Hello ieder1 ,
Na elke zondag namiddag rit heb ik wel het een of het andere lampje dat kapot is.
Op 4 weken tijd heb ik al 4 keer het achterlicht moeten vervangen. Mijn 2 voorlichten zijn ook al defect gegaan en ben aan mijn 2e set pinkers toe.
Heb spanning gemeten op batterij : +- 13 Volt met motor af , +- 15 Volt met draaiende motor stationair. Volgens mijn verkoper is het een "slechte soort lampjes" , hetgeen ik moeilijk kan geloven omdat ze nu allemaal al eens zijn vervangen.
Heb gisteren gemeten bij een andere quad , de spanning op batterij was bijna 16 Volt met stationaire motor.
Ik denk meer aan de spanningsregelaar, die zit tussen alternator en batterij. Heeft er soms iemand een electrisch schema van alternator/regelaar/batterij en verlichting ? Dan kan ik alles zelf eens uitmeten om het probleem op te sporen alvorens mijn garantie is verlopen.
Alvast bedankt !
NB : quad is een Bombardier ds 650 baja X
probleem met verlichting
hey Ivo ,
Idd , rechtstreeks op de batterij gemeten kan de spanning hoger zijn dan normaal , maar ik ga eens meten rechtstreeks op het lampje. De spanningsregelaar zou voor een constante spanning zorgen op het elektrisch cirquit , dus rechtstreeks op de batterij meten heeft geen zin denk ik ( heb schema gevonden van een blaster : voeding verlichting loopt via voltage regulator/rectifier ) Volgens mij is de gelijkrichter defect. Verkoper heeft mij eergisteren gebeld : hij zou er nieuwe pinkers opzetten ( zoals die van u ) maar denk niet dat dat veel gaat oplossen...
Idd , rechtstreeks op de batterij gemeten kan de spanning hoger zijn dan normaal , maar ik ga eens meten rechtstreeks op het lampje. De spanningsregelaar zou voor een constante spanning zorgen op het elektrisch cirquit , dus rechtstreeks op de batterij meten heeft geen zin denk ik ( heb schema gevonden van een blaster : voeding verlichting loopt via voltage regulator/rectifier ) Volgens mij is de gelijkrichter defect. Verkoper heeft mij eergisteren gebeld : hij zou er nieuwe pinkers opzetten ( zoals die van u ) maar denk niet dat dat veel gaat oplossen...
-
- Quadracer
- Contacteer:
Komt waarschijnlijk wel door de pinkers die zijn niet origineel en worden toegevoegt in het electrisch schema en dan dat knipperen bij die aardig hoge spanning zou kunne zorgen voor een onrustig circuit en daar kunne de lampjes wel kapot van gaan
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"