hoe killswitch (dodemans knop ) aansluiten?
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
jah, theoretisch gezien hebben we mogelijkheid op miserie:
http://www.douggust.com/content/AskPage ... switch.htm
het is toch ook altijd zo dat als ik ZELF geen reviews of opzoekingswerk doe voor ik een product koop dat het altijd prijs is he.
Nu is het zo dat Hans en Bartie hier met zo'n switch rondrijden, dus ik wacht een beetje op hun antwoord, maar het maakt me niet super gelukkig.
http://www.douggust.com/content/AskPage ... switch.htm
het is toch ook altijd zo dat als ik ZELF geen reviews of opzoekingswerk doe voor ik een product koop dat het altijd prijs is he.
Nu is het zo dat Hans en Bartie hier met zo'n switch rondrijden, dus ik wacht een beetje op hun antwoord, maar het maakt me niet super gelukkig.
White LTZ-450 - powered by MSD -
ik hoop dat die ons kunnen helpen
witte yfz 450 06
het zijn de WHEELY'S van vroeger niet meer
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
het zijn de WHEELY'S van vroeger niet meer
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
goe, blijkbaar heeft niemand er op heel z400central problemen mee, desondanks dat het afro-engineered kill-switch systeem blijkbaar verre van ideaal is. Een Dynatec CDI wordt zelfs geleverd met een papier dat je geen normally open kill-switch mag gebruiken (zoals die van Pro Design).
een juiste How-To staat hier:
http://z400central.com/invision/index.p ... opic=17334
http://z400central.com/invision/index.p ... =10852&hl=
als ik het straks gelezen heb post ik hier ook even voor jou de how-to, maar ik kan het nog niet testen want die kill-switch is een kerstkadootje.
een juiste How-To staat hier:
http://z400central.com/invision/index.p ... opic=17334
http://z400central.com/invision/index.p ... =10852&hl=
als ik het straks gelezen heb post ik hier ook even voor jou de how-to, maar ik kan het nog niet testen want die kill-switch is een kerstkadootje.
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
Let op: enkel voor tethers van het normally open type (bv Pro Design) voor montage op een z400/kfx400:
Ik heb het zelf nog niet gedaan, maar ik kan bevestigen wat ik op z400central gelezen heb.
even in het Nederlands dus:
Als je rechts van je quad gaat hurken, en je kijkt tussen de motor en de radiator een beetje naar boven, dan zie je tegen het frame een zwart cilindervormig doosje hangen.
Daar komen in totaal 3 draadjes uit.
1) een die naar de bougie loopt
2) een zwart-wit dat naar het frame loopt (ground of 'massa')
3) een zwart dat uiteindelijk naar de CDI loopt (ter info: gaat naar helemaal vanachter tot in zwart doosje onder je linker achterspatbord)
wat je moet om kill switch te installeren:
1) neem de langste draad van je kill-switch (maakt feitelijk niet uit, maar goed), en zorg dat deze contact maakt met de zwarte draad. Strip hiervoor een beetje plastiek van die zwarte draad en soldeer de lange kill-switch draad hieraan, zodat je een 'T splitsing' krijgt, of knip die zwarte draad volledig door en soldeer deze 2 einden samen met de lange kill-switch draad aan elkaar.
Zorg wel dat je alles mooi afdicht, hiervoor is het misschien verstandig om wat silicone en wat 'krimp gene' bij de hand te hebben. Doe die gene er wel rond voor je alles aan elkaar soldeert
2) het kortere draadje van de kill-switch bevestig je aan het frame. Neem hiervoor best een connectortje met zo een oog aan dat je eraan soldeert, en vijs dit dan samen op een bout die aan je frame uitkomt. Er zit er bijvoorbeeld eentje links vanvoor op het U-profiel waar de schokdemper aan het frame vastzit.
3) test uw killswitch
Wel en dit is nu waar ik in mijn haar van krab se.
wat je dus in feite doet als je de switch uittrekt is het kortsluiten van de ontstekingspuls die van je CDI komt. Op die manier gaat de stroom niet door de primaire winding van de onteking, maar rechtstreeks naar het frame.
Allemaal heel leuk als je weet dat dit betekent dat je ongeveer een honderdtal volt afkomstig van de CDI kortsluit.
Ook al werkt het misschien, ik voel me er niet al te gerust mee, en ik huiver bij het idee dat ik mijn motor regelmatig met de kill-switch zou uitschakelen.
Dit is nu wat ik afro-engineering noem!
Ik heb het zelf nog niet gedaan, maar ik kan bevestigen wat ik op z400central gelezen heb.
even in het Nederlands dus:
Als je rechts van je quad gaat hurken, en je kijkt tussen de motor en de radiator een beetje naar boven, dan zie je tegen het frame een zwart cilindervormig doosje hangen.
Daar komen in totaal 3 draadjes uit.
1) een die naar de bougie loopt
2) een zwart-wit dat naar het frame loopt (ground of 'massa')
3) een zwart dat uiteindelijk naar de CDI loopt (ter info: gaat naar helemaal vanachter tot in zwart doosje onder je linker achterspatbord)
wat je moet om kill switch te installeren:
1) neem de langste draad van je kill-switch (maakt feitelijk niet uit, maar goed), en zorg dat deze contact maakt met de zwarte draad. Strip hiervoor een beetje plastiek van die zwarte draad en soldeer de lange kill-switch draad hieraan, zodat je een 'T splitsing' krijgt, of knip die zwarte draad volledig door en soldeer deze 2 einden samen met de lange kill-switch draad aan elkaar.
Zorg wel dat je alles mooi afdicht, hiervoor is het misschien verstandig om wat silicone en wat 'krimp gene' bij de hand te hebben. Doe die gene er wel rond voor je alles aan elkaar soldeert
2) het kortere draadje van de kill-switch bevestig je aan het frame. Neem hiervoor best een connectortje met zo een oog aan dat je eraan soldeert, en vijs dit dan samen op een bout die aan je frame uitkomt. Er zit er bijvoorbeeld eentje links vanvoor op het U-profiel waar de schokdemper aan het frame vastzit.
3) test uw killswitch
Wel en dit is nu waar ik in mijn haar van krab se.
wat je dus in feite doet als je de switch uittrekt is het kortsluiten van de ontstekingspuls die van je CDI komt. Op die manier gaat de stroom niet door de primaire winding van de onteking, maar rechtstreeks naar het frame.
Allemaal heel leuk als je weet dat dit betekent dat je ongeveer een honderdtal volt afkomstig van de CDI kortsluit.
Ook al werkt het misschien, ik voel me er niet al te gerust mee, en ik huiver bij het idee dat ik mijn motor regelmatig met de kill-switch zou uitschakelen.
Dit is nu wat ik afro-engineering noem!
White LTZ-450 - powered by MSD -
Fré ik heb nog geen kill swith op mijn Ztje.
Ik zet hem uit voor ik eraf spring
Nee moet dringend ook een Steken. Maar als ik het hier zo lees kan ik best nog even wachten
Is er niet de mogelijkheid om deze als hetzelfde principe als contactslot te gebruiken ?
Edit : Lees juist dat pro design van type open is.
Dus wannneer de tether er in gepluged is staat het contact open en Wanneer hij eruit is, is het contact toe.
De oplossing is dus de volgende :
Sluit hem in serie met je contact slot en haal de tether eruit.
Nu kan je rijden, wanneer je van je quad valt steek je de thether er vlug in nu staat het contact open en zal hij stilvallen
zal wat moeilijk zijn in de praktijk vrees ik
dus Z-400 eigenaars hebben kill swith nodig van het type Closed.
Maar welk merk heeft dit ??
Ik zet hem uit voor ik eraf spring
Nee moet dringend ook een Steken. Maar als ik het hier zo lees kan ik best nog even wachten
Is er niet de mogelijkheid om deze als hetzelfde principe als contactslot te gebruiken ?
Edit : Lees juist dat pro design van type open is.
Dus wannneer de tether er in gepluged is staat het contact open en Wanneer hij eruit is, is het contact toe.
De oplossing is dus de volgende :
Sluit hem in serie met je contact slot en haal de tether eruit.
Nu kan je rijden, wanneer je van je quad valt steek je de thether er vlug in nu staat het contact open en zal hij stilvallen
zal wat moeilijk zijn in de praktijk vrees ik
dus Z-400 eigenaars hebben kill swith nodig van het type Closed.
Maar welk merk heeft dit ??
LTR-450
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
ik denk toch dat ik die van pro design ga monteren, want niemand op z400central heeft er blijkbaar problemen mee, desondanks de "eigenaardige" manier van werken bij die Pro Design
Pingle (http://www.pingelonline.com/kill_switches.htm) heeft er, Gunnar en Majer ook
Dit geldt ook voor Raptors naar het schijnt.
Pingle (http://www.pingelonline.com/kill_switches.htm) heeft er, Gunnar en Majer ook
Dit geldt ook voor Raptors naar het schijnt.
Laatst gewijzigd door Fré op zo 19 dec, 2004 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
White LTZ-450 - powered by MSD -
alvast bedankt fre ik ga het dadelijk proberen ben juist gaan rijden ga hem kuisen en dan ga ik hem instaleren,nu had ik die kabelkes voorniets door geknipt die van mijn on off knop kwamen maar dat maken we wel schoon terug tin, soldeerbout en een krimpkous
witte yfz 450 06
het zijn de WHEELY'S van vroeger niet meer
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
het zijn de WHEELY'S van vroeger niet meer
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
kzou hem moeten open doen, maar daarvoor heb ik weer zo van die engelse inbussleutels nodig en die heb ik hier momenteel niet liggen.Ralph schreef:Kan je ze in de killswitch niet anders aansluiten? Ik had een killswitch (van een jetski) waarbij je voor NO en NC kon kiezen door de draadjes anders aan te sluiten.
Maar ik vrees ervoor, de constructie van een NO en NC switch zijn imho redelijk verschillend.
Kdenk dat de Pro Designs anders 100€ zouden kosten
White LTZ-450 - powered by MSD -
hij staat er op en hij werkt heb het gedaan gelijk dat het uitgelegt was Als je rechts van je quad gaat hurken, en je kijkt tussen de motor en de radiator een beetje naar boven, dan zie je tegen het frame een zwart cilindervormig doosje hangen.
dat is de bobijn en dat is de bougiekabel die daar vertrekt is meschien een beetje duidelijker voor somige ? maar ge heb me goed geholpen fre bedankt
dat is de bobijn en dat is de bougiekabel die daar vertrekt is meschien een beetje duidelijker voor somige ? maar ge heb me goed geholpen fre bedankt
witte yfz 450 06
het zijn de WHEELY'S van vroeger niet meer
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
het zijn de WHEELY'S van vroeger niet meer
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu