co2 meter (selfmade)
Lewis schreef:kun je ni inplaats van die te monteren in u uitlaat, een sonde op een flekibel hebben of dergelijke dat je gewoon door u achterste demperdoor kunt gaan tot voor de demper en daar kunt meten zoiets als op de autokeuring, eens goed afgesteld er uit en niks meer zichtbaar
moeilijk omdat die sensor zijdelings een flow moet krijgen
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
Bij race moto's wordt daar ook de Co2 gemeten voor afstelling.Sg6 schreef:Lewis schreef:kun je ni inplaats van die te monteren in u uitlaat, een sonde op een flekibel hebben of dergelijke dat je gewoon door u achterste demperdoor kunt gaan tot voor de demper en daar kunt meten zoiets als op de autokeuring, eens goed afgesteld er uit en niks meer zichtbaar
moeilijk omdat die sensor zijdelings een flow moet krijgen
LTR-450
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
- Rocky
- Quadrider

- Berichten: 446
- Lid geworden op: vr 24 okt, 2003 08:44
- Locatie: Halle-Booienhoven (Zoutleeuw)
- Contacteer:
Ziet er inderdaad een perfecte las uit. Hopelijk kan je nu je tuning optimaliseren.Bartie schreef:Voila,
Dankzij mijne maat Sg6 zit er ook een inox moer op mijne uitlaat![]()
Heb zijn meter ook meegekregen(den dommerik die ziet hij nooit meer weer)
Zondag gaan we testen
Mijn nieuwe schakeling is ook klaar, nu nog de sensor monteren en dan testen.
<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe
Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe
Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Let wel even op mannen, ledjes zijn mooi maar geven ze ook weer wat ze moeten weergeven ?
Wij gaan eerst eens de sensor en bakje op quad zetten en dan met breedband sensor van testcentrum controleren om te zien of we effectief wel goed zitten.
Wij gaan eerst eens de sensor en bakje op quad zetten en dan met breedband sensor van testcentrum controleren om te zien of we effectief wel goed zitten.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
No Limit YFZ schreef:Let wel even op mannen, ledjes zijn mooi maar geven ze ook weer wat ze moeten weergeven ?
Wij gaan eerst eens de sensor en bakje op quad zetten en dan met breedband sensor van testcentrum controleren om te zien of we effectief wel goed zitten.
het is achter dit dat ik wachte, maar ik ken niemand die dit heeft
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
Ja klopt de calibratie van de meter is gedaan aan de hand van Sg6 zijn quad. Die is afgesteld geweest door ruud frederiks. Maar natuurlijk is het nu winterNo Limit YFZ schreef:Let wel even op mannen, ledjes zijn mooi maar geven ze ook weer wat ze moeten weergeven ?
Wij gaan eerst eens de sensor en bakje op quad zetten en dan met breedband sensor van testcentrum controleren om te zien of we effectief wel goed zitten.
Als jullie quad goedstaat zullen we Sg6 zijne meter er ook eens aanhangen he dan weten we het zeker
LTR-450
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Geert die bij ons in het team rijdt en het idee heeft aangebracht van de air/fuel meter kan op bepaalde zaterdagen beschikken over testbank van Renault België. Daar kunnen we dat voldoende testen en vergelijken. Als je wil nemen we jouw meter ook mee om te vergelijken. Vermoed dat volgende keer eind december/begin januari zal zijn als we de FCR41 carb testen.Sg6 schreef:No Limit YFZ schreef:Let wel even op mannen, ledjes zijn mooi maar geven ze ook weer wat ze moeten weergeven ?
Wij gaan eerst eens de sensor en bakje op quad zetten en dan met breedband sensor van testcentrum controleren om te zien of we effectief wel goed zitten.
het is achter dit dat ik wachte, maar ik ken niemand die dit heeft
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Sg6, denk je niet dat stop zal los komen met de tijd ? De stop geeft toch geen weerstand als je hem aandraait ?
Ik denk dat wij gaan werken met inox moer en bout die we gaan bijwerken om op te lassen. Door moer te gebruiken kan je mooi opspannen.
Ik denk dat wij gaan werken met inox moer en bout die we gaan bijwerken om op te lassen. Door moer te gebruiken kan je mooi opspannen.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
- Rocky
- Quadrider

- Berichten: 446
- Lid geworden op: vr 24 okt, 2003 08:44
- Locatie: Halle-Booienhoven (Zoutleeuw)
- Contacteer:
Ben nu ook al enkele dagen aan het testen met mijn sensor. Heb nog een vernieuwde versie gemaakt met een dubbele leduitlezing.
1 full range schaal 0-1 v en een expanded view van 0.6-1v.
Heb nu al 3 maten kleiner gestoken met de hoofdsproeier( DJ142 naar DJ138 en nu DJ134), maar blijft redelijk aan de rijke kant aangeven.
Met de naald te verlagen was het dan ineens te arm.
Ik denk dat ik nog eens 1 keer een kleinere mainjet ga steken(DJ130), maar dan betrouw ik het nie meer.
Vindt wel dat de top wel vlotter te bereiken is, met de kleinere mainjet.
Als ik het gas loslaat, zie ik wel dat het mengsel even richting arm gaat, dus de schakeling werkt wel degelijk. Ook als ik dit in de auto aansluit krijg ik een normaal beeld.
Ik heb mijn sonde vlak achter de bocht gezet. Ik vraag me af als deze niet te kort in de uitlaat staat??
Heb zowel getest met een ééndraads sonde en een vierdraads sonde, maar zelfde resultaat.

1 full range schaal 0-1 v en een expanded view van 0.6-1v.
Heb nu al 3 maten kleiner gestoken met de hoofdsproeier( DJ142 naar DJ138 en nu DJ134), maar blijft redelijk aan de rijke kant aangeven.
Met de naald te verlagen was het dan ineens te arm.
Ik denk dat ik nog eens 1 keer een kleinere mainjet ga steken(DJ130), maar dan betrouw ik het nie meer.
Vindt wel dat de top wel vlotter te bereiken is, met de kleinere mainjet.
Als ik het gas loslaat, zie ik wel dat het mengsel even richting arm gaat, dus de schakeling werkt wel degelijk. Ook als ik dit in de auto aansluit krijg ik een normaal beeld.
Ik heb mijn sonde vlak achter de bocht gezet. Ik vraag me af als deze niet te kort in de uitlaat staat??
Heb zowel getest met een ééndraads sonde en een vierdraads sonde, maar zelfde resultaat.

<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe
Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe
Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;


