Verbreden Raptor
-
Dirk
Verbreden Raptor
Ik ga op mijn Raptor 660, een volledig uitlaat laten steken van FP en dat natuurlijk in combinatie met andere sproeiers. Blijkt dat deze aanpassing goed voelbaar is Maar ik zou hem in één keer willen laten verbreden, achter, en desnoods ook vanvoor. En nu komen de problemen. Kies ik achter voor een complete as, en daar zijn blijkbaar ook verschillen want bij sommige kan je kiezen in breedte van +10cm met een vaste as tot de Tusk G-Force deze kan je blijkbaar vrij instellen tot +20cm. (kan men deze breedte daarna met deze as nog aanpassen?)
Of moet ik gewoon verbreders steken achter, wat is het verschil buiten de prijs (rijervaringen?). Hoe breed is ideaal, ik had gedacht achteraan aan 124cm, dan past hij mooi op mijn aanhangwagen. Moet je hem dan aan de voorkant ook verbreden, en hoeveel.
Wie kan mij op deze prangende vragen een paar antwoorden geven. Zodoende kan ik alles gaan bestellen.
Of moet ik gewoon verbreders steken achter, wat is het verschil buiten de prijs (rijervaringen?). Hoe breed is ideaal, ik had gedacht achteraan aan 124cm, dan past hij mooi op mijn aanhangwagen. Moet je hem dan aan de voorkant ook verbreden, en hoeveel.
Wie kan mij op deze prangende vragen een paar antwoorden geven. Zodoende kan ik alles gaan bestellen.
Andere as is de beste optie.
Er zijn verschillende smaken.
De meeste assen kun je verstellen, meestal tot +2" per kant (ca 5cm) maar die GForce inderdaad tot +4" per kant.
Dat wil zeggen dat je hem OOK op standaardbreedte of +2 kan zetten.
Spoorverbreders kan ook als je niet te wild bent met je quad, heb ik zelf ook altijd gehad. Kun je laten draaien (is goedkoop, ca 50 euro) of kant en klaar kopen >100 euro, dan zijn ze soms van alu bijv.
Zelfgemaakte verbreders levert vaak gehannes op met banden wissel, meestal past het dan net wel of net niet, heel vervelend als je vaak banden wisselt. Om deze reden ga ik zelf ook een as kopen.
Vanvoor kun je verbreders ertussen zetten maar is verre van optimaal omdat je dan je wiel naar buiten zet tov het kantelpunt. -> zwaar sturen en grotere belasting.
A-armen zijn de beste optie, wel duur. (vanaf 600 euro)
Breder is in principe stabieler, maar je moet natuurlijk niet overdrijven.
1m30 is een lekkere breedte zowel voor als achter.
Kunt ook alleen vanvoor of van achter verbreden maar dan krijgt hij de neiging tot hellen/kiepen in de bochten.
Ikzelf heb A-Armen vanvoor (ca 1m30 breed) en verbreders achter (5cm per kant, 1m25 totaal gok ik). Ben er best tevreden over.
Succes!
Er zijn verschillende smaken.
De meeste assen kun je verstellen, meestal tot +2" per kant (ca 5cm) maar die GForce inderdaad tot +4" per kant.
Dat wil zeggen dat je hem OOK op standaardbreedte of +2 kan zetten.
Spoorverbreders kan ook als je niet te wild bent met je quad, heb ik zelf ook altijd gehad. Kun je laten draaien (is goedkoop, ca 50 euro) of kant en klaar kopen >100 euro, dan zijn ze soms van alu bijv.
Zelfgemaakte verbreders levert vaak gehannes op met banden wissel, meestal past het dan net wel of net niet, heel vervelend als je vaak banden wisselt. Om deze reden ga ik zelf ook een as kopen.
Vanvoor kun je verbreders ertussen zetten maar is verre van optimaal omdat je dan je wiel naar buiten zet tov het kantelpunt. -> zwaar sturen en grotere belasting.
A-armen zijn de beste optie, wel duur. (vanaf 600 euro)
Breder is in principe stabieler, maar je moet natuurlijk niet overdrijven.
1m30 is een lekkere breedte zowel voor als achter.
Kunt ook alleen vanvoor of van achter verbreden maar dan krijgt hij de neiging tot hellen/kiepen in de bochten.
Ikzelf heb A-Armen vanvoor (ca 1m30 breed) en verbreders achter (5cm per kant, 1m25 totaal gok ik). Ben er best tevreden over.
Succes!
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
even een kleine correctie Teunie:
ik dacht dat de Gforce assen +2" tot +4" breder zijn in totaal, dus niet per kant, idem voor durablue. Dit is dan vaak afhankelijk van model tot model.
Als er ergens (bijvoorbeeld op durablue of lsr website) de breedte van assen vermeld staat, dan is dat meestal in totaal. Dit in tegenstelling tot a-armen waar +2" bij staat: dit is per kant.
Alle dat is toch wat ik denk he.
ik dacht dat de Gforce assen +2" tot +4" breder zijn in totaal, dus niet per kant, idem voor durablue. Dit is dan vaak afhankelijk van model tot model.
Als er ergens (bijvoorbeeld op durablue of lsr website) de breedte van assen vermeld staat, dan is dat meestal in totaal. Dit in tegenstelling tot a-armen waar +2" bij staat: dit is per kant.
Alle dat is toch wat ik denk he.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Normaal is dat inderdaad zo, maar ik bedoel dit keer echt PER KANT 4" breder, dus 10cm bijna.Fré schreef:even een kleine correctie Teunie:
ik dacht dat de Gforce assen +2" tot +4" breder zijn in totaal, dus niet per kant, idem voor durablue. Dit is dan vaak afhankelijk van model tot model.
Als er ergens (bijvoorbeeld op durablue of lsr website) de breedte van assen vermeld staat, dan is dat meestal in totaal. Dit in tegenstelling tot a-armen waar +2" bij staat: dit is per kant.
Alle dat is toch wat ik denk he.
Dit is tenminste wat ik van Hanzie gehoord heb, hij kan zich natuurlijk ook vergissen.
De meeste assen zijn +2 aan beide kanten, dus +4 in totaal.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
Staso
FF nagemeten, heb net een gforce gemonteerd op de raptor.
De standard as meet 73cm.
De Gforce meet 86 cm en aan elke kant kan men de lengte instellen met telkens 2 tussenstukjes die je voor of tussen de wielhub en de velg plaatst. De tussenstukje hebben een afmeting van 2,5 en 1 cm aan elke zijde.
Betekent dus 86 cm + 3,5 cm aan ekle kant maximaal= 93 cm maximaal.
mocht het u interesseren ik heb nog spoorverbreders liggen, niet gebruikt, 4.5cm aan elke zijde. Zijn metalen spoorverbreders van Gforce, je kan ze hebben voor €60.
http://www.rockymountainatv.com/Machine ... 03&status=
S
De standard as meet 73cm.
De Gforce meet 86 cm en aan elke kant kan men de lengte instellen met telkens 2 tussenstukjes die je voor of tussen de wielhub en de velg plaatst. De tussenstukje hebben een afmeting van 2,5 en 1 cm aan elke zijde.
Betekent dus 86 cm + 3,5 cm aan ekle kant maximaal= 93 cm maximaal.
mocht het u interesseren ik heb nog spoorverbreders liggen, niet gebruikt, 4.5cm aan elke zijde. Zijn metalen spoorverbreders van Gforce, je kan ze hebben voor €60.
http://www.rockymountainatv.com/Machine ... 03&status=
S
-
Dirk
Ik heb wel intresse, maar heb je op uw Raptor Die Gforce dan op zijn maximum staan. Totale breedte dus 1m30 achteraan. En heb je vanvoor gewoon alles nog standaard, of verbreders of ander armen. En een heel belangrijke vraag, hoe rijd hij na deze aanpassing. Mail eens een foto, ik vind persoonlijk dat de Raptor sowiezo al zwaarder stuurt tov de Z400. Dus we hebben een beetje schrik.
-
Staso
Vooraan staan er spoorverbreders(durablue) op, 2 cm aan elke kant.
Daardoor wordt de draaicirkel uiteraard groter. Off road voel ik hier niks van, hij schuift nu meer door de bocht en het kantelgevoel is weg. Ik rijd niet vaak technisch (crossterein bedoel ik dan). Waarschijnlijk dat het daar wel uitmaakt dat je wat meer manouvreerbaarheid hebt op een klein plaatske. Ik rijd soms samen met een banshee freakske en die rijdt naar mijn gevoel met minder moeite door de bochten, waarschijnlijk omdat het zwaartepunt wat lager ligt
Ik heb zelf nog met geen andere quad gereden, dus kan ik je geen raad geven tov van andere modellen.
Uiteindelijk zoek je een persoonlijk afstelling binnen een budget en voor mij rijdt de raptor nu goed wat andere ook mogen beweren over deze quad.
Er staat een WB R4 complete uitlaat op met rejet en ander filters en airbox. Alles tesamen rijdt dit heel goed, veel vermogen, genoeg vermogen (voor mij toch). Misschien zelfs te veel op bepaalde momenten.
Zal u bij gelegenheid eens een fotoke sturen via PM
Gr
S
Daardoor wordt de draaicirkel uiteraard groter. Off road voel ik hier niks van, hij schuift nu meer door de bocht en het kantelgevoel is weg. Ik rijd niet vaak technisch (crossterein bedoel ik dan). Waarschijnlijk dat het daar wel uitmaakt dat je wat meer manouvreerbaarheid hebt op een klein plaatske. Ik rijd soms samen met een banshee freakske en die rijdt naar mijn gevoel met minder moeite door de bochten, waarschijnlijk omdat het zwaartepunt wat lager ligt
Ik heb zelf nog met geen andere quad gereden, dus kan ik je geen raad geven tov van andere modellen.
Uiteindelijk zoek je een persoonlijk afstelling binnen een budget en voor mij rijdt de raptor nu goed wat andere ook mogen beweren over deze quad.
Er staat een WB R4 complete uitlaat op met rejet en ander filters en airbox. Alles tesamen rijdt dit heel goed, veel vermogen, genoeg vermogen (voor mij toch). Misschien zelfs te veel op bepaalde momenten.
Zal u bij gelegenheid eens een fotoke sturen via PM
Gr
S
-
Willems David
-
Dirk



