Semi-synthetisch naar volsynthetisch
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
Semi-synthetisch naar volsynthetisch
Kan ik zonder problemen overschakelen van het een op het ander?
Momenteel rij ik op semi-synthetische olie, maar kzou graag synthetische gebruiken (is ook veel lekkerder).
Nee tis omdat die semi-synthetische toch ook heel duur is, maar het is zijn prijs waarschijnlijk niet waard (95% margarine en 5% synthetische olie kan je ook semi-synthetisch noemen).
Enne, wat raden jullie aan van synthetische olie? 10w40 ja, maar euh, merk/type?
Momenteel rij ik op semi-synthetische olie, maar kzou graag synthetische gebruiken (is ook veel lekkerder).
Nee tis omdat die semi-synthetische toch ook heel duur is, maar het is zijn prijs waarschijnlijk niet waard (95% margarine en 5% synthetische olie kan je ook semi-synthetisch noemen).
Enne, wat raden jullie aan van synthetische olie? 10w40 ja, maar euh, merk/type?
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Ben ook aangeraden geweest om half synt te gebruiken en iets vaker te verversen.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
10-15 tanks vind ik al zeer ruim op de YFZ. Meestal doe ik het om de 5 tanks, zou zeker niet tot 15 gaan.LIMP46 schreef:hangt ook een beetje van de quad af een yfz 450 is daar wel gevoelig voor
je kan ongeveer een 10/15 tanks bezine oprijden en dan gelijk verversen
ook het olie filter !!!!!!
kan je eigelijk niet op bezuinigen
Komt toch niet op 2 litertjes olie ? En in max 20 min is het geklaard !
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
nee de kosten zijn het niet maar in jouw geval met wedstrijden wordNo Limit YFZ schreef:10-15 tanks vind ik al zeer ruim op de YFZ. Meestal doe ik het om de 5 tanks, zou zeker niet tot 15 gaan.LIMP46 schreef:hangt ook een beetje van de quad af een yfz 450 is daar wel gevoelig voor
je kan ongeveer een 10/15 tanks bezine oprijden en dan gelijk verversen
ook het olie filter !!!!!!
kan je eigelijk niet op bezuinigen
Komt toch niet op 2 litertjes olie ? En in max 20 min is het geklaard !
de motor nog wat zwaarder belast dus probeerde ik een tussen weg te zoeken
het werk is het zeker niet en je hebt er alleen maar profijt van
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
ah nog een vraagske: waarom geen synthetische?
Dat verhaal van die natte koppeling ken ik ondertussen, maar dat is blijkbaar geen probleem als je volsynthetische olie gebruikt zonder die wrijvingsverlagers.
Zijn er dan andere redenen? volsynthetische olie heeft de neiging om niet zo snel te verouderen, smeert toch iets beter, heeft constantere viscositeit, desalniettemin raden jullie het af?
Dat verhaal van die natte koppeling ken ik ondertussen, maar dat is blijkbaar geen probleem als je volsynthetische olie gebruikt zonder die wrijvingsverlagers.
Zijn er dan andere redenen? volsynthetische olie heeft de neiging om niet zo snel te verouderen, smeert toch iets beter, heeft constantere viscositeit, desalniettemin raden jullie het af?
Laatst gewijzigd door Fré op do 30 dec, 2004 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
tekie
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Bij Technical Touch die invoerder zijn van Hinson en nogal wat spul leveren en tunen voor Everts raden ze nog steeds half synt aan voor de koppeling.Fré schreef:ah nog een vraagske: waarom geen synthetische?
Dat verhaal van die natte koppeling ken ik ondertussen, maar dat is blijkbaar geen probleem als je volsynthetische olie gebruikt zonder die wrijvingsverlagers.
Zijn er dan andere redenen? volsynthetische olie heeft de neiging om niet zo snel te verouderen, smeert toch iets beter, heeft constantere viscositeit, desalniettemin raden jullie het af?
Wat betreft beter smeren van half synt ben je niet juist denk ik Fré, net het feit dat het beter smeert is de reden om toch bij half synt te blijven.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
In principe is het idd niet goed om te veranderen, voornamelijk voor de segmenten van de piston. Al heb ik daar wat mijn twijfels over. Zorg wel dat je goed warm draait voor verversen en zeker filter vervangen. Probleem is een beetje dat half en vol niet goed mengt.Sg6 schreef:ik gebruik nu vol syntetisch. Denk dak volgende keer overstap op halfsynthetisch maar dit mag ik niet doen hebben ze me verteld, en waarom niet???
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team

