JumpingJet Racing CDI's
JumpingJet Racing CDI's
Beste quadters,
reeds zijn wij begonnen met het produceren en verkopen van CDI's (ontstekingen). Deze ontstekingen zijn toch wel het begin van een nieuwe toekomst voor de quads en jet ski's. De cdi's die wij verkopen zijn reeds ingesteld met de beste curves. Dat deze cdi's een succes waren, werd al snel duidelijk toen we een bestelbon kregen vanuit amerika voor 50 JumpingJet Racing CDI's voor jet ski's. Hoe kunnen wij weten dat deze de beste curves zijn? omdat we al jaren bezig zijn met het ontwerpen en ontwikkelen van de cdi's, meerbepaald de curve zelf. Al de cdi's zijn getest op een testbank in Engeland en zijn door testpersonen extreem getest.
Is zo'n cdi betrouwbaar?
ja, de meeste denken automatisch aan een toerental verhoging, maar bij veel van de modellen en merken hebben we maar een lichte verhoging van het toerental aangenomen. Het belangrijkste wat een cdi zo goed doet werken is de curve, hier kruipt dus ook veel tijd in om de juiste en beste curve te ontwikkelen, want elke rijder heeft andere wensen.
Wat houd zo'n cdi in?
Wij verkopen een soort kit, deze bestaat uit de cdi zelf en een bijhorende schakelaar voor de curve te wisselen. elke cdi is uitgerust met een dubbele curve die onder het rijden kan gewisseld worden. Bv: op een snel parcour neemt men curve A en op een zandparcour neemt men curve B waar meer koppel in voor komt. de instelmogelijkheden van de JumpingJet CDI zijn enorm. waardoor je niet snel zult uitgekeken zijn op de curves die u kunt gebruiken of kunt laten instellen.
Opgelet: de curves worden enkel door ONS aangepast, dit kan op afspraak of dan spreken we ergens af om te gaan rijden, zo kunnen we dan ter plekke met de laptop de curve aanpassen naar uw wensen.
Wenst u een persoonlijke mening, dan kunt u onderstaande personen contacteren, deze hebben de cdi's al grondig getest (testpiloten).
- Hans "Hanzie" 0479/827784
- Teun "Teunie"
Hieronder vind u de modellen waar wij een cdi voor kunnen leveren. Elke dag zijn wij bezig om voor steeds meer modellen cdi's te ontwikkelen en steeds betere curves te ontwerpen.
Quads:
Yamaha Raptor 660 450euro
Yamaha warrior 350 450euro
Yamaha YFZ 450 450euro
Yamaha Banshee 350 450euro
Suzuki LTZ 400 450euro
Kawasaki KFX 400 450euro
Yamaha 50cc/80cc 425euro
Yamaha 50cc/80cc (met vaste curve, niet instelbaar) 325euro
Knop (schakelaar) 15euro
Jet ski's
(overzicht modellen op aanvraag)
Hieronder vindt u foto's van een Jumpingjet Racing CDI voor een KFX/Z400
Wenst u meer info, dan kunt u mij of teunie altijd contacteren via PM of via mail. of mijzelf op het nummer 0479/827784.
Volgende week ook een uitgebreide review met foto's en films!
Testrit 1, door Teunie
Installatie CDI
Een kind kan de was doen. Het installeren van de CDI bestaat uit het losdraaien van 2 boutjes, en het de connector. De connector is nog het meeste werk want deze klemt nogal.
Oude CDI eraf, nieuwe erop. Inpluggen en vastdraaien. De knop waarmee je tussen de twee curves kiest monteer je op het stuur (langere kabels dan vereist) of gewoon op een buis van het frame. Ik heb gekozen voor het tweede omdat ik niet van plan ben constant curves te wisselen, en als je even stopt en onder het achterspatbord voelt dan zet je hem zo om.
Testrit
Configuratie van de testquad:
KFX400
18" Turftamers achter
FP demper
Twinair filter
Eindkapje van snorkel eraf
146 DJ mainjet
Standaardnaald, 1 clip verhoogd
Luchtschroef 3,5 uit
Testritje op recht stuk:
Voelt direct goed aan, duidelijk merkbaar dat er meer trekkracht aanwezig is.
Testdag op parcours (bochtig):
De CDI is echt een feest op het parcours. Hij blijft vanaf begin af aan trekken, en blijft dit doen tot de begrenzer ingrijpt. Wanneer je aan het gas lurkt schieten de toeren omhoog, en verandert het geluid (klinkt zoals YFZ als hij op toeren is). De CDI nodigt uit tot hard rijden en doortrekken, hij heeft een pittige hit in de bovenste toerentallen die een beetje lijkt op die van een 2takt. Wanneer je al hoog in de toeren hangt en je geeft dan een dot gas bij dan komt de voorkant omhoog. Ik kan niet wachten op de toevoeging van carb en nokkenassen, deze combinatie wordt fataal!!!
Op het laatste nieuwe filmpje (QuadFever) kun je mij al wat zien rijden, al geeft dit niet echt een duidelijk beeld. Ik kon Chris in ieder geval volgen op het parcours, maar dat komt natuurlijk ook deels door de nieuwe a-armen.
Drag:
Natuurlijk heb ik ook dragrace getest, al verwachtte ik er niet al teveel van aangezien ik de 18" bandjes erop heb liggen, die topsnelheid wegnemen.
Eerste drag was tegen Patje (400ex, HPI cdi, Rino demper, 20" razr)
Normaal gaan we ongeveer gelijk op in drag, met dezelfde top.
Deze drag was een beetje moeilijk aangezien we beiden startproblemen hadden, ik kon de voorkant niet goed op de grond houden.
Bij de start had ik al wat winst door mijn lage bandjes, maar wat schetste mijn verbazing, ik trok Patje voorbij op topsnelheid.
Met 18" bandjes!!!
De CDI blijft trekken zover je durft te gaan.
Tweede drag tegen Maarten (standaard Shee)
We trekken ongeveer gelijk weg, tot 3de, dan loopt Maarten uit.
Nog eens proberen met 20" banden, dan volgt ook hier weer een review van.
Voorlopige conclusie
Mijn eerste indruk van de CDI is zeer goed. Afwerking ziet er goed uit. Installatie is supersimpel.
Je merkt direct een groot verschil in power, al ben ik nog wat bang om helemaal tot de begrenzer door te trekken omdat hij dan toch erg veel toeren maakt. Correcte jetting lijkt mij trouwens zeer belangrijk wanneer je zoveel van je quad vraagt, en daar kan bij mijn quad nog het een en ander aan verbeterd worden.
Tja kwa prijs. 450 euro. Is dit veel voor een CDI?
Volledige uitlaat kost meer, en nokkenassen kosten ongeveer hetzelfde. Ik denk dat de performancewinst wel ongeveer gelijk staat aan beide andere tuningopties, dus dan lijkt de prijs ook gerechtvaardigd. Bovendien biedt een CDI nog de mogelijkheid tot fijnafstelling, je kunt hem aan je persoonlijke wensen aanpassen.
Meer review volgt!
reeds zijn wij begonnen met het produceren en verkopen van CDI's (ontstekingen). Deze ontstekingen zijn toch wel het begin van een nieuwe toekomst voor de quads en jet ski's. De cdi's die wij verkopen zijn reeds ingesteld met de beste curves. Dat deze cdi's een succes waren, werd al snel duidelijk toen we een bestelbon kregen vanuit amerika voor 50 JumpingJet Racing CDI's voor jet ski's. Hoe kunnen wij weten dat deze de beste curves zijn? omdat we al jaren bezig zijn met het ontwerpen en ontwikkelen van de cdi's, meerbepaald de curve zelf. Al de cdi's zijn getest op een testbank in Engeland en zijn door testpersonen extreem getest.
Is zo'n cdi betrouwbaar?
ja, de meeste denken automatisch aan een toerental verhoging, maar bij veel van de modellen en merken hebben we maar een lichte verhoging van het toerental aangenomen. Het belangrijkste wat een cdi zo goed doet werken is de curve, hier kruipt dus ook veel tijd in om de juiste en beste curve te ontwikkelen, want elke rijder heeft andere wensen.
Wat houd zo'n cdi in?
Wij verkopen een soort kit, deze bestaat uit de cdi zelf en een bijhorende schakelaar voor de curve te wisselen. elke cdi is uitgerust met een dubbele curve die onder het rijden kan gewisseld worden. Bv: op een snel parcour neemt men curve A en op een zandparcour neemt men curve B waar meer koppel in voor komt. de instelmogelijkheden van de JumpingJet CDI zijn enorm. waardoor je niet snel zult uitgekeken zijn op de curves die u kunt gebruiken of kunt laten instellen.
Opgelet: de curves worden enkel door ONS aangepast, dit kan op afspraak of dan spreken we ergens af om te gaan rijden, zo kunnen we dan ter plekke met de laptop de curve aanpassen naar uw wensen.
Wenst u een persoonlijke mening, dan kunt u onderstaande personen contacteren, deze hebben de cdi's al grondig getest (testpiloten).
- Hans "Hanzie" 0479/827784
- Teun "Teunie"
Hieronder vind u de modellen waar wij een cdi voor kunnen leveren. Elke dag zijn wij bezig om voor steeds meer modellen cdi's te ontwikkelen en steeds betere curves te ontwerpen.
Quads:
Yamaha Raptor 660 450euro
Yamaha warrior 350 450euro
Yamaha YFZ 450 450euro
Yamaha Banshee 350 450euro
Suzuki LTZ 400 450euro
Kawasaki KFX 400 450euro
Yamaha 50cc/80cc 425euro
Yamaha 50cc/80cc (met vaste curve, niet instelbaar) 325euro
Knop (schakelaar) 15euro
Jet ski's
(overzicht modellen op aanvraag)
Hieronder vindt u foto's van een Jumpingjet Racing CDI voor een KFX/Z400
Wenst u meer info, dan kunt u mij of teunie altijd contacteren via PM of via mail. of mijzelf op het nummer 0479/827784.
Volgende week ook een uitgebreide review met foto's en films!
Testrit 1, door Teunie
Installatie CDI
Een kind kan de was doen. Het installeren van de CDI bestaat uit het losdraaien van 2 boutjes, en het de connector. De connector is nog het meeste werk want deze klemt nogal.
Oude CDI eraf, nieuwe erop. Inpluggen en vastdraaien. De knop waarmee je tussen de twee curves kiest monteer je op het stuur (langere kabels dan vereist) of gewoon op een buis van het frame. Ik heb gekozen voor het tweede omdat ik niet van plan ben constant curves te wisselen, en als je even stopt en onder het achterspatbord voelt dan zet je hem zo om.
Testrit
Configuratie van de testquad:
KFX400
18" Turftamers achter
FP demper
Twinair filter
Eindkapje van snorkel eraf
146 DJ mainjet
Standaardnaald, 1 clip verhoogd
Luchtschroef 3,5 uit
Testritje op recht stuk:
Voelt direct goed aan, duidelijk merkbaar dat er meer trekkracht aanwezig is.
Testdag op parcours (bochtig):
De CDI is echt een feest op het parcours. Hij blijft vanaf begin af aan trekken, en blijft dit doen tot de begrenzer ingrijpt. Wanneer je aan het gas lurkt schieten de toeren omhoog, en verandert het geluid (klinkt zoals YFZ als hij op toeren is). De CDI nodigt uit tot hard rijden en doortrekken, hij heeft een pittige hit in de bovenste toerentallen die een beetje lijkt op die van een 2takt. Wanneer je al hoog in de toeren hangt en je geeft dan een dot gas bij dan komt de voorkant omhoog. Ik kan niet wachten op de toevoeging van carb en nokkenassen, deze combinatie wordt fataal!!!
Op het laatste nieuwe filmpje (QuadFever) kun je mij al wat zien rijden, al geeft dit niet echt een duidelijk beeld. Ik kon Chris in ieder geval volgen op het parcours, maar dat komt natuurlijk ook deels door de nieuwe a-armen.
Drag:
Natuurlijk heb ik ook dragrace getest, al verwachtte ik er niet al teveel van aangezien ik de 18" bandjes erop heb liggen, die topsnelheid wegnemen.
Eerste drag was tegen Patje (400ex, HPI cdi, Rino demper, 20" razr)
Normaal gaan we ongeveer gelijk op in drag, met dezelfde top.
Deze drag was een beetje moeilijk aangezien we beiden startproblemen hadden, ik kon de voorkant niet goed op de grond houden.
Bij de start had ik al wat winst door mijn lage bandjes, maar wat schetste mijn verbazing, ik trok Patje voorbij op topsnelheid.
Met 18" bandjes!!!
De CDI blijft trekken zover je durft te gaan.
Tweede drag tegen Maarten (standaard Shee)
We trekken ongeveer gelijk weg, tot 3de, dan loopt Maarten uit.
Nog eens proberen met 20" banden, dan volgt ook hier weer een review van.
Voorlopige conclusie
Mijn eerste indruk van de CDI is zeer goed. Afwerking ziet er goed uit. Installatie is supersimpel.
Je merkt direct een groot verschil in power, al ben ik nog wat bang om helemaal tot de begrenzer door te trekken omdat hij dan toch erg veel toeren maakt. Correcte jetting lijkt mij trouwens zeer belangrijk wanneer je zoveel van je quad vraagt, en daar kan bij mijn quad nog het een en ander aan verbeterd worden.
Tja kwa prijs. 450 euro. Is dit veel voor een CDI?
Volledige uitlaat kost meer, en nokkenassen kosten ongeveer hetzelfde. Ik denk dat de performancewinst wel ongeveer gelijk staat aan beide andere tuningopties, dus dan lijkt de prijs ook gerechtvaardigd. Bovendien biedt een CDI nog de mogelijkheid tot fijnafstelling, je kunt hem aan je persoonlijke wensen aanpassen.
Meer review volgt!
Laatst gewijzigd door Hanzie op ma 20 dec, 2004 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
EXTRA:
wat maakt deze cdi anders van de standaard?
De standaard cdi is begrensd op X aantal toeren. en heeft een gewone, soms redelijke curve. wat wij doen is een nieuwe curve ontwikkelen (op de pc) waardoor je bijvoorbeeld je power meer verdeeld krijgt of bv onderin, bovenin etc... ook verhogen wij de toerental met een 2000toeren (ligt aan type quad).
stel je voor:
je hebt een cdi die per x aantal toeren 5km/u sneller gaat in elke versnelling. wanneer we dus die toeren bijvoegen. dan gaat de quad 5km/u sneller per versnelling. wanneer je dan bv. aan de start van de cross staat, en je vertrekt, dan ben je al in elke versnelling 5km/u sneller dan ervoren, dit scheelt toch wel een meter per versnelling.
Toerental verhogen is makkelijk, je kunt gerust 4000 toeren hoger gaan, maar hoe lang blijft de quad dan rijden? wat ons doel was, is een cdi te ontwikkelen die de betrouwbaarheid onaangetast laat en TOCH dat extra geeft waardoor je quad als een raket gaat. we verhpgen de toerental meestal tot HOOGSTENS 1000-1500 ONDER de limiet waar je kleppen gaan zweven. dit kan dus geen kwaad.
deze cdi's zijn ook populair bij diegene die beperkt zitten met een aftermarket uitlaat. wegens geluidsoverlast etc...
wat maakt deze cdi anders van de standaard?
De standaard cdi is begrensd op X aantal toeren. en heeft een gewone, soms redelijke curve. wat wij doen is een nieuwe curve ontwikkelen (op de pc) waardoor je bijvoorbeeld je power meer verdeeld krijgt of bv onderin, bovenin etc... ook verhogen wij de toerental met een 2000toeren (ligt aan type quad).
stel je voor:
je hebt een cdi die per x aantal toeren 5km/u sneller gaat in elke versnelling. wanneer we dus die toeren bijvoegen. dan gaat de quad 5km/u sneller per versnelling. wanneer je dan bv. aan de start van de cross staat, en je vertrekt, dan ben je al in elke versnelling 5km/u sneller dan ervoren, dit scheelt toch wel een meter per versnelling.
Toerental verhogen is makkelijk, je kunt gerust 4000 toeren hoger gaan, maar hoe lang blijft de quad dan rijden? wat ons doel was, is een cdi te ontwikkelen die de betrouwbaarheid onaangetast laat en TOCH dat extra geeft waardoor je quad als een raket gaat. we verhpgen de toerental meestal tot HOOGSTENS 1000-1500 ONDER de limiet waar je kleppen gaan zweven. dit kan dus geen kwaad.
deze cdi's zijn ook populair bij diegene die beperkt zitten met een aftermarket uitlaat. wegens geluidsoverlast etc...
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
standaard cdi is net zo groot, is gewoon de steker uit trekken van de standaard cdi, die eraf halen, en deze in de plaats monteren. de schakelaar monteer je daar in de buurt of je verlengt hem tot op je stuur zoals ik had gedaan:
het scheelt werkelijk ENORM veel.
het scheelt werkelijk ENORM veel.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
omdat, zoals te lezen valt in bovenstaande tekst, je met 2 curves zit die apart instelbaar zijn.bansheeboy schreef:Van waar die 2 verschillende standen op de rode knop?
Is dit ingesteld bij jullie voor manier van rijden of is het zoals je zei, endoro en cross loskoppelen van elkaar?
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
-
- Quadrider
- Berichten: 288
- Lid geworden op: do 15 jan, 2004 20:22
- Locatie: rotselaar (aarschot)
-
- Quadrider
- Berichten: 288
- Lid geworden op: do 15 jan, 2004 20:22
- Locatie: rotselaar (aarschot)