Overstap Z400 naar YFZ450
Overstap Z400 naar YFZ450
Nadat ik stukken heb gehad aan mijn suzuki z400, heb ik toch maar besloten om een quad te kopen die gemaakt is voor wat ik hem gebruik, een yamaha yfz450 dus.
met de gedachten van: "zo een groot verschil kan het toch niet zijn". ging ik vanmiddag de yfz inrijden. Na de hele rustige periode in het inrijden, kon ik al een beetje meer gas geven. wat me al onmiddelijk opviel was dat de yfz ENORM veel koppel heeft! om U tegen te zeggen
Hij trekt ook echt enorm hard en op elk toerental en in elke versnelling even hard.
Tegenover de suzuki z400:
Comfort:
ik heb de verlaagde voetsteunen, ik vind dat ik nu meer comfort heb op de YFZ dan op de suzuki, met de standaard voetsteunen was dit omgekeerd geweest. je zit echt heel goed op de yfz, hij is ook lang waardoor je veel plaats hebt om in de bochten te gaan hangen.
Baanligging:
Vele modellen en type's kunnen nog iets leren van de baanligging van de yfz450. Momenteel heb ik vooraan spoorverbreders van 3cm aan elke kant, en achter 4.5cm aan elke kant. je merkt al dat de yfz nu SUPER stabiel is, wat hij standaard uiteraard ook al is. hij is zo laag, net een kart. ik heb de test gedaan, tegen een mooie snelheid gereden, en beginnen slingeren, wat opvalt is dat de yfz nog liever met de achterkant gaat gooien in plaats van om te kiepen. Bij de suzuki was dit niet het geval, ik had op de Z echt hoogtevrees. veel te hoog.
Prestatie's:
aan de suzuki hadden we al redelijk wat verandert om hem toch redelijk goed mee te kunnen laten gaan met andere quads. ik dacht echter ook dat deze goed zou meekunnen met een STANDAARD YFZ. Weer mis! de standaard yfz trekt zoooo hard en heeft ongeloofelijk veel koppel Met de suzuki moest ik zelfs niet proberen om tegen een heel lage snelheid in 3de te gaan rijden. Bij de yfz weet je zelfs niet in welke versnelling je zit, vaak denk ik dat ik in 2de zit maar in de realiteit zit je in 3de versnelling rond de toeren. echt enorm
Lange ritten, etc:
eerst dacht ik dat de yfz niet geschikt zou zijn voor lange ritten naar bv. de ardennen. maar nadat we de lagere voetsteunen hadden gemonteerd, kregen we al onmiddelijk een heel andere kijk op het zitcomfort van de yfz450. en ik twijfel er niet aan dat deze evenveel comfort biedt dan bijvoorbeeld een suzuki z400 of raptor.
Hoe de yfz reageert op de baan tegen hogere snelheden heb ik helaas nog niet kunnen testen, eerst verder inrijden.
Nu snap ik eindelijk hoe het komt dat diegene met een yfz zo bloedsnel zijn, die dingen zijn angstaanjagend, STANDAARD AL
Topsnelheid kan te evenaren worden met een Z400, maar de kracht en koppel die een yfz heeft, daar kan geen andere STANDAARD FABRIEKSQUAD niet aan tippen (ik heb het hierbij niet over vls etc...)
ik ben zeer tevreden en ga een stuk harder over de baan vliegen vrees ik
met de gedachten van: "zo een groot verschil kan het toch niet zijn". ging ik vanmiddag de yfz inrijden. Na de hele rustige periode in het inrijden, kon ik al een beetje meer gas geven. wat me al onmiddelijk opviel was dat de yfz ENORM veel koppel heeft! om U tegen te zeggen
Hij trekt ook echt enorm hard en op elk toerental en in elke versnelling even hard.
Tegenover de suzuki z400:
Comfort:
ik heb de verlaagde voetsteunen, ik vind dat ik nu meer comfort heb op de YFZ dan op de suzuki, met de standaard voetsteunen was dit omgekeerd geweest. je zit echt heel goed op de yfz, hij is ook lang waardoor je veel plaats hebt om in de bochten te gaan hangen.
Baanligging:
Vele modellen en type's kunnen nog iets leren van de baanligging van de yfz450. Momenteel heb ik vooraan spoorverbreders van 3cm aan elke kant, en achter 4.5cm aan elke kant. je merkt al dat de yfz nu SUPER stabiel is, wat hij standaard uiteraard ook al is. hij is zo laag, net een kart. ik heb de test gedaan, tegen een mooie snelheid gereden, en beginnen slingeren, wat opvalt is dat de yfz nog liever met de achterkant gaat gooien in plaats van om te kiepen. Bij de suzuki was dit niet het geval, ik had op de Z echt hoogtevrees. veel te hoog.
Prestatie's:
aan de suzuki hadden we al redelijk wat verandert om hem toch redelijk goed mee te kunnen laten gaan met andere quads. ik dacht echter ook dat deze goed zou meekunnen met een STANDAARD YFZ. Weer mis! de standaard yfz trekt zoooo hard en heeft ongeloofelijk veel koppel Met de suzuki moest ik zelfs niet proberen om tegen een heel lage snelheid in 3de te gaan rijden. Bij de yfz weet je zelfs niet in welke versnelling je zit, vaak denk ik dat ik in 2de zit maar in de realiteit zit je in 3de versnelling rond de toeren. echt enorm
Lange ritten, etc:
eerst dacht ik dat de yfz niet geschikt zou zijn voor lange ritten naar bv. de ardennen. maar nadat we de lagere voetsteunen hadden gemonteerd, kregen we al onmiddelijk een heel andere kijk op het zitcomfort van de yfz450. en ik twijfel er niet aan dat deze evenveel comfort biedt dan bijvoorbeeld een suzuki z400 of raptor.
Hoe de yfz reageert op de baan tegen hogere snelheden heb ik helaas nog niet kunnen testen, eerst verder inrijden.
Nu snap ik eindelijk hoe het komt dat diegene met een yfz zo bloedsnel zijn, die dingen zijn angstaanjagend, STANDAARD AL
Topsnelheid kan te evenaren worden met een Z400, maar de kracht en koppel die een yfz heeft, daar kan geen andere STANDAARD FABRIEKSQUAD niet aan tippen (ik heb het hierbij niet over vls etc...)
ik ben zeer tevreden en ga een stuk harder over de baan vliegen vrees ik
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
-
- Quadrunner
- Berichten: 933
- Lid geworden op: ma 08 mar, 2004 07:38
- Locatie: geraardsbergen
- Contacteer:
-
- Quadrunner
- Berichten: 516
- Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:45
- Locatie: mol
-
- Quadracer
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: wo 10 nov, 2004 20:11
- Locatie: atvland
Re: Overstap Z400 naar YFZ450
Hanzie schreef: Topsnelheid kan te evenaren worden met een Z400, maar de kracht en koppel die een yfz heeft, daar kan geen andere STANDAARD FABRIEKSQUAD niet aan tippen (ik heb het hierbij niet over vls etc...)
Mooi stukje hanzie, volgend jaar de overstap naar honda??
ja weet ik maar als je de zithouding enzo bekijkt, voelt de suzuki veel speelser aan, de yfz is laag, "stijf" enzo. niet dat ik liever wheelie's doe dan crossen. we zullen zien morgen offroad
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us