Rit uitstippelen.

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
lsd

Rit uitstippelen.

Bericht door lsd »

Gastjes, graag zou ik eens in mijn streek een rit uitstippelen,
Om dan later eens me enkelen onder jullie te rijden.
Maar hoe begin je aan zoiets,Wat is het leukst,hoe zet je dat best op papier en wat is het aantal piloten waar je treffelijk mee op de weg kan?
Groeten,lsd
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Obelix,

Je koopt in de de Standaard Boekhandel het boek Topografische atlas van België op 1/50.000 van Lannoo en/of de CD Rom met de kaarten.

De kaarten kun je van de CD-Rom uitprinten en meenemen op de quad. Boek is te mooi om mee te nemen, dus moet je er toch kopies uit nemen.

Je begint met eerst alle onverharde wegen die je kan vinden op de kaart van de streek waar je wil rijden te gaan controleren. Hierbij let je op het volgende :

1. bestaat de onverharde weg nog
2. staat er geen verbodsbord
3. loopt de weg niet dood

Veel onverharde wegen lopen door een boerderij of starten bij een boerderij. In dat geval ben je zo vriendelijk om eens aan de boer te vragen of je de weg mag gebruiken. Doe je dat niet dan krijg je achteraf meestal toch problemen. Ik vermijd meestal de wegen die door boerderij lopen.

In de atlas duid je met fluo stift aan met rood als de weg niet gebruikt kan worden of met groen als dat wel kan.

Hiermee zal je al enkele dagen zoet zijn, maar wel leuk werk, want je komt telkens op nieuwe plaatsen.

Als je een heel gebied afgewerkt hebt is het simpel om eindeloos ritten uit te stippelen : je verbindt de onverharde wegen met andere leuke landelijke wegen en je hebt een mooie rit. Vermijd hierbij zoveel mogelijk bebouwde kommen en gemeenten om geen overlast te bezorgen.

Als je denkt dat de rit volledig is rij je die eerst eens met een klein groepje (4 quads) om te testen. Later kun je dan eens voor 10-15 quads proberen.

Succes !
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
quadtuning

Bericht door quadtuning »

Je kan ook de cd-rom van het NGI kopen en telken een A4'tje op 1:50 000 uitprinten. Dit steek je dan in een plastic hoesje dat je dichtplakt langs de bovenkant.
Met stevige tape kleef je vervolgens je kaart op de benzinetank van je quad en je kan met je kaart (en kompas) een volledige rit uitstippelen.

Nadien teken je deze op kaart uit in fluostift.

grtz,

Pieter
Red King
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door Red King »

Wij waren afgelopen zaterdag met 16 quads en dat ging goed.
Peter z'n idee was de gids en de laatste rijder blijven en de tweede blijft aan ieder kruistpunt, afslag enz. staan en pikt als voorlaatste terug in.
Dit werkte zeer goed.
Suzuki - Kingquad
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Bartie »

ivoor schreef:Wij waren afgelopen zaterdag met 16 quads en dat ging goed.
Peter z'n idee was de gids en de laatste rijder blijven en de tweede blijft aan ieder kruistpunt, afslag enz. staan en pikt als voorlaatste terug in.
Dit werkte zeer goed.
Sub D systeem. Wordt vaak toegepast. Dan kan je soepel doorrijden.

Als je nog eens een GPS hebt kan je die stafkaarten op je gps opladen en dan ben je natuurlijk helemaal vertrokken.

Ik zelf ga binnenkort een Garmin Quest hebben. Ik zal er een review van maken.

Je hebt wel wat extra sofware nodig (topomap) en best nog de stafkaarten van NGI want die topomap is minder in detail.

VB van NGI stafkaart

Afbeelding

the Quest van Garmin

Afbeelding
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
Skicks
Quadracer
Quadracer

Bericht door Skicks »

kan je met die Quest ook zo'n kaarten inladen?
zou wel leuk zijn als je deze dan op de tank of aan het stuur kan bevestigen!
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Bartie »

Skicks schreef:kan je met die Quest ook zo'n kaarten inladen?
zou wel leuk zijn als je deze dan op de tank of aan het stuur kan bevestigen!
Je kan er mee kaarten inladen, Via topomap.

Ziet eruit als de stafkaarten van NGI maar iets minder detail.

Topomap is een samenwerking van garmin en NGI.

Maar deze bevat minder detail info.

Dus je stippelt je route uit in topomap maar je houdt de stafkaarten bij de hand om nog meer info te vinden.

Houder bestaat er voor kan op stuur worden gemonteerd.

ziet er zo uit dan

Afbeelding

Als er iemand interesse heeft ken een adres met scherpe prijzen :wink:
LTR-450
Goes 520 max

bravoure
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door bravoure »

werkt dus als een soort gps ?
maar kun je dan je gehele route NA het rijden terug aflezen ?
en wa kost da ?
Deekske
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door Deekske »

en wat noem je een scherpe prijs? :) daar hangt de interesse natuurlijk vanaf...
Kawasaki Brute Force 750i 4x4
27" Bear Claw
Dynojet-kit
FP-uitlaat
Moose Power Module
Warn 3.0ci
Garmin Quest
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Bartie »

bravoure schreef:werkt dus als een soort gps ?
maar kun je dan je gehele route NA het rijden terug aflezen ?
en wa kost da ?
Is een GPS die je ook in de wagen kan gerbuiken.

je kan de route ook na het rijden opladen naar pc.
LTR-450
Goes 520 max

Capitol
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Capitol »

Mijne kameraad heeft 2 GPS systemen op zijn quad geprobeerd en eigenlijk hadden die beiden hetzelfde probleem: ze vallen geregeld uit (waarschijnlijk doordat de batterijen bewegen door het schokken). :(
Garmin eTrex Legend
Garmin GPSmap 60 CS

Spijtig, want het is tof om een route uit te stippelen op de computer, dan die overladen naar de GPS en dan de route proberen te volgen met de quad. Als er dan wegjes zijn die doodlopen en je rijdt anders, wordt dit opgeslagen in de GPS en kan je de route achteraf terug op de computer bewaren.
Geen tijd meer ... dus geen quad meer.
quadboy

Bericht door quadboy »

ik heb bijna één jaar gps garmin streetpilot op men quad gemonteerd . Je moet vooraleerst een orginelen goede bevestigingsbeugel op je stuur monteren. Daarbij leg je een voedingskabel van je batterij (met zekering) omdat een gps nogal wat pillen slikt.
Als ik een nieuwe route uitstippel sla ik deze "gereden route" op naar de pc , ga direkt alle wegen waar je niet kan of mag rijden wis ik van de traklog (vraagt wel wat tijd) en sla zo de eigenlijke route op . Zo heb ik op een klein jaar al meer dan 2.000 km tracks verzameld .

Als ik een route wil gaan rijden laad ik de tracks ( max 2500 points goed voor een 250 km) op van mijn pc en lets go en have fun.

Na een modderritje was je hem gewoon af zodat hij weer proper is en de ganse week pronkt hij op het dashbord van mijn wagen .

Het is in het begin mee leren werken maar eenmaal je het onder de knie hebt , kan je het niet meer missen .

groetjes
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Bartie »

Capitol schreef:Mijne kameraad heeft 2 GPS systemen op zijn quad geprobeerd en eigenlijk hadden die beiden hetzelfde probleem: ze vallen geregeld uit (waarschijnlijk doordat de batterijen bewegen door het schokken). :(
Garmin eTrex Legend
Garmin GPSmap 60 CS

Spijtig, want het is tof om een route uit te stippelen op de computer, dan die overladen naar de GPS en dan de route proberen te volgen met de quad. Als er dan wegjes zijn die doodlopen en je rijdt anders, wordt dit opgeslagen in de GPS en kan je de route achteraf terug op de computer bewaren.
Garmin Quest heeft ingebouwde batterij, kan dus niet los trillen.

Kan ook worden verbonden met constante 12v van quad

Dus dat probleem is ook van de kaart
LTR-450
Goes 520 max

Capitol
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Capitol »

Daarbij leg je een voedingskabel van je batterij (met zekering) omdat een gps nogal wat pillen slikt.
Hij heeft nu zo'n kabel gekocht. Een vraagje: Waar moet de GPS aangesloten worden: rechtstreeks op de batterij van de quad of via dat kastje waar de zekering inzit?
Hoe moet hij dit aansluiten :?:
Geen tijd meer ... dus geen quad meer.
quadboy

Bericht door quadboy »

Capitol schreef:
Daarbij leg je een voedingskabel van je batterij (met zekering) omdat een gps nogal wat pillen slikt.
Hij heeft nu zo'n kabel gekocht. Een vraagje: Waar moet de GPS aangesloten worden: rechtstreeks op de batterij van de quad of via dat kastje waar de zekering inzit?
Hoe moet hij dit aansluiten :?:
ik heb de kabel rechtstreeks op de batterij aangesloten , maar wel een zweefzekering ertussen gezet . gewoon uit veiligheid voor jezelf met water enz.
groetjes peter
Plaats reactie