Winter jetting kfx/z400: uitlaatbocht gloeit

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Winter jetting kfx/z400: uitlaatbocht gloeit

Bericht door Fré »

Ben daarnet even in de vrieskou een ritje gaan maken. Over mijn bevroren duim ga ik het nu even niet hebben maar goed, dit is mijn probleempje:

Op het lange stuk toen ik aan 3/5 a 4/5 gas naar huis aan het rijden was keek ik effe in het pikkedonker naar mijn uitlaatbocht en bleek dat die een beetje gloeide. Helemaal niet veel maar toch genoeg, volgens mij, om een topic te starten.

Volgens mij ligt dit aan de jetting, want met die koude lucht zou ik misschien wel eens beter een grotere mainjet steken en misschien ook mijn naald wat verhogen?
Of is dat helemaal normaal?

Tnx! :)

EDIT: In de zomer had ik dit totaal niet. Nu dus wel een beetje, maar hij draait nog altijd super goed, geen pops of backfire, bougie is koffie met melk, nuja dat sluit een lichtjes arme toestand nog altijd niet uit zeker?
Laatst gewijzigd door Fré op vr 10 dec, 2004 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Bartie »

Best even nameten met de lambda sonde hé :wink:
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

Bartie schreef:Best even nameten met de lambda sonde hé :wink:
lol twas te peizen dajje da ging zeggen :)
FOR FUN
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door FOR FUN »

Als de originele naald er nog in zit heb je pech want die kan je niet veranderen, dat is een vaste.
Enjoy your ride...
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

zou dit echt moeten gebeuren denk je??? mijn voorbocht is na een uurke of 2 rijden schoon blauw terug
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Ik draai m'n luchtschroef iets dicht, dat werkt ook wel aardig.
FOR FUN
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door FOR FUN »

Of anders Fré we hebben het er gisteren nog over gehad de las in je voorbocht mooi wegslijpen en je hebt een betere en vluggere doorstroming van je uitlaatgassen :wink:
Enjoy your ride...
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

originele naald kan je wel verhogen hoor FOR FUN, gewoon rondelletjes eronder steken. Maar kheb een DJ naald, dus dat is niet nodig, hoewel je voor fijnafstelling hier ook beter rondelletjes gebruikt.
Kvrees dat je laatste voorstel de boel nog zal verergeren (nog armer mengsel), of was dit een grapje? :)

Wat bedoel je sg6? blauw?

@ Ralph: kzal dat eens proberen, maar het probleem is wel dat mijn luchtschroef al 3.5 toeren uitgedraaid is, nog een beetje meer en ze valt eruit. En kgeloof ook dat ik meer aan de mainjet en naald zal liggen, want mijn enige motormod is een verwijderde snorkle baffle. Nu heb ik DJ naald op 3e clip, en 142.5 mainjet. of niet?

Of is dit gewoon normaal? :?
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

wel de kleur die inox krijgt bij opwarmen zo lichtblauw juist in de bocht (normaal hoor had ik in he tbegin ook)
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

lichtblauw? lol nee ik het het niet over de inox verkleuring achteraf, maar over het oplichten en gloeien in het donker :)
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

Fré schreef:lichtblauw? lol nee ik het het niet over de inox verkleuring achteraf, maar over het oplichten en gloeien in het donker :)

:shock: ik heb dit nog nooit gezien echt waar oplichten en gloeien :shock:
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

ja je ziet het natuurlijk ook maar terwijl je voor langer dan 2 minuten goed bijna vol gas in de koude rijdt, en dan moet je al rijdende je uitlaatbocht inspecteren, in volledige duisternis (zonder straatverlichting), anders zie ik het ook niet.

Ja let er misschien bij u ook ne keer op, nu die gekuist is zal je het wel kunnen zien als het zich voordoet :P
Laatst gewijzigd door Fré op do 09 dec, 2004 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Dutje#82 »

Ja alsk mijn quadje 5 min laat warm draaien is de eerste 10 cm na mijn motor van mijn uitlaat gloeiend rood !! denk je zo er moet in stekken dat er jer door zit :roll: !!!
BERT'S RACING SHOP

For all You're Pic's WWW.NIFIN.BE
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

YFZ--Lover schreef:Ja alsk mijn quadje 5 min laat warm draaien is de eerste 10 cm na mijn motor van mijn uitlaat gloeiend rood !! denk je zo er moet in stekken dat er jer door zit :roll: !!!
Dit is volgens mij ZEKER abnormaal.

bij mij gaat het over een klein beetje donkerrood worden, maar in jou geval zou ik er toch iets aan doen! Met welk quadje rij je? En is er aan getuned?
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Bartie »

Fré schreef: @ Ralph: kzal dat eens proberen, maar het probleem is wel dat mijn luchtschroef al 3.5 toeren uitgedraaid is, nog een beetje meer en ze valt eruit. En kgeloof ook dat ik meer aan de mainjet en naald zal liggen, want mijn enige motormod is een verwijderde snorkle baffle. Nu heb ik DJ naald op 3e clip, en 142.5 mainjet. of niet?

Of is dit gewoon normaal? :?
Fré je moet je luchtschroef niet meer uitdraaien maar je moet ze indraaien daardoor komt hij wat rijker te staan
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
Plaats reactie