Heb laatst met iemand getest met de auto en een Barossa 250cc met een Wileyco demper. De barossa kwam op de teller van de auto toch aan de 120km/h en trekt ook zeer goed. Echter is hij wel iets aan de zware kant door zijn 2-cilnder 4 takt blok. De barossa rijdt verder ok, maar ik zou er geen wedstrijden op rijden. Echter in amerika is er op de sit van kasea wel iemand te zien die met een 250 mee doet aan wedstrijden.
Rijd er eerst maar even rustig mee. Je moet hem nog inrijden. Meeste barossa's lopen pas na de 500km een beetje redelijk. Alle vettigheid moet er nog uit, en de olie ook gelijk verversen.
Ik heb een vraag over mijn quad Barossa 250
ik heb op het kentekenbewijs gekeken en daar staat die onder 3 wieler ??? Hoort dit of hoor i dit te veranderen verder staat er wel bij dat het een 4 wieler is maar hij staat als 3 ingeschreven wie weet hier meer over ..
De Nederlandse wet kan de Quad niet als zelfstanding motorvoertuig. Daarom ben bij de 3 wielers gezet. Naar mijn weten staat er op je kenteken zelfs dat dit vierwielig motorvoertuig wordt gezien als 3 wielig motorvoertuig. Hierdoor is ook de europeese 15kw grens er in gezet. Maar de snelheidsbeperking is er niet meer op.
Kan dus geen kwaat als ik met mijn auto rijbewijs erop rijdt. Of dat ik even zonder helm naar de tank rijdt weet dat het niet verstandig is maar het voor mijn huis de tankstation op 10 meter afstand.
Het is in Nederland verplicht sinds januari 2000 een helm te dragen op een quad.
Vragen hierover kun je bij de RDW neerleggen. Dus ga er AUB vanuit dat je een helm moet dragen. Landbouwvoertuigen vallen er misschien wel buiten maar daar ben ik niet helemaal zeker van. Echter heb je dan ook weer een snelheids beperking.
wet is verandert vroeger alleen helm op een evenwichtsvoertuig maar op trike of quad niet tegenwoordig ook helm op behalve als je een rolbeugel en een gordel draagt(bmw c1 dus)
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
In de zomer reed er hier een rond, een Barossa 250, in het zand. Ging wel goed, de baanbanden waren niet zo'n succes maar het kwam wel vooruit.
Maar na een ritje op m'n Blaster was hij van andere mening over de Barossa 250
Van de week lekker gecrost later kwam er ook nog een dikke raptor bij
op het terrein rijden die man stond er echt van te kijken dat die cheeta met gemak vooruit kwam aangezien ik geen cros banden had.. Maar moet
toch zeggen dat een quad met een achteruit toch wel iets is wat ik ook wel wil.