuwe dichtingen? die moet ik dan aanschaffen enig idee welke deze zijn(refnr?)

En Last, welk vet moet da zijn?

many many thx

S :wink:
john trekels
Quadrider
Quadrider

Bericht door john trekels »

coupil is splitpen, gewoon smeervet is goed :wink:
hell was full so I came back with a YFM660R!
I'm too fast 4 ya babe!!!!!
-yfm660R
-kodiak
-grizzly
-V-force
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Koop een setje Pivot Works, dan heb je lager en dichtingen in één keer voor een redelijk prijsje. +/- 30 €
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

vet gebruiken die waterbestendig is. Gebruik GEEN Interflon of een vet met teflon in. Is een moord voor lagers. Het werkt maar heeft nadelige eigenschappen in het vet
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
Staso

Bericht door Staso »

Is zo'n pivot works kit gemakklijk te verkrijgen in België?

"Gewoon smeervet", vet dat je gebruikt voor de nippels op je quad maw?

Alleszins bedankt voor de respons zal dit weekend mijn pollekes eens smerig make.

S
Plaats reactie