jetten toomey
jetten is gelukt, heb eerst de 290 erin gestoken op te testen, warm gereden, en loopt echt VEEL beter, dus heb ik de naald laten zitten op z'n plaats!
dit is dus gelukt, woensdag nog ff grondig testen.
dit is dus gelukt, woensdag nog ff grondig testen.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
-
Street_Shee
- Quadfanaat

- Berichten: 73
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2003 19:05
- Locatie: Omgeving Ede, Nederland
wat is het nu,
als het kouder wordt, wordt de benzine dikker, dus een grotere spoeier?
als het warmer wordt, in de zomer, benzine dunner, dus een kleinere sproeier?
in de winter de 300 of 310 en in de zomer de 290?!
als het kouder wordt, wordt de benzine dikker, dus een grotere spoeier?
als het warmer wordt, in de zomer, benzine dunner, dus een kleinere sproeier?
in de winter de 300 of 310 en in de zomer de 290?!
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Dat is toch echt zo dat je jetting beinvloed wordt door de temp en luchtvochtigheid, als je jetting dan eerst al niet 100% stond kan dit net het punt zijn waarop t niet meer acceptabel is?
Kan t verkeerd hebben, maar ik weet in ieder geval wel dat mijn Suzuki vroeger veel beter liep als t buiten warm was.
Kan t verkeerd hebben, maar ik weet in ieder geval wel dat mijn Suzuki vroeger veel beter liep als t buiten warm was.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
Street_Shee
- Quadfanaat

- Berichten: 73
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2003 19:05
- Locatie: Omgeving Ede, Nederland
Ik weet nu ook niet of jullie ons weer in de maling nemen of niet
Als de temperatuur daalt is de dichtheid van lucht groter (als ik het zo goed verwoord). Meer lucht = de mogelijk om meer brandstof te verbranden = een grotere maat sproeier (anders heb je te veel lucht per hoeveelheid brandstof en loop je te arm). 's Zomers geld precies het omgekeerde.
De dikte van de brandstof staat er verder los van. Volgens mij is benzine niet zo gevoelig voor verschillende temperaturen.
P.S.
Als jullie me in de maling namen, heb ik niets gezegd.
Als de temperatuur daalt is de dichtheid van lucht groter (als ik het zo goed verwoord). Meer lucht = de mogelijk om meer brandstof te verbranden = een grotere maat sproeier (anders heb je te veel lucht per hoeveelheid brandstof en loop je te arm). 's Zomers geld precies het omgekeerde.
De dikte van de brandstof staat er verder los van. Volgens mij is benzine niet zo gevoelig voor verschillende temperaturen.
P.S.
Als jullie me in de maling namen, heb ik niets gezegd.
Daan
wij zeggen altijd: hoe warmer, hoe armer
als het regent of vochtig is loopt een motor ook vaak wat "sneller" dit heeft te maken dat vocht in de lucht, gedeeltelijk de plaats overneemt van zuurstof en hdit heeft weer een gunstig effekt . als ik het goed heb dan heeft aprillia vroeger iets gemaakt en geprobeerd met een waterdruppelsysteem in combinatie met de carburateur.
natuurlijk moet je niet je mengolie er uithalen.
denk nou na, hoe moeten mensen in wit rusland met -40 rijden, als je jullie theorie volgt met "dikkere"benzine, sproeier maat 1560 ?
Hans? nogmaals! wat voor kleur heeft het porcelein van de bougie, met "droog" schiet je niks op. is ie wit of bruin of zwart.
mark
als het regent of vochtig is loopt een motor ook vaak wat "sneller" dit heeft te maken dat vocht in de lucht, gedeeltelijk de plaats overneemt van zuurstof en hdit heeft weer een gunstig effekt . als ik het goed heb dan heeft aprillia vroeger iets gemaakt en geprobeerd met een waterdruppelsysteem in combinatie met de carburateur.
natuurlijk moet je niet je mengolie er uithalen.
denk nou na, hoe moeten mensen in wit rusland met -40 rijden, als je jullie theorie volgt met "dikkere"benzine, sproeier maat 1560 ?
Hans? nogmaals! wat voor kleur heeft het porcelein van de bougie, met "droog" schiet je niks op. is ie wit of bruin of zwart.
mark




